- збільшити видатки держбюджету на 270,2 млрд грн, в т.ч. видатки на безпеку і оборону на 269,5 млрд грн;
- профінансувати зазначені видатки за рахунок внутрішніх запозичень та відповідно збільшення дефіциту державного бюджету з 823,5 млрд грн до 1093,7 млрд грн.
За словами Гетманцева, після прийняття законопроєкту планові видатки державного бюджету на 2022 р. складуть 2 663,5 млрд грн. Це більш ніж удвічі більше за фактичні видатки державного бюджету 2021 року (1 297 млрд грн).
«Таким чином, видатки тільки за держбюджетом (без місцевих бюджетів, соцфондів) складуть 58,7% прогнозного ВВП на цей рік, якщо відштовхуватись від останніх оцінок НБУ (4540 млрд грн ВВП на 2022 рік)», — наголосив нардеп.
Гетманцев зауважив, що наразі тільки на війну Україна цього року витратить 25-30% свого ВВП.
«До речі, у 70-і роки Ізраїль витрачав приблизно стільки ж — у середньому 25% ВВП на рік — на військові потреби. Аби осягнути вплив війни на бюджет, зазначу лише, що плановий бюджет Міноборони (а це звісно не всі бюджетні видатки на війну, які розподілені між десятком основних головних розпорядників) у 2022 р. складе 624,4 млрд грн або у 5 разів більше, ніж минулого року. Цьогорічні видатки на Міноборони складають майже половину всіх видатків державного бюджету зразка 2021 року», — пояснив Гетманцев.
Нардеп висловився проти запропонованого деякими чиновниками та експертами скорочення перерозподілу ВВП через бюджет до 30% ВВП. Гетманцев додав, що найбільший ризик для макроекономічної стабільності полягає у суттєвому зростанні дефіциту бюджету.
«+270 млрд грн видатків означає зростання дефіциту бюджету майже на 6% ВВП, що буде профінансовано за рахунок внутрішніх запозичень та перекладено на державний борг. За поточних припущень, плановий дефіцит держбюджету у 2022 р. може сягнути 24% ВВП. Фінансування такого додаткового обсягу запозичень потребуватиме посилення координації між Мінфіном та НБУ щодо проведення аукціонів та збільшення частки ОВДП, розміщеної на ринкових засадах», — пояснив нардеп.