Данило Гетманцев пояснив, як державі вдається обходити обмеження ЄС та США.
Китай випередив Японію у 2023 році по кількості експортованих авто та акумуляторів до них. На глобальний ринок республіка відправила 4,8 млн електромобілів. Голова Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев проаналізував основні цифри Китаю у цій сфері, повідомляє Мета.
Сильною стороною Китаю є те, що основою його експорту є товари переробної помисливості. За підсумками 9 місяців 2023 року, на частку обробної промисловості припадало 95% всього товарного експорту, зокрема майже половина всього експорту товарів (48%) приходилась на продукцію машинобудування (машини, обладнання, електроніка, товари ITC, транспорт)
У 2022 році Китай посідав друге місце серед топ-глобальних експортерів автомобілів, а за підсумками першої половини цього року випередив Японію. Держава відправляє на ринок як автомобілі західних брендів, так і власних. На думку Гетманцева, такий автобум спричинив розвитком технологій виробництва акумуляторів для електромобілів та агресивна експансія місцевих виробників на міжнародні ринки, насамперед в ЄС та Азії.
Через високу локалізацію виробництва, що сягає 70%, і розвинуті технології виробництва електробатарей, такі китайські виробники як SAIC, BYD, мають цінову перевагу у 30-35% перед схожими моделями, виробленими у ЄС
Відповідно до результатів аналізу, за останні 5 років частка Китаю у глобальному експорті електромобілів зросла із 4,2% до 35%, і продовжить зростання.
Станом на кінець вересня експорт КНР збільшився на 73%.
Данило Гетманцев наголосив ще на одному важливому елементі експорту:
Не менш вражаючий поступ демонструють й експортери акумуляторних батарей для ЕМ (такі як CATL та згадуваний BYD), які швидко наздоганяють південно-корейських експортерів (LG, SK On, Samsung), які наразі домінують на глобальному ринку. Ривок Китаю у експорті електромобілів та акумуляторів до них став холодним душем для США, ЄС та Японії, які включились у конкурентну гонку із елементами торгівельних війн, субсидуючи розвиток власних виробництв та застосовуючи тарифні і нетарифні торгівельні обмеження до китайських виробників
Щоб обійти ці обмеження держава переносить виробництво ЕМ та акумуляторів до Євросоюзу та інших країн, які мають зони вільної торгівлі з європейськими країнами та США.
Зокрема CATL анонсував будівництво фабрики з виробництва батарей в Угорщині з інвестиціями у 7,7 млрд. дол, що стане найбільшим заводом такого профілю у Європі. З 1 грудня КНР вводить дозволи на експорт окремих матеріалів з графіту, які використовується у виробництві електробатарей. Це є також елементом торговельної війни у цій галузі, оскільки на Китай припадає 90% світової переробки графіту, що використовується для компонентів акумуляторів для ЕМ
За словами голови Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики, наступні 5-7 років продемонструють, хто буде лідирувати у цих автоперегонах на ринку.
Це без сумніву визначатиме ландшафт глобальної автомобільної галузі на найближчі десятиліття.