Російська Федерація зіткнулася з різким падінням виробництва бензину після серії нальотів безпілотників, удари яких паралізували роботу великих нафтопереробних заводів (НПЗ) “Роснефти” та “Лукойлу”.
З початку березня в десяти російських регіонах відбулися атаки безпілотників на 15 нафтопереробних заводів, загальна переробна потужність яких — 192 млн т нафти на рік. У зв’язку з цим ситуація у Росії з дизельним пальним не критична, але є дефіцит бензину. Про це сьогодні, 30 березня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.
“Росія втратила близько 12% потужностей. Про це сказав голова Служби безпеки України (СБУ) Василь Маслюк та підтвердив Bloomberg. Щодо дизельного пального ситуація не критична, тому що в Росії виробляється пального вдвічі більше, ніж споживається — 80 млн т виробляється, близько 40 млн т споживається. Щодо бензину, то я вважаю це критично, бо тут профіциту такого немає. Виробляється близько 45 млн т, а споживається 40 млн т. У зв’язку з ударами дронів Росія опинилася перед загрозою дефіциту саме бензину. І про це свідчить обмеження з 1 березня експорту бензину”, — пояснив він.
Росія збільшила імпорт палива з Білорусі у березні, щоб подолати ризик дефіциту на своєму внутрішньому ринку, який виник через ремонти на російських НПЗ після атак дронів.
“Росія почала постачати нафту до Білорусі на Мозирський завод насамперед для того, щоб отримувати з цього заводу нафтопродукти натомість. Росія почала більше постачати туди нафту та отримувати нафтопродукти. Потужність цих заводів становить 18 млн т на рік. Росія може отримувати до 4 млн т щорічно. Це чимало. Попри це, у Росії справді існує проблема на ринку з бензином”, — розповів Омельченко.