15 нових легковиків з гібридними силовими установками, які досі мають попит в салонах українських дилерів.
Ідея користуватися автомобілем, який поєднує практичні вигоди бензинового або дизельного двигуна з потенціалом електричної силової установки, в принципі доволі приваблива. Однак статистика свідчить, що в Україні така техніка помалу втрачає позиції: за даними Головного Сервісного центру МВС кількість нових авто з гібридними силовими установками вже другий місяць поспіль поступається навіть попиту на «електрички».
Найвищого на цей час рівня продажів гібриди досягли влітку 2023 року: у серпні українські дилери знайшли власників для 1124 нових гібридних авто (проти 690 електромобілів). Однак підсумок лютого 2024-го, хоч і перевищив показник січня на 56 таких машин, виявився значно скромнішим: 818 гібридів проти 1006 нових електромобілів. У чому річ?
Найпопулярніші марки гібридів на українському ринку за підсумками продажу нових авто у лютому (проти січня 2024 р.)
1. Toyota: 328 нових гібридів (-15);
2. Nissan: 107 нових гібридів (+6);
3. Audi: 84 нових гібриди (+5);
4. Land Rover: 70 нових гібридів (+29);
5. Mercedes-Benz: 61 новий гібрид (-6).
Насамперед у вартості: навіть найдоступніші легковики з «м’якими» гібридними установками коштують більше за порівняні моделі «на бензині» без додаткової електрифікації. Для прикладу, один із найдоступніших MHEV на українському ринку — 3,7-метровий Suzuki Ignis з 83-сильною установкою і 5-ступеневою механічною КПП — коштує щонайменше 642 00 грн (або 757 тисяч з варіатором CVT), а з цим бюджетом можна обирати не лише серед сили силенної китайських кросоверів з «класичними» бензиновими установками, а й поглядати на низку просторіших «європейських» альтернатив на кшталт Citroen C3, Fiat Tipo Cross чи навіть Renault Duster.
Тим часом експлуатаційні вигоди значної частини гібридних установок, які оптимістично анонсують виробники, у щоденній експлуатації виявляються не такими очевидними та легко нівелюються навколишніми умовами чи манерою водіння. Звісно, самозарядні гібриди HEV у цьому плані дещо ефективніші, — але й дорожчі: найдоступніший Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid e-CVT у прайс-листах дилерів стартує з 1 016 400 грн, а початкова вартість більших кросоверів на кшталт Ford Kuga Hybrid чи Toyota Corolla Cross – майже 1,4 мільйона.
Найвищі ж сподівання покупці покладають на підзарядні гібриди PHEV, які зазвичай пропонують можливість пробігу більш-менш істотної дистанції на електриці взагалі без використання ДВЗ. Однак пропозицій такої техніки в Україні відносно небагато, та й коштує вона чимало: найдешевший новий «плагін» в Україні – 225-сильний Citroen C5 Aircross 1.6 PHEV (близько 50 км електричного ходу на одному заряді батареї) за 1 720 300 грн. Решта варіантів дорожча, тож не дивина, що продажі нових «плагінів» у нас доволі скромні, а серед обраних моделей переважають представники преміумсегмента.
Рейтинг гібридних моделей з найбільшим попитом в Україні за підсумками продажу нових авто у лютому (проти січня 2024 р.)
1. Toyota RAV4: 130 нових гібридів (-25);
2. Toyota Camry: 87 нових гібридів (+33);
3. Nissan Qashqai: 60 нових гібридів (+20);
4. Nissan X-Trail: 47 нових гібридів (-14);
5. Audi Q8: 40 нових гібридів (14);
6. Toyota Highlander: 31 новий гібрид (-12);
7. Land Rover Range Rover: 30 нових гібридів (+9);
8. Toyota C-HR: 27 нових гібридів (+16);
9. Toyota Yaris Cross: 26 нових гібридів (-3);
10. Lexus RX: 23 нових гібриди (+4);
11. Volvo XC90: 21 новий гібрид (+5);
12. Mercedes-Benz GLE: 20 нових гібридів (-14);
13. Toyota Corolla Cross: 18 нових гібридів (-16);
14. Audi A6: 17 нових гібридів (-5);
15. Hyundai Tucson: 16 нових гібридів (+3).
Попри все згадане, найбільшою перешкодою для продажу гібридних авто в Україні, скоріш за все, є суттєве зростання пропозиції електромобілів. Хоч ця концепція для ринку доволі нова, а заряджання тягових батарей потребує додаткових витрат часу (якщо порівнювати з тривалістю заправки найбільшого паливного бака), думка про відсутність потреби платити за викопне пальне є вкрай спокусливою. До того ж конструктивно електромобілі зазвичай простіші за гібридні авто, що дає потенційним власникам підставу сподіватись на менші клопоти протягом експлуатації.