Сучасна автомобільна індустрія завжди вражає своїми новаторськими рішеннями та екстравагантними дизайнерськими концепціями.
Студентські проєкти в цьому відношенні не є винятком. За останні роки молоді автомобільні дизайнери демонструють вражаючі концепти, що відображають їхні відчуття стилю та технологічного передового мислення, передає Автосота.
Розглянемо декілька найцікавіших та найвражаючіших концептів, які вразили світ своєю оригінальністю та інноваційним підходом.
Savage Rivale Roadyaht GTS
Стрімкий кабріолет насиченого помаранчевого кольору замислювався його авторами – двома голландськими студентами Емілем Попом і Джастіном де Буром – як швидка і розкішна дорожня яхта.
В основу концепту ліг Chevrolet Corvette з мотором LS7 V8 7.0. Завдяки новій прошивці і приводному нагнітачу від версії Corvette Z06, двигун видавав 670 сил, а відкритий спорткар набирав сотню за 3,4 с і розвивав максимальні 330 км/год.
Потрапити на борт чотиримісної сухопутної яхти, салон якої оздоблений шкірою, алькантарою та алюмінієм, можна через двері, що піднімаються вгору. Причому задні злітають вгору разом із частиною заднього крила. З інших цікавих особливостей прототипу – фрагменти палуб справжніх яхт на підлозі автомобіля. Ну і ціна у цього шедевра була відповідна. За оцінками авторів проекту вона становила $320-340 тисяч.
Abarth scorpION
Футуристичний повністю електричний прототип Abarth scorpION студенти Istituto Europeo di Design (IED) в Турині побудували якраз до автосалону в Женеві понад 10 років тому. Агресивна зовнішність чотириметрової дводверки з “шипом”, що стирчить з даху проти ходу руху подібно до жала скорпіона, виправдовує назву автомобіля.
Концепт приводиться в рух чотирма електромоторами – по одному на колесо. Вони живляться енергією від літій-іонного акумуляторного блоку, захованого за сидіннями і під підлогою багажника. У прототипу незвичайні пропорції – він доволі широкий (1905 мм) і водночас вельми короткий (4010 мм). Колісна база становить 2350 мм. Висота двомісного концепт-кара лише 1192 мм.
Alfa Romeo Gloria
Двома роками пізніше Alfa Romeo спільно з 20 студентами з того ж Istituto Europeo di Design в Турині побудувала не менш феєричний концепт – спортивний седан Gloria. Перед молоддю, яка над ним працювала, стояло завдання – створити чотиридверку для американського та азійського ринків.
Довжина прототипу, який уособлював нове бачення спортивного седана Alfa Romeo, становила 4700 мм, ширина 1920 мм, висота 1320 мм і колісна база 2900 мм. Йому дуже пасували величезні 20-дюймові колеса OZ Racing. Концепт проектувався з розрахунком встановлення під капот бітурбованого V6 або V8.
Mazda Deep Orange 3
А цей незвичайний прототип – дітище студентів американського університету Клемсона. Креативна молодь зробила шестимісний хетчбек. Для цього між кріслами переднього ряду було додано ще одне. Ідея побудувати машину з посадковою формулою 3+3 виникла у студентів під час вивчення людей покоління Y (народжених після 1980 р.). Такі водії віддають перевагу автомобілям із п’ятьма і більше кріслами,
Чотири крісла в концепті призначені для дорослих людей зростом до 187 см і масою до 102 кг, а два – на дітей зростом до 155 см і масою до 77 кг. При довжині 4450 мм, ширині 1905 мм і висоті 1350 мм прототип з алюмінієвими кузовними панелями виявився лише на 10 мм коротшим, на 110 мм ширшим і на 100 мм нижчим за серійну Mazda3 третього покоління. Концепт оснащений гібридною силовою установкою сумарною потужністю 210 сил. Вона складається з бензинової “четвірки” з МКП, електромотора на задній осі і комплекту літій-іонних акумуляторів.
PassoCorto
Студенти Європейського інституту дизайну в Турині працювали над створенням концепт-карів не тільки з італійськими автовиробниками. У 2014 році вони представили спільний проєкт із Hyundai – спорткар PassoCorto для людей покоління Y. До слова, такі були і серед групи розробників.
Прототип, на базі якого Hyundai згодом пообіцяв випустить серійний спорткар, оснастили 270-сильною бітурбованою “четвіркою” 1.6. Щоправда, про здібності машини з таким мотором корейці промовчали. Відомо лише, що його помістили в районі задньої осі.
Skoda Mountiaq
Насправді, футуристичних і яскравих концептів, а також прототипів, побудованих студентами професійного училища “Шкоди” на базі серійний машин чеської марки, існує досить багато. В їхню основу лягли моделі Citigo, Fabia, Karoq, Slavia та інші. Але найбільш життєздатним і перспективним, на наш погляд, став пікап Mountiaq на базі флагманського кросовера Kodiaq.
Прототип, пофарбований в особливий колір Sunset Orange із чорними акцентами, страхітливим кенгурятником, шноркелем, лебідкою і “люстрою” на даху, команда з 35 юнаків і дівчат створювала протягом 8 місяців. Кросоверу збільшили кліренс на 100 мм (до 290 мм) і придумали оригінальну конструкцію вантажного відсіку з підпільними нішами, спеціальними кріпленнями з боків, а також підсвічуванням у бортах. Щодо силового агрегату обійшлося без одкровень. Концепт отримав стандартну 190-сильну “турбочетвірку” 2.0.