На порозі XX століття Київ мав зовсім інший вигляд, ніж ми звикли бачити його сьогодні. Це був час, коли через Дніпро ще простягався Ланцюговий міст, а столичні пагорби рясно вкривала зелень.
"Апостроф", посилаючись на матеріали порталу "Спрага", розказав історію та покаже фотографію Києва 1901 року.
В дописі до фото залишили наступний коментар:
На фотографії одразу можна помітити пароплав на передній частині кадру, а ззаду простягається углиб фото той самий міст. Миколаївський ланцюговий міст є першим капітальним мостом через Дніпро у Києві, що проіснував впродовж 1853-1920 років.
Цей міст був зведений за проєктом і під наглядом відомого британського інженера Чарльза Віньйоля. Початок будівництва відбувся 1848 року, невдовзі після того, як імператор Микола І затвердив проєкт, надавши мосту ім'я на свою честь.
Металеві елементи для мосту були вироблені в Бірмінгемі. Міст спирався на п'ять опор, облицьованих гранітом, що мали форму "биків" і були увінчані напівкруглими арками та баштами, виконаними в стилі англійської готики. На цих опорах розташували спеціальні короби, через які було протягнуто ланцюги, зроблені з залізних ланок. Мостова дорога складалася з ґратчастих балок, які кріпились до ланцюгів за допомогою залізних стрижнів. Основою для проміжних опор служили бетонні блоки, що були закладені прямо у ґрунт в огородженій улоговині.
Загальна довжина мосту становила 776 метрів, а ширина — 16 метрів, що робило його одним з найвизначніших архітектурних творінь того періоду. Міст мав розвідну частину біля правого берега для пропуску суден, яку можна було активувати за допомогою поворотного кола всього чотирма людьми. Розвідною секцією користувалися лише в період весняного підйому води.
10 травня 1925 року було відкрито новий балковий міст, споруджений на основі колишніх опор Ланцюгового мосту. 19 вересня 1941 року, під час відступу, міст повністю знищили, а після завершення Другої світової – міст так і не відновили.