Чи варто зекономити, замінивши високооктановий 95-ий бензин на 92-ий – питання нелегке. Чи правда, що заправка А-92 принесе зиск?
Портал mmr.net.ua з’ясував у моториста профільного автосервісу, чи варто заради економії переходити на низькооктанове паливо.
Важливо розуміти, що бензин із низьким октановим числом схильний до мимовільного займання (детонації) при високому тиску. А детонація – це, по суті, мікровибухи, що негативно впливають на стан поршнів, клапанів та інших деталей двигуна. І якщо виробник автомобіля рекомендує використовувати бензин із октановим числом 95, значить, треба заливати саме його.
Проблеми з детонацією від 92-го бензину можуть розпочатися у тих двигунах, де ступінь стиснення перевищує 10,5. Це, наприклад, атмосферні двигуни Mazda Skyactiv, де цей параметр дорівнює 13.
Теоретично деякі мотори допускають заправку 92-м бензином замість 95-го. Однак спочатку всі сучасні силові агрегати розробляються під високооктанове паливо, і вже потім за допомогою програмної зміни налаштувань системи запалення коригується робота ДВЗ.
Здавалося б, якщо виробник допускає використання А-92, потрібно його і заливати, оскільки він дешевший. Однак, на думку фахівця, не все так однозначно. Справа в тому, що витрата низькооктанового палива буде як мінімум на 5-7% вищою. При цьому постійне використання А-92, наприклад на турбомоторі або атмосфернику з високим ступенем стиснення істотно скоротить ресурс агрегату. Тож жодної економії не виходить.
Тому на сучасних силових установках краще використовувати бензин А-95, а низькооктанове паливо має сенс заливати тільки машини, двигуни яких спочатку проектувалися під цей тип пального.