На місці автозаводу новий власник може побудувати гіпермаркет, тому що поруч знаходяться Київ та об’їзна дорога.
Виробника автобусів, які українці називають «Еталони», визнали банкрутом у травні 2023 року. Майно заводу – будівлі площею 18 тис. 674,50 м кв. та ділянка на 7,5205 га на східній околиці Києва, перейшло за договором іпотеки державному Укрексімбанку. Нерухомість вже намагалися продати, але ніхто нею не зацікавився. На 17 квітня 2024 року запланована друга спроба продажу й цього разу подали заявки вже 4 учасники, пише Інформатор.
Державний «Укрексімбанк» планує продати через систему електронних торгів OpenMarket майно автозаводу за 108,4 млн грн. Аукціон призначений на 17 квітня й на нього подали документи 4 учасники.
На продаж виставили 9 будівель площею 18 тис. 674,50 м кв. та ділянку площею 7,5205 га, які знаходяться у селі Проліски на вулиці Броварська, 4. Це адреса «Бориспільського автозаводу».
Станція метро «Бориспільська» (Сирецько-Печерська лінія Київського метро) знаходиться на відстані усього 11 км від села.
Нагадаємо, що Бориспільський автозавод виник 2002 року на базі підприємства «Укрволгатехсервіс», що з 1998 року збирало легкові та вантажні автомобілі ГАЗ.
Згодом виробництво автобусів було зосереджено на Чернігівському автозаводі. У кращі часи підприємство випускало 1700 автобусів на рік десяти різних модифікацій.
Чому майно заводу продають
У лютому 2021 року Господарський суд Київської області порушив справу про банкрутство Бориспільского автозаводу. Однак до рішення про банкрутство справа дійшла у березні 2023 року.
Після того, як почався процес ліквідації компанії у липні 2023 року мав пройти аукціон з продажу майна автозаводу. Нерухомість намагалися продати за 105,2 млн грн.
Проте торги не відбулися. У поясненнях арбітражного керуючого йдеться про те, що жоден учасник не прийшов на торги.
Ще 5 років тому фахівці заводу пропонували випускати військову техніку. Наприклад, замість російських ГАЗ-66 пропонували використовувати машини Tata LPTA 713 з базою 4×4. Іншою заміною російській машині міг би стати автомобіль індійського виробництва – Ashok Leyland Guru 715 теж з базою 4х4, який був представлений на виставці озброєнь в Делі у 2018 році.
Однак чомусь ця пропозиція не зацікавила уряд. Вже у серпні 2019 року представники корпорації «Еталон», до якого входив «Бориспільський завод», скаржилися на відсутність замовлень.
«Еталон» засвітила перспективні автобуси та тролейбуси
У грудні 2023 року корпорація «Еталон» провела пресконференцію, на якій підбила підсумки своєї діяльності у 2023 році та поділилася планами на найближче майбутнє.
За оцінками представників корпорації, торік ринок нових автобусів в Україні зріс, порівняно з роком попереднім на 62%: було реалізовано 940 машин. З цієї кількості частка корпорації «Еталон» становить 32%, тобто близько 300 машин. При цьому слід врахувати, що на відміну від інших вітчизняних компаній тут налагоджено повний цикл виробництва.
У 2023 році було виготовлено експериментальний зразок автобуса «Мальва» моделі А08621. Це міська машина довжиною 9,5 м з низьким входом і розташованим у задному звісі силовим агрегатом на базі Ashok Leyland стандарту Євро 5.