Останнім часом чи автовиробники вирішили випускати машини зі скошеним кермом. Вважається, що це додає автівці спортивних властивостей. Чи так це насправді?
Якщо покопатися в автоісторії, можна виявити світлини подібних «штурвалів» на деяких моделях Ferrari, «заряджених» Mercedes і BMW. Завдяки цьому «сплющеність» рульового колеса набула чіткої асоціації з чимось навколоспортивним. Пізніше цей дизайн пішов у маси. Спочатку такі рульові колеса почали з’являтися на авто високого цінового сегмента, потім середнього, а тепер навіть у відносно доступних «китайців».
Якщо «скошене» кермо застосовується на спортивних авто, значить воно мало б якось полегшувати керування транспортним засобом. Що добре для будь-якого водія, а не лише спортсмена.
Насправді, кермо «зі скосом» швидше шкідливе, ніж корисне. Візьмемо, наприклад, ралійні автоперегони — коли спеціально побудовані для них боліди на якійсь дивовижній швидкості мчать по звивистих дорогах. У таких умовах гонщику доводиться вкрай активно крутити кермо, вписуючись у круті повороти на високих швидкостях. Але зверніть увагу: у жодної справжньої ралійної машини нема такого керма. Оскільки при активному керуванні його «сплющеність» провокуватиме втрату водієм контролю над автомобілем — хай і на секунди.
Втім, у «скошеного керма» є й деякі плюси. Головний із них полягає в тому, що за його наявності водієві трохи простіше сідати у крісло, а також залишати автівку: «скіс» збільшує відстань між кермом і сидінням.