Багато автомобілістів намагаються дотримуватися всіх рекомендацій виробника з обслуговування машини. Зокрема, це стосується регламенту щодо заміни моторного мастила.
Автомобільні компанії рекомендують робити це кожні 15 000 км пробігу. Але є й ті, що ділить цю цифру навпіл, змінюючи мастило частіше.
За словами експерта, якщо мастило міняти часто, то можна нашкодити своєму гаманцю. Але також не варто відкладати цю процедуру на тривалий термін. У цьому разі автовласник серйозно зашкодить силовому агрегату машини.
Фахівець вважає інтервал у 15 000 кілометрів – маркетинговим ходом. Якщо говорити про нову модель, придбану в дилерському центрі, то розрахунок маркетологів, як і самого виробника на те, щоб забезпечити його безперебійну роботу. Наголос робиться на закладений інженерами ресурс мотора, вартість і кількість ТО. Причому в останнє входить не тільки заміна мастила в ДВЗ, а й вигода від продажу комплектуючих, оскільки деталі схильні до природного зносу, а також на них вливають інші фактори.
Як показує практика, більша частина автовласників наїжджає максимальну планку за пробігом. Тих, хто приїжджає міняти масло раніше визначеного терміну – помітно менше. Причому перші ще й перевищують граничну позначку, оскільки очікують зручного моменту, щоб заїхати на сервіс. Автомобільні компанії сьогодні все частіше оснащують свою продукцію системами контролю залишкового ресурсу моторного масла. Наприклад, такі лічильники “життя мастила” можна зустріти на машинах концерну General Motors. Цей пристрій не просто рахує кілометри до заміни, а й точно визначає знос оливи. Тому він може запропонувати замінити цю технічну рідину раніше покладеного терміну. Також у розрахунок береться пробіг “на холодну”, кількість пусків при критично низьких температурах та інші фактори. До цього калькулятора додається лічильник днів. До речі, якщо калькулятор “життя оливи” не набрав необхідну кількість чинників, то через рік власнику ТЗ все одно може прийти повідомлення про заміну мастила.
Що стосується самого інтервалу заміни цієї технічної рідини, то експерт рекомендує дотримуватися регламенту виробника. При цьому цифру в 15 000 кілометрів він все ж вважає завищеною. Стільки можна відкатати тільки в ідеальних умовах, яких у реальному житті не буває. Йдеться про запуски тільки в теплому гаражі або кліматі, відсутність простою в заторах тощо. Тому вкрай важливо стежити за повідомленнями, що видаються інформаційним центром машини. Механіки рекомендують проводити заміну мастила не пізніше 10 000 кілометрів.
Тим часом, деякі водії дотримуються тієї думки, що мастило в двигуні необхідно міняти щовесни. На думку експертів, це можна назвати спадщиною технологій середини минулого століття, коли лубриканти не мали хорошої технічної стабільності. Однак, якщо автомобіль довгий час стояв у зимовий період, то поміняти мастило все ж варто. Таким чином можна очистити систему від застарілих забруднень і оксидів, які скупчилися в ній. Для цього краще використовувати так звані швидкі промивки, що заливаються в силовий агрегат автомобіля. В інших же випадках краще дотримуватися регламенту.