Артем Ющук разом з іншими студентами організував ремонт та модернізацію сотень одиниць бронетехніки, а тепер розробляє нову бронемашину для ЗСУ.
Компанія Inguar Defence залучила інвестиції та виготовила прототип бронеавтомобіля, рівень захисту якого перевершує класичні “українські козаки“ та «Новатор». Бронемашина Inguar3 з нуля збиратиметься в Україні та пройде випробування за стандартами НАТО.
Для розробки українського бронеавтомобіля було створено окрему компанію – Inguar Defence. Команду інженерів зібрали зі студентів, які мали досвід роботи на СТО. Найстаршому – 25 років, наймолодшому – 22.
«Досвід роботи на СТО дуже допоміг. Якби ми не потренувалися на цивільних та військових автомобілях, ми не потягнули б цей проект», – каже Артем Ющук.
Військові використовують бронеавтомобілі на особливо небезпечних ділянках фронту. Туди, де є ворожі дрони, диверсанти чи міни, екіпаж їде броньовиком. Від цих машин потрібна швидкість, прохідність та захист від вибухів.
Зазвичай українські броньовики роблять на базовому шасі. Виробник купує пікап (найчастіше – Ford F550) і на нього нашаровують броню та додаткове обладнання. Це найбільш ефективний і дешевий спосіб створити бронеавтомобіль, але він має певні обмеження по вазі, а отже – і по броні. Для бронемашини Inguar3 створили власне шасі, здатне тримати захист рівня STANAG 3, тобто. Такого рівня захисту на серійних броньовиках не досягла жодна інша українська компанія. -otechestvennyj-broneavtomobil-s-nulja-4c5a213.jpg” alt=”” />
Машина має високу прохідність завдяки кліренсу 45 см. Вона обладнана системою підкачування шин, що дозволяє частково спускати їх для проходження болота. Також встановлено блокування диференціалів, завдяки чому при проходженні важких перешкод крутяться всі чотири колеса.
Шини зсередини укріплені технологією run-flat, що дозволяє машині рухатися навіть після ураження коліс. У салоні встановлені протимінні сидіння, системи пожежогасіння та фільтрації повітря у разі хімічної атаки.
Бронеавтомобілі часто ламаються через помилки водіїв. Щоб нівелювати цей фактор, розробники встановили «розумну» систему керування та запобіжників, що допомагає правильно керувати машиною.
На машину можна ставити комплекс радіоелектронної боротьби (РЕБ), що захищає її від FPV-дронів. Назва системи невідома, чи розглядаються кілька варіантів від українських виробників. Рішення встановити мобільний комплекс РЕБ є інноваційним навіть за мірками західних бронеавтомашин.
Зовнішній вигляд машини Inguar Defence приділив особливу увагу. Його розробляли українські дизайнери. Коштувало це 30 тис. дол. На думку Артема, для військового важливо, як виглядає машина, на якій він виконуватиме бойове завдання. «Часто моїм зауваженням дизайнеру була фраза «недостатньо агресії», – згадує Артем.
Крім основних вузлів і бронестали, машину з нуля збирають в Україні. Команда працювала над глибокою локалізацією.
Очікується, що за серійного виробництва один Inguar3 обійдеться в 16 млн грн. Для порівняння: конкурентні машини серій «Козак» та «Новатор» коштують 9-12 млн. грн. Проте виробник Inguar3 переконаний, що великі витрати виправдані через вищу захищеність та технологічність машини.
Наступним кроком має бути отримання сертифікату якості STANAG 3 від НАТО. Для проведення такої процедури машину потрібно вивезти за кордон, але цього правила не дозволяють. Проте компанія сподівається розгорнути ліцензійний збір свого броньовика за кордоном. Машиною вже зацікавились великі західні компанії.