Нове дослідження пов'язує модифіковані глушники автомобілів з деякими несподіваними рисами особистості.
Більшість з нас відчували раптовий, оглушливий звук модифікованого глушника автомобіля, який розбиває спокій на мільйон шматочків, коли пролітає повз на величезній швидкості, інформує Інформатор.
Якщо ви живете в районі, де ці руйнівні звуки добре знайомі, вас, мабуть, не здивує, що дослідження пов'язують бажання володіти таким автомобілем з більш високим рівнем садизму і психопатії.
Канадські психологи проаналізували понад 500 осіб, щоб дослідити зв'язок між "темними" рисами особистості та прихильністю до гучних автомобілів з модифікованими глушниками, йдеться в публікації ScienceAlert. За їхньою логікою, оскільки такі авто заважають людям і тваринам, а також є незаконними в деяких юрисдикціях, поведінка тих, хто хоче, аби їхній автомобіль при цьому був гучнішим, наштовхнуло на підозру в садизмі та нарцисизмі.
Психологи опитали 529 студентів-бізнесменів, середній вік яких становив 18 років, 52% з яких були чоловіками. "Автомобільна шкала" містила три запитання про ставлення учасників до гучних автомобілів та можливості модифікації глушників. Вищі бали вказували на те, що вони віддають перевагу гучним авто.
Вони також заповнили 28 пунктів, що вимірюють особистісні риси макіавеллізму, нарцисизму, психопатії та садизму. Ці риси називають "темними" через їхні "злі" характеристики, які включають егоїзм і використання інших, як правило, без емпатії - співчуття.
Психологи припустили, що люди можуть робити свої автомобілі голоснішими, щоб привернути до себе більше уваги, що збігається з нарцистичною поведінкою. Вони також очікували, що люди з садистськими або психопатичними рисами, які асоціюються з кримінальними поглядами, будуть більш схильні до бажання мати гучні автомобілі з часто незаконними модифікаціями.
Вони передбачили, що молоді чоловіки отримають вищі бали за бажання мати гучні автомобілі, оскільки ця група асоціюється з гучним дозвіллям.
"Ми виявили, що саме садизм і психопатія передбачають, хто хоче модифікувати свої глушники, хто відчуває себе більш пов'язаним зі своїм автомобілем і хто вважає, що гучні автомобілі - це дійсно круто", - пояснили вони.
Черства зневага до почуттів інших людей та їхніх реакцій - це і є психопатія, яка виходить назовні, перекоанні психологи. А ще ці люди, ймовірно, отримують задоволення від того, що бачать, як люди лякаються, припустили науковці.
Результати експерименту показали, що більшість з тих, хто обирає такі авто - нарциси, і тільки третина мала садистичні нахили. Психологи наголосили, що результати їхнього есперименту навряд можна перенести на широкі верстви населення, адже його провели в закритій соціальній групі виключно серед молоді.