Давайте поговоримо про те, як правильно заряджати електромобіль, щоб продовжити життя батареї. Про зарядку і довговічність батареї «електричок» складено вже стільки міфів, що здається – неправильно подивишся на неї або спробуєш зарядити на повну, і вона одразу ж впаде смертю хоробрих.
Підливають олії у вогонь, звісно, виробники бензинових машин і власники заправок: у боротьбі за покупця всі засоби хороші. Щоб внести ясність і позбавити вас сумнівів з приводу батареї, що «вмирає» від одного косого погляду, розповідаємо, як має проходити правильна зарядка електромобіля, до скількох відсотків треба «заправляти» батарею, як часто це можна робити і чи можна заряджати електромобіль під дощем, інформує Avtosota.
Якщо у вас ще немає «електрички», то правила зарядки електромобілів на перший погляд можуть здатися непростими, викликати сумніви, а чи варто возитися з усім цим. Але згадайте, як ви освоюєте новий телефон: спочатку все здається складним і незручним, але вже за кілька днів ви забуваєте, що техніка нова, і робите все на автоматі.
Так само відбувається і з машиною: ви звикатимете не лише до габаритів, а й до її «поведінки». Тобто швидко розберетеся, як часто і де вам краще заряджати батарею, як швидко авто витрачає заряд, у які дні вам зручніше їздити на «заправку» тощо.
Чи правда, що краще заряджати батарею до 80%?
Раніше багато виробників електрокарів рекомендували заряджати батарею до рівня 80% і не вище. Чому так? Пояснень цій пораді, як правильно зарядити електромобіль, одразу кілька:
- Головна причина – ви «залишаєте місце» для заряду, який накопичується під час гальмування. В електромобілях є система рекуперації – зберігається до 70% енергії, що витрачається під час гальмування. Коли ви гальмуєте, батарея заряджається – і якраз недозаряджені 20%, що залишилися, дають енергії накопичуватися.
- Це «комфортний» стан батареї, за якого знижується ризик її перевантаження.
- Коли у авто вже є 80% заряду, швидкість зарядки знижується, і ви витратите зайвий час на доведення до 100%.
А чи можна заряджати електромобіль до 100 відсотків?
Так, і нічого страшного не трапиться, ба більше: якщо ви вирушаєте в довгу дорогу і не впевнені, чи зустрінеться найближчим часом по дорозі станція, потрібно максимально «заправити» машину. Але при щоденній їзді містом достатньо заряджати батарею до 80%.
Що буде, якщо батарея розрядиться повністю?
Років 15-20 тому під час купівлі нового телефону ми здійснювали магічне дійство: 3 рази повністю розряджали і заряджали його, щоб батарея краще працювала.
Електромобіль – не смартфон, забудьте це правило. Краще підтримувати рівень заряду близько 20-30%: батарея не працюватиме краще від того, що ви будете її повністю розряджати.
Але нічого страшного не трапиться, і якщо ви розрядите батарею до 0%. Головне – встигнути доїхати при цьому до будинку або зарядної станції.
Чи шкідлива швидка зарядка для електромобілів?
На станції швидкої зарядки ви зможете «заправити» авто за півгодини з 20 до 80%. У той час як при зарядці від розетки вдома вам може знадобитися на це до 8-12 годин.
Деякі виробники кілька років тому радили не користуватися швидкою зарядкою на постійній основі – батарея швидше зношувалася через високі навантаження. Зовсім відмовлятися від цього способу «заправки» було не потрібно, просто рекомендувалося чергувати його з домашнім заряджанням від мережі, а також із «заправкою» на звичайній станції.
АЛЕ! Тепер батареї стали набагато більш технологічними і «просунутими». У них є захист від перевантажень, тому швидка зарядка не шкідлива для електромобілів.
Ба більше, в окремих моделях взагалі немає порту для повільного заряджання: крутий електромобіль NIO ES7 заряджається тільки на «швидких» станціях.
Цікаво! У Китаї таксисти заряджають свої електромобілі тільки на швидких станціях (щоб заощадити час), пробіги в авто чималі – 200 000 – 400 000 км, за цей час в авто нічого не ламалося і не змінювалося, зі слів водіїв.
Як заряджати електромобіль у морози або сильну спеку?
В інтернеті ми не раз натикалися на інформацію про те, що взимку батарею «треба прогріти» перед зарядкою. Однак це не так: жодні «прогріви» взимку або «охолодження» влітку батареям не потрібні.
У всіх сучасних машинах присутня технологія підтримки батареї в комфортних умовах. Тобто за необхідності вона охолоджується або прогрівається під час заряджання або під час руху без вашого відома – все контролює електроніка.
Додатково ніяких дій перед зарядкою здійснювати не потрібно. Ви можете спокійно заряджати авто як під палючим сонцем, так і в мороз.
Можна залишати заряджатися авто на всю ніч?
Так, можна. Ба більше, власники електромобілів найчастіше ставлять їх на зарядку вдома саме вночі, щоб вранці машина була заряджена. Батарея від такої зарядки не псується – вона автоматично відключиться від подачі електроенергії, коли зарядиться.
Чи можна часто заряджати електромобіль?
Так, це не впливає на термін служби батареї. Найдоступніший варіант правильної зарядки електромобіля – від звичайної мережі. Ви можете щодня потроху заряджати авто вдома від розетки після роботи, щоб машина завжди була готова до довгої дороги.
Чи можна заряджати електромобіль під час дощу?
Так, можна. Роз’єми зроблені таким чином, що щільно прилягають до гнізда машини, і вода крізь них не проникає. Але будьте обережні самі під час постановки авто на зарядку – не торкайтеся роз’ємів, розетки мокрими руками. І, звісно, за ураганного вітру, сильної зливи краще відкласти «заправку» до кращих часів.