Минулого разу ми розповідали про найбільш ненажерливі транспортні засоби, переважно з далекого минулого. Тепер представляємо їхніх антиподів – суперекономічні моделі на перманентній жорсткій “дієті”.
Як правило, вони належать до останнього покоління, оснащені електрифікованими силовими установками, непогано їдуть і при цьому дуже рідко відвідують заправні станції.
BMW 530e (G60)
- Витрата палива: 0,5 л/100 км
Нову баварську “п’ятірку” ще належить розкусити і розпробувати. Зокрема, звикнути до її доволі радикального стайлінгу зовні та всередині. Джерелом тяжіння, ймовірно, виступлять характеристики і оснащення. Золота середина в лінійці? Не виключено, що такою може вважатися “п’ятсот тридцята” – гібридна модифікація, що заряджається, із задніми ведучими колесами.
Дволітрова “турбочетвірка” і електромотор, інтегрований у восьмисмиступінчастий “автомат”, сукупно розвивають 299 к.с. і 450 Нм. Погодьтеся, непогано! Особливо, якщо враховувати 6,3 секунди до 100 км/год і максимальні 230 км/год. До 140 км/год автомобіль може прискорюватися виключно в електричному режимі.
Range Rover Sport P460e
- Витрата палива: 0,5 л/100 км
“Рейндж Ровери” здавна славляться великими бензиновими двигунами V8. Досить згадати компресорні агрегати Jaguar об’ємом 4,2 і 5,0 літрів на машинах минулого і позаминулого покоління.
Але ось вам приклад того, що можна залишатися швидким і при цьому не витрачати на паливо астрономічні суми. Range Rover Sport нинішнього покоління в plug-in гібридній варіації P460e – це трилітровий рядний шестициліндровий двигун із наддувом і вбудований у восьмиступінчастий “автомат” електромотор. Пікова віддача – 460 к.с. – відображена в маркуванні. Сотню з місця кросовер підкорює менш ніж за шість секунд.
Mercedes-Benz E 400 e 4Matic (W214)
- Витрата палива: 0,5 л/100 км
У списку encycarpedia.com чимало “Мерседесів”. Ми насамперед обрали повнопривідну “ешку” останнього покоління як автомобіль з різнобічними перевагами. Як-не-як, всепогодний гібридний лайнер, що підзаряджається!
Дволітровій “турбочетвірці” (252 к.с. і 400 Нм) асистує 129-сильний електромотор. Сукупно все це господарство видає 381 к.с. і 650 Нм. Седан важить понад дві тонни, проте здатен набирати 100 км/год за 5,3 секунди за умови повністю зарядженої тягової акумуляторної батареї. Максимальна швидкість – 250 км/год.
Renault Twizy 45
- Витрата палива: 0,48 л/100 км
Як французька “електричка” опинилася в рейтингу моделей, у яких так чи інакше присутній ДВЗ? І як зроблено перерахунок автономності в літри на 100 км? “Таємницю” розкриває інтернет-сайт merchantsfleet.com: “Енергія в 1 галоні палива (3,8 літра) еквівалентна 33,7 кВт-год електроенергії. Так, наприклад, якщо електромобіль може проїхати 100 миль (161 км) на 33,7 кВт-год електроенергії, вийде 100 миль на галон”.
Або 2,35 л/100 км у звичних нам одиницях виміру. Twizy відрізняється від представлених у нашому огляді машин ще й з іншої причини: фактично це квадрицикл! Крім того, в Європі версією 45 можна керувати без водійського посвідчення. Звідси і “смішні” характеристики – 5 к.с., 33 Нм і граничні 45 км/год.
Mercedes-Benz GLC Coupe 300 de 4Matic (C254)
- Витрата палива: 0,42 л/100 км
Купеподібний кросовер останнього покоління доволі незвичайний: у галузі нечасто зустрічається plug-in гібридна версія з дизельним двигуном. В даному випадку, це союз дволітрового наддувного мотора і 136-сильного електричного агрегату.
Сукупно вони генерують 335 к.с. і 750 Нм. За бензиновим гібридом такий “мерс” з місця не доженеться, хоча йому під силу розміняти сотню за 6,4 секунди.
Toyota Prius Plug-in (XW60)
- Витрата палива: 0,42 л/100 км
Сучасний, п’ятий за рахунком “Пріус” гарний як ніколи і не розчарує любителів екологічно чистої техніки “з вогником”. Ви не помилилися – топове виконання з гібридною системою, що заряджається, приводиться в дію дволітровим атмосферником (152 к.с.) і електромотором (163 к.с.) на передній осі.
У піку виходить 223 к.с. Для порівняння, у попередника було всього-на-всього 122 к.с. Ліфтбек не промах не тільки з точки зору економічності, а й динаміки: набирає 100 км/год несподівано жваво, за 6,8 секунди.
Mercedes-Benz E 300 e (W214)
- Витрата палива: 0,42 л/100 км
Ще один “Мерс” із можливістю зарядки від мережі змушує захопитися плодами прогресу. Дволітровому наддувному ДВЗ потужністю 204 к.с. допомагає 129-сильний електромотор із тяговою акумуляторною батареєю ємністю 25,4 кВт-год.
Забезпечує набір 100 км/год за 6,4 секунди за вельми умовного споживання палива. До речі, “трьохсотий” буває і з повним приводом.