У даному посту мова піде до автомобілі для різноманітних утилітарних задач, багатоденних експедицій, фермерських буднів або закупівлі для автопарків агрофірм.
Ми в MMR.net.ua ретельно проаналізували ринок нових авто і підібрали десятку саме таких, підходящих для полювання і рибалки, машин різних класів. Читайте про це далі.
10. Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee є одним з когорти «справжніх 4х4 позашляховиків». Попереднє покоління «Гранда», як і всі інші, має несучу конструкцію кузова. Це завжди давало перевагу Grand Cherokee у питаннях маневреності, комфортабельності та економічності перед «рамниками». Ми наводимо саме рестайлінгову модель, яка є трохи більш довершеною і надійною. При цьому «офф-роуд» для Jeep аж ніяк не чужа стихія, ба більше: завдяки легшому кузові на окремих ділянках американський позашляховик почувається навіть впевненіше. Екземпляри 2013 року і далі вже є рестайлінговими, проте є чимало «битків» з Північної Америки. Вживані Jeep’и в нас найчастіше зустрічаються з 3.0-літровим «дизелем» V6 (241-247 к.с.) і автоматичною трансмісією на 8 передач і повним приводом.
9. FIAT Panda 4×4 Cross
FIAT Panda 4х4 – це легесенький, маневрений, жвавий всюдихід, який у плані прохідності цілком здатен позмагатися з «прокачаними» позашляховиками. За даними mmr.net.ua це унікальна пропозиція у цілій автоіндустрії, зокрема якщо зважити, наскільки недорогою є ця штучка. Людям, які живуть в гірській місцевості або, наприклад, часто збирають гриби чи ягоди у лісі, Panda підійде більше за Duster’а – бо вона значно менша і легша. Під капотом у Panda 4х4 Cross встановлено 2-циліндровий бензиновий турбодвигун 0.9 (85 к.с.) або дизель MultiJet об’ємом 1.3 л. на 95 к.с. Потужності цих двигунів вистачає за край, враховуючи масу машини – близько тонни. Система повного приводу оснащена електронною імітацією блокування диференціалів, системою динамічної стабілізації і системою Terrain Control з трьома режимами руху: автоматичний розподіл тяги по осях, жорсткий повний привід і алгоритм допомоги водієві при спуску з гори.
8. Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX за своїми споживчими якостями є дуже раціональним продуктом. З одного боку – це кросовер, однак повнопривідні модифікації ASX здатні на багато чого на бездоріжжі завдяки грамотним інженерам. Серед пропозицій не мало екземплярів завезено з ЄС – такі ASX часто зустрічаються з дизельним мотором 1.8 на 150 к.с. Привезених з Північної Америки «битків» теж вистачає – такі Mitsubishi мають назву «Outlander Sport» і зустрічаються зокрема з 2.4-літровим бензиновим мотором. Найімовірніше, ASX ви знайдете з пробігом 150-200 тис. кілометрів, який буде оснащено бензиновим 1.8-літровим агрегатом потужністю 140 к.с. і безступеневою АКПП (тип «варіатор») або ж 2.0-літровим 150-сильним мотором, тим-таки «варіатором» і повним приводом.
7. Nissan Navara
Пікап Nissan Navara унікальний тим, що пропонує пружинну багатоважільну задню підвіску (замість ресорної, як у всіх інших), завдяки чому нібито здобувається вища плавність ходу. Також більш придатною для повсякденної міської їзди цей пікап робить відносно економічний мотор та гідна шумоізоляція салону. Не дадуть пропасти в польових умовах повний привід Nissan з двоступеневою «роздаткою» та блокуванням заднього диференціалу, а також високий дорожній просвіт та тяговитий 190-сильний дизельний мотор Renault на 190 к.с. Коробка передач – механічна на шість передач або автоматична на сім.
6. Mitsubishi L200
Цікаво, однак саме Mitsubishi L200 є улюбленою моделлю серед більшості пікаповодів – не лише прихильників бренду з трьома алмазами на значку, а загалом. Попереднє покоління дещо застаріло і вже отримало наступника, але поки що навіть його можна вважати актуальним. Двигун 2.4, дизельний, потужність 181 к.с. КПП механічна або автоматична на 6 передач. Раніше девіз Mitsubishi складався з одного слова: «надійно». Так воно і є, безумовно. Пікап L200 має привід 4х4 у двох варіантах: Easy Select (класичний Part-time з жорстким підключенням передка), або Super Select (з міжосьовим диференціалом і можливістю відключати передню вісь). Off Road Mode дозволяє вибирати один із позашляхових режимів їзди (Пісок, Гравій, Камені, Бруд/Сніг).
5. Toyota Land Cruiser Prado
Легендарний рамний позашляховик користується величезною популярністю завдяки своїм незламним принципам: довговічність, практичність і ліквідність. Окрім цього, Land Cruiser Prado не поступається Jeep в плані всюдихідних якостей. Хоча інтер’єр Prado не здатен полонити тією атмосферою англійського лоску, що автомобілі марки Land Rover, салон Toyota є затишним місцем для перебування з безліччю простору. На вторинному ринку України японські 4х4 зустрічаються з «дизелем» 3.0 (173 к.с.) або 4.0-літровим бензиновим V6 (282 к.с.). Ми в mmr.net.ua вказуємо тут Land Criuser Prado в кузові 150, тож готуйте щонайменше $25 тис., якщо вас зацікавила ця модель.
4. Dacia Duster
Dacia Duster – компактний позашляховик з несучим кузовом, який за ціною є сильно дешевшим за конкурентів, але натомість пропонує те, чого ні у кого з них немає. Мова іде про ультимативну як на свій клас прохідність повнопривідної версії. Ми рекомендуємо приглядатися саме до повнопривідного Duster першого або другого покоління, бо тоді він має свій найбільший сенс – надійного, максимально практичного та дуже здатного на бездоріжжі автомобіля на щодня і не тільки. Розгінна динаміка дизельної 1.5-літрової версії (10.4 с. до 100 км/год) це не головне. Витрати палива у змішаному циклі на рівні 6.8 л / 100 км це вже краще, але найліпше те, що кліренс позашляховика Dacia становить 21 сантиметр.
3. Suzuki Jimny
Перевагою малого рамного позашляховика Suzuki Jimny є його виняткова легкість та компактність, що дає змогу пролазити на пробиратися в тих умовах, де не можуть великі SUV. От лиш пасажирів з вами буде не густо – по факту це 2-міснй автомобіль. 1.5-літровий бензиновий мотор Джимні видає 102 к. с. У парі з ним може працювати 5-ступенева «механіка» або 4-швидкісний «автомат». Повний привід реалізований за схемою примусового підключення передньої осі, є також знижувальна передача (передавальне відношення – 1:2). Єдиним відносним недоліком Suzukiє відсутність будь-яких блокувань диференціалів. Втім, чи так це критично на автомобілі з такою короткою колісною базою та вузькою колією і низькою масою?
2. Isuzu D-Max
Якщо щось і може бути ще незламнішим за Toyota Hilux чи Mitsubishi L200, то це Isuzu. Ультра довговічний, легендарний пікап. Для D-Мах доступні два дизельні 4-циліндрові двигуни: 1.9 (150к.с.) та 3.0 (190 к.с.). Коробка передач – 6-ступенева механічна або автоматична. Зовнішній вигляд японського пікапа відповідає його можливостям: злючий дизайн, «накачані» пропорції, диски з шістьма болтами кріплення і т.д. Система повного приводу це Part-time 4WD з передньою віссю, що жорстко підключається, і зниженим рядом, а також блокуванням заднього диференціалу. Салон Д-Макса порадує міцністю, зручністю і насиченістю сучасними опціями. Грубо кажучи, це якраз той автомобіль, який не розвалиться після пробігу в півмільйона кілометрів навіть по наших дорогах.
1. Iveco Daily 4×4
Ми в mmr.net.ua вважаємо, що Iveco Daily 4×4 – це неперевершений всюдихід, який проїде хоч до місяця. Під капотом Iveco знаходиться невмирущий 3.0-літровий 180-сильний дизельний мотор, а в арсеналі є блокування переднього, міжосьового і заднього диференціалів. Всюдихід обладнаний постійним повним приводом з розподілом крутного моменту 32% на передню вісь і 68% на задню, що дає непереможне зчеплення з будь-яким дорожнім покриттям. 6-ступенева механічна коробка передач (шоста підвищуюча передача) з’єднана з центральною роздавальною коробкою двома понижувальними передачами для отримання: 24 передавальних відношення вперед та 4 для руху назад. Між іншим, водійське сидіння може оснащатися своєї пневмопідвіскою, як на тяжких вантажівках.