Якщо автомобіль видає нехарактерні для нормальної роботи звуки, це означає, що в ньому з’явилася несправність. Водія зі стажем такі звуки насторожать. Розповідаємо, як зрозуміти - що гримить, і чим це загрожує.
Якщо звук чавкає та доноситься з боку передніх або задніх коліс праворуч або ліворуч, при цьому машину «веде» з боку в бік – є прокол колеса. За наявності інструменту та навичок можна зробити ремонт на місці. Але їхати машиною з проколотим колесом категорично не можна!
Металевий звук з боку одного з коліс, який може змінюватись залежно від швидкості автомобіля, свідчить про ослаблені колісні болти або гайки. Потрібно зупинитися та перевірити кріплення коліс. Якщо якісь болти або гайки загубилися, затягніть міцніше ті, що залишилися. Потім починайте рух на малій швидкості, щоб доїхати до найближчої майстерні або магазину запчастин. Виклик евакуатора теж не буде зайвим.
Виникнення хрускоту під час початку руху автомобіля при вивернутому вправо або вліво кермі, як правило, буває у передньопривідних моделей авто. Це застукав шарнір рівних кутових швидкостей (ШРКШ), у народі – «граната». Можна їздити з цією несправністю, але недовго.
Якщо є дзвінкий стукіт під днищем повнопривідних або задньопривідних автомобілів, це означає, що потрібно замінити хрестовину карданного валу. Стук може з’являтися на початку руху, перемиканні передач або різкому розгоні. При русі у певному діапазоні швидкостей може з’явитися вібрація.
У цьому випадку знадобиться підіймач і допомога фахівців сервісу. Якщо на швидкості кардан відірветься, автомобіль може перевернутися. Варто пам’ятати, що частіше зношується задня, більш навантажена хрестовина карданного валу. Вона кріпиться до фланця провідної шестерні головної передачі.
Будь-які сторонні стуки в передній частині автомобіля, що особливо віддаються в кермо, не можна ігнорувати. Причина може бути в люфтах у рульовій рейці та наконечниках рульових тяг, ослаблених кріпленнях. Важливо пам’ятати, що несправності деталей рульового управління можуть бути фатальними. В якийсь момент водій може втратити контроль над автомобілем, причому це може статися на високій швидкості. Тому – терміново на діагностику!
Стуки в передній нижній частині автомобіля, що виникають при пересуванні по нерівностях, можуть свідчити про проблему з амортизатором, але це можуть бути кульові опори підвіски. Це дуже серйозна проблема, тому що кульова опора несе на собі всю вагу автомобіля. Як правило, кульова опора страждає на бездоріжжі, і якщо вона застукає – потрібно негайно вирушати в сервіс.
Скреготливий звук в одному з коліс відбувається на тлі зносу до металу фрикційної накладки гальмівної колодки. Машина з таким дефектом їде нерівномірно та має проблеми при гальмуванні. Не нехтуйте регулярним техобслуговуванням. На сучасних автомобілях встановлюють датчики зношування колодок – вони попередять про необхідність їх заміни.
Раптовий стукіт низького тону в нижній частині двигуна, що посилюється при навантаженні та збільшенні оборотів двигуна, може ховатися стукіт корінних підшипників. Таке буває при сильно зношених двигунах. Часто проблема посилюється падінням тиску оливи (загоряється сигналізатор аварійного тиску оливи). Двигун перегріється, і на такому автомобілі далі не можна їхати, треба викликати евакуатор.
Ритмічний, дзвінкий, металевий звук середнього тону в середній частині блоку циліндрів може бути викликаний шатунними підшипниками. Якщо зі збільшенням навантаження звук зростає, і навіть падає тиск оливи — їхати далі не можна, треба евакуювати автомобіль на станцію техобслуговування.
Металеві стуки при наборі автомобілем швидкості свідчать про заправку неякісним пальним або відмовою датчика детонації. Їхати можна, але лише до найближчого автосервісу.