Як тільки настає літо, автомобілісти, здавалося б, можуть розслабитися – не треба вставати заздалегідь, щоби прогріти машину. Проте питання залишається відкритим: чи взагалі варто витрачати час на прогрів?
Виробники стверджують, що сучасним транспортним засобам це не потрібне ні влітку, ні взимку. Тим не менш, думка мотористів щодо цього неоднозначна.
Чому важливе прогрівання машини взимку? Це робиться не тільки для того, щоб довести двигун до робочої температури, а й для створення комфортних умов у салоні для подальшої подорожі. У теплу пору року питання прогріву салону перед поїздкою постає не так гостро. Найчастіше потрібно, навпаки, активно охолоджувати повітря усередині машини.
Щодо самого двигуна, то тут не так критично доводити його до робочої температури, як узимку. Часто досить просто почекати, доки оберти двигуна після прогріву знизяться до рівня холостого ходу.
У теплу пору року автомобіль потрібно прогрівати лише для того, щоб мастило добре прокачалося системою і двигун був готовий до роботи. Достатньо всього кілька хвилин. Після цього можна сміливо виїжджати на дорогу. При цьому під час прогріву ДВЗ можна увімкнути кондиціонер, щоб охолодити повітря всередині автомобіля.
На самому початку поїздки, чи то влітку чи взимку, важливо не перевантажувати автомобіль протягом перших 5-7 хвилин. Цей час необхідно, щоб усі системи поступово прогрілися та перейшли у робочий режим. Особливо важливо дати коробці передач час на прогрівання у процесі руху.
Більшість обговорень стосуються автомобілів із автоматичними коробками передач. Але й для тих, хто має “механіку”, перші хвилини поїздки критичні. Важливо уникати зайвих навантажень, щоб не скоротити термін служби трансмісії.