Бічний поріз шини – серйозна проблема, але його можна відремонтувати. Часто виробники матеріалів для шиномонтажу навіть дають гарантію на такі ремонти. Проте іноді ремонт може бути непродуктивним, і ніхто не дасть гарантії на його якість.
Чи можна відремонтувати бічний поріз у шині залежить від його розміру та місця розташування. Найбільші порізи не можна відновити. Також важливо, щоб поріз був на відстані від краю шини та не близько до доріжки протектора. Не рекомендується ремонтувати порізи у місцях, де з’єднуються бігова доріжка та боковина шини, оскільки це місце найбільше навантажується.
Більшість порізів в шинах можна успішно відремонтувати, і часто на цей ремонт дають гарантію до кінця терміну служби шини. Проте краще знизити швидкісний індекс шини на один щабель після ремонту.
Як ремонтувати бічний поріз шини?
Бічний поріз у шині можна відремонтувати лише за допомогою гарячої вулканізації. Спочатку поріз очищають та розширюють, щоб утворити поглиблення, в яке потім вкладають тонкі смужки гуми. Після цього шину вулканізують при високій температурі. Цей процес триває близько години.
Після першого етапу ремонту шини встановлюють спеціальну латку з нитками корду всередині. Ці нитки компенсують пошкоджені нитки шини. Латку клеють так, щоб її нитки співпадали з напрямком ниток шини. Після цього ремонт завершено.
Одноетапна вулканізація бічного порізу відрізняється тим, що латку з гуми приклеюють разом зі шаром гуми ззовні. Це робить ремонт ще надійнішим, але місце ремонту виходить дуже товстим, тому цей спосіб забирає більше часу – не менше двох годин.
Що може піти не так?
Якщо розмір і місце порізу дозволяють, шину можна відновити. Проте успіх цієї операції залежить від професіоналізму та уважності шиномонтажника. Якщо вони заощаджують на матеріалах, можуть використовувати непідходящі латки.
Також можуть бути помилки з температурою вулканізації, установкою шини в вулканізатор, вибором латки та балансуванням зібраного колеса. Щодо встановлення камери у відремонтовану безкамерну шину – це необґрунтована практика.