Власників транспортних засобів в Україні очікує неприємний сюрприз, пов’язаний з мобілізацією та оновленням інформації.
У разі, якщо директор компанії, установи або організації не проведе актуалізацію даних про транспортні засоби, на нього чекає значний штраф.
Згідно з урядовою постановою №1921, керівництво компаній, установ та організацій має щорічно до 20 червня та 20 грудня надавати в ТЦК та СП відомості про всі наявні транспортні засоби та обладнання, їхній технічний стан, а також інформацію про працівників, які використовують цю техніку.
Невчасна актуалізація даних може призвести до штрафу в розмірі від 2 до 3,5 тис. неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить від 34 000 до 59 500 гривень.
Кого стосується оновлення даних про транспортні засоби
Адвокатка Таміла Алексик в коментарі ТСН підкреслила, що новина про важливість актуалізації інформації про транспортні засоби викликала занепокоєння серед багатьох українців.
«Оновлення даних щодо транспортних засобів передусім стосується підприємств, установ та організацій і регулюється постановою уряду №1921. Дійсно, за порушення оновлення даних статтею 210-1 КУпАП передбачений штраф у разі ненадання інформації до ТЦК у терміни, встановлені згаданою постановою уряду», – зазначила адвокатка.
Фахівчиня вказує, що обов’язок дотримання положень указу лежить на плечах як великих, так і дрібних фірм, організацій та установ, включно з транспортними компаніями, як-от комунальне підприємство “Київпастранс”. До визначених законодавством крайніх термінів — 20 червня та 20 грудня — адміністрація компанії повинна подати відомості до ТЦК та СП стосовно зареєстрованих транспортних засобів.
«Якщо порушити це правило та не надати своєчасно інформацію до ТЦК, тобто зробити це зумисно, то за такі дії може бути накладено штраф на підприємство. Керівник зобов’язаний надати дані добровільно, вчасно та відповідно до вимог закону», – наголошує Таміла Алексик.
Чого очікувати звичайним власникам транспортних засобів
Адвокатка інформує, що нова постанова Уряду частково має відношення й до звичайних автовласників.
«Урядовий документ прописаний витіювато. У ньому більше йдеться про керівників підприємств, установ та організацій. А про звичайних автовласників сказано, що вони можуть у добровільному порядку надавати на потреби армії свій ТЗ. До речі, у ЗМІ раніше зазначалося, що норма не стосуватиметься тих, у кого зареєстрований лише один автомобіль. Але наразі сказати, що так буде стовідсотково, не можна, станом на зараз це ще нічим не врегульовано», – коментує Таміла Алексик.
Вона також вказує, що згідно зі статтею 210, звичайні громадяни також можуть нести відповідальність за порушення законів про мобілізацію, хоча в документі не зазначено, що вони зобов’язані подавати інформацію про свої транспортні засоби.
«Норма про те, що власник має надати інформацію про ТЗ до 20 червня або 20 грудня, стосується лише керівників підприємств, установ та організацій. Станом на зараз нема якихось обов’язкових норм щодо надання такої інформації від звичайних громадян. Але водночас у статті 210-1 Кодексу про адміністративні правопорушення бачимо, що там відповідальність може бути і для звичайних громадян, якщо вони порушили закон про мобілізацію та оборону. Але поки що зазначені штрафи застосовуватимуться лише для керівників підприємств, установ та організацій», – додає адвокатка.
Власники одного авто можуть бути спокійними
Фахівчиня зазначає, що на даний момент приватні особи не мають обов’язку передавати дані про транспортні засоби до ТЦК чи СП. Вказано, що вони можуть це робити, однак конкретні механізми цього процесу не описані. Також поки не встановлено конкретних термінів для подачі інформації про транспортні засоби від приватних осіб.
Що стосується відповідальності за порушення закону у ситуаціях, коли може виникнути необхідність конфіскації або вилучення транспортного засобу, чи його використання в оборонних цілях, то хоча це і прописано в законодавстві, практичне застосування цих положень залишається невизначеним через відсутність чіткого регламенту.
«Для керівників підприємств, установ та організацій чітко прописано: як вилучається ТЗ, як складається відповідний акт, є порядок відшкодування збитку в разі пошкодження ТЗ. А от для фізичних осіб це не прописано. Можливо, для цього діятимуть положення цивільного законодавства, але наразі жодної конкретики немає. Тобто звичайним автовласникам з цього питання хвилюватися поки не потрібно, лише керівникам підприємств, установ та організації», – резюмує Таміла Алексик.