U-News » Авто-мото » Експерт порадив, як розпізнати втоплений автомобіль
Всі новини

Експерт порадив, як розпізнати втоплений автомобіль

Дощі, що пройшли наприкінці червня, заполонили – в прямому і переносному сенсі – дошки оголошень привабливими тільки на перший погляд пропозиціями: сучасні, в повному розумінні преміальні автомобілі продають за ціною нижче за ринкову, а саму розповідь супроводжують сумні історії про переїзди, кредити та інші негаразди сучасного городянина.

На практиці ж висока ймовірність, що машину було втоплено, визнано недоцільною для відновлення і вона чекає на не надто далекого і досвідченого, але такого, що пристрасно її бажає, нового власника. Як уникнути такого “подарунка долі” – читайте на Avtosota.

“Потопельники” – зовсім не новина для автомобільного ринку: численні повені та цунамі, шторми в морі, яким ідуть судна з новими і старими машинами, та й просто сильні дощі завжди породжували незліченну кількість таких “лотів”.

Теоретично, такі автомобілі мають бути утилізовані, але фактично три з чотирьох опиняються в продажу: цілком або по частинах. Їх рідко продають “як є”, оскільки гріш ціна такому товару, але активно розбирають на запчастини і не менш бадьоро намагаються реалізувати під егідою “все в повному порядку”. Найчастіше – вдається. Покупцеві ж слід усвідомити безапеляційну істину: підтоплений автомобіль – це жахливий головний біль і фантастичні вкладення для майбутнього власника, оскільки просушити повністю і повернути до білязаводського стану – неможливо. Ніяк.

Якщо в одному реченні зустрічаються слова “автомобіль” і “морська вода”, то це гримуча суміш: сіль оперативно знищує проводку, виводить з ладу мікросхеми і плати, роз’їдає залізо. Потрапивши всередину вузлів і агрегатів, морська сіль за лічені дні перетворює справні елементи на “брухт”. Салон, елементи оздоблення, кузовні деталі, підвіска – в утиль. Утім, дощова вода – нітрохи не краща. Але ймовірність нарватися на такий екземпляр Україні – набагато вища. Особливо якщо не знати, куди дивитися.

Після сильного дощу

Постраждалі від зливи автомобілі можна умовно розділити на дві практично рівні частини: “нерухомість” і “рухомість”. Почнемо з тих, що зустріли негоду на підземних паркінгах, які планомірно наповнювалися опадами. Іноді – до самого верху. Сучасні житлові комплекси, оснащені підземними парковками, безумовно, зручні, приємні та привабливі. Але рівно доти, доки не трапиться черговий катаклізм: раз по раз, незліченна кількість прикладів щорічно, їхня каналізація виявляється не готовою до потоків води, і зручна стоянка перетворюється на колодязь. Заплативши кілька десятків тисяч, прикро після виловлювати власний автомобіль.

Але мотор же не постраждав? Зміни мастило повсюдно, залий нову гальмівну рідину й антифриз, просуши на дачі під спекотним літнім сонцем – і буде щастя? На жаль, не так все просто: вода призводить до швидкого окислення всіх контактів. Ще раз: усіх контактів. Скільки їх у сучасному автомобілі? Кілька сотень чи кілька тисяч? Кожен треба зачистити і обробити, виходить, кожну колодку продути і висушити. Утім, і це не завжди допоможе, бо на підлозі, де й прокладено основну косу проводів, лежить товстий шар шумо- і віброізоляції, просушити який просто неможливо. Генератор, стартер, котушки запалювання, турбіна, компресор кондиціонера та інші – виживуть “не тільки лише всі”.

Окрема біда – салон. Скільки крісла і килим, стелю і дверні карти не суши – цвіль все одно проявить себе. Вона точно буде у всіх патрубках системи кондиціонування і найпотаємніших куточках, у нішах, порожнинах і підстаканниках, полізе з-під селектора коробки передач і утвориться в плафонах освітлення. Скільки потрібно сил і грошей, щоб зняти все вищеописане, протерти насухо, а потім ще й просушити?

Автомобіль у русі рідко промокає повністю: як правило, водій заїжджає до середини калюжі, де вода накочує на скло, і там зупиняється. Не з власної волі, звісно: мотор глохне. Відбувається це з різних, але завжди об’єктивних причин: “пощастило” – вода заповнила вихлопну систему, гази з камер згоряння не проходять, двигун глохне. Зливши воду, просто заштовхавши машину на гірку капотом догори, можна продовжити рух. Варіант номер два – залило свічки й акумулятор. Просушили і можна їхати далі, теж малою кров’ю. А ось “не пощастило” – це через патрубок повітряного фільтра вода потрапляла в дросель, звідки прямо в циліндри згоряння. У підсумку поршень стиснув не повітряно-паливну суміш, а H2O, що автоматично призвело до надмірних навантажень і того самого гідроудару. Паралельно води набираються і турбіна, і генератор зі стартером, і всі інші “мешканці” підкапотного відсіку. З блоком запобіжників на чолі. Зате салон не сильно страждає зазвичай – втішно.

Фатальні варіанти розвитку подій, за рідкісним винятком, надзвичайно дорогі в ремонті. Звівши дебет і кредит, автовласник часто доходить невтішного висновку: машину треба продавати, ремонт не доцільний. Чесний – продасть на розбірку, щоб кузовні елементи і частина справної електрики ще послужили. Але таких меншість.

Як визначити, що автомобіль був втоплений?

Спритність, досвід і майстри детейлінгу здатні на справжні дива: торнадор і мийний пилосос, пов’язані з якісною автохімією, та в умілих руках, виб’ють всі зовнішні сліди з будь-якого крісла, мийка підкапотного простору прибере розводи, а сушка в малярній камері – візуальні залишки води. “Антикризовий” ремонт здатний змусити “потопельника” нехай недовго, але заводитися і їхати. Та й оксиди, здатні стати непереборною перепоною, за помахом ока не з’являються – тиждень-другий, щоб збути “труп”, є. І цим занадто часто користуються: дилер може і побачити підступ, коли на trade-in привозять такий автомобіль. Та й то не завжди. А ось покупець із палаючими очима, який уночі першим прилетів з іншого кінця міста дивитися надзвичайно привабливий лот, який щойно з’явився у продажу, – точно пропустить. Особливо якщо позаду вже стоять наступні охочі. Ну або ті, які вдають наступних.

Навряд чи він полізе дивитися проводку під приладову панель – треба знімати пластик, відривати кліпси, відкручувати болти. Та й під капотом ніякі з’єднання розмикати не будуть – купиш, тоді й розмикай. А даремно: одночасна поява зеленого нальоту на кількох, розташованих у різних кутах машини колодках – вірний знак потопельника. Скинути клему високовольтного дроту або котушку зі свічки – хвилинна справа, але оксиди на наконечнику зі стовідсотковою впевненістю підтвердять: це підтоплення. Безпрограшний варіант – коса дротів, що виходить з-під капота в салон і постелена через увесь автомобіль: мінімальна вологість на ній має одразу призводити до відмови від купівлі. “Зелень” – тим більше.

До речі, щоб цю саму косу побачити, потрібно зняти пластикове облицювання і відігнути ізоляційні мати. А заодно і помацати їх: мокрі? Треба б задуматися. Далі непогано було б рукою доторкнутися до килима: та не в ногах водія, де його сушили насамперед, а де-небудь у заднього пасажира. Точно буде вологим. Наступна вірна ознака – салонний фільтр. Про нього, точніше, про необхідність його заміни, завжди забувають, тож саме стан елемента дасть змогу досить точно оцінити ставлення власника до автомобіля. А вже якщо він мокрий… Обов’язково потрібно підняти крісла, залізти в нішу запасного колеса, промацати стелю і стійки, оцінити вологість пасків безпеки: передні могли і помити, а ось задні ніхто і ніколи не чистить.

Варто бути вельми уважним під час огляду фар: по-перше, оптика коштує дорого, а будь-яке її пошкодження загрожує серйозними витратами, а по-друге, саме у фарах зазвичай видно сліди перебування води. Конденсат-конденсатом, з усіма буває, але калюжі стояти не повинні. Є? Машина тонула. Чистий підкапотний простір – це прекрасно і технічно грамотно, але мийка прибирає всі сліди несправностей. Втім, оперативна утилізація слідів підтоплення зазвичай обмежується водними процедурами і зміною повітряного фільтра, а ось у турбіну мало хто лізе – не полінуйтеся і скиньте з неї патрубок. Якщо “дуйка” нахлебалася, то це буде видно неозброєним оком.

Документальне підтвердження

Є досить простий спосіб дізнатися, що машина зазнала непоправних втрат. Якщо серед власників раптово опинилася страхова компанія, то в трьох випадках із чотирьох це означає “тотал”: за полісом добровільного страхування за транспортний засіб було виплачено повну вартість, а сам автомобіль перейшов у власність до страхової компанії. Відбувається така зміна власника тільки в одному випадку: відновлення автомобіля вважається фахівцями страховика нерентабельним. На запчастини.

Єдина вірна порада, що дає змогу випадково не придбати собі втоплений автомобіль – це терпіння й акуратність. Квапливість потрібна в інших місцях, а при виборі вживаного автомобіля – тільки спокій і педантична перевірка всіх “гострих кутів”: від юридичної складової до технічного стану. І багато перевірки не буває. Буває мало.

Автосота

Читай U-News в Google News

Читають Коментують
Ескортниць приїхало в рази більше: економічний форум у Давосі поставив оригінальний рекорд
27 959
У Росії переписали підручник з історії: як пояснили війну в Україні
21 381
Стюардеси заклеїли рот 69-річній п'яній пасажирці: що вона утнула
21 194
У Сполучених Штатах планують депортувати мігрантів в СРСР
17 093
Чоловік повернувся додому із заробітків й потрапив на власний похорон: як це сталося
16 605
Розкрито секрет краси Шарліз Терон: що дозволяє акторці виглядати на 10 років молодшою
12 971
За 5 років мама тричі народила близнюків: лікарі кажуть, що це диво
12 178
Три можливих причини інсульту, про які багато людей не здогадуються
11 062
Жінка повернулася з відпочинку і знайшла у своїй валізі "непрошеного гостя"
10 881
Абонент недоступний: на які номери телефонів краще не відповідати і чому
10 387
Подружжя взялось за відновлення 135-річного будинку, а потім побачило, що під ним
10 202
Буданов відповів на вкиди про «загрозу для існування України» анекдотом
9 590
Відмова від картоплі і хліба призводить до небезпечних хвороб серця
8 413
66-річна Шерон Стоун в яскравій сукні з розрізом приголомшила стрункою фігурою
0
Дуже проблемна трансмісія: які шість автівок не варто купувати
0
Правда чи брехня: найкращий спосіб дізнатися, що вас обманюють
0
Не поборе "бусифікацію": у Раді пояснили призначення законопроєкту про покарання ТЦК і ВЛК
0
Наталія Могилевська чесно відповіла, чи хоче ще мати дітей
0
Нова влада Сирії вимагає від Кремля компенсації за “минулі помилки”
0
Без Москви: Молдова запропонувала Придністров’ю вирішення енергетичної кризи
0
Яку небезпеку несе недостатня кількість води для організму
0
Розхламлення життя заради душевного спокою: фахівець розповів, як це зробити
0
Для багатства, щастя і кохання: де за правилами феншуй мають стояти ці три квітки
0
Чи варто категорично відмовитись від цукру та нездорової їжі, пояснює лікарка
0
Вчені назвали просту гігієнічну процедуру, яка значно знижує ризик інсульту
0
Звичка, яка після 60 років допомагає зберегти здоровий мозок
0
Синусит: причини виникнення, промивання мигдаликів для лікування та запис у Львові

  Синусит – це запалення придаткових пазух носа, яке може ...

Експерти розрахували ідеальну тривалість статевого акту для жінок

Датські експерти розрахували, яка ідеальна тривалість ...

Названо єдину річ, яка робить жінку найсексуальнішою та найпривабливішою для чоловіків

Найголовніший секрет жіночої привабливості та магнетизму – ...