U-News » Авто-мото » Експерт порадив, як розпізнати втоплений автомобіль
Всі новини

Експерт порадив, як розпізнати втоплений автомобіль

Дощі, що пройшли наприкінці червня, заполонили – в прямому і переносному сенсі – дошки оголошень привабливими тільки на перший погляд пропозиціями: сучасні, в повному розумінні преміальні автомобілі продають за ціною нижче за ринкову, а саму розповідь супроводжують сумні історії про переїзди, кредити та інші негаразди сучасного городянина.

На практиці ж висока ймовірність, що машину було втоплено, визнано недоцільною для відновлення і вона чекає на не надто далекого і досвідченого, але такого, що пристрасно її бажає, нового власника. Як уникнути такого “подарунка долі” – читайте на Avtosota.

“Потопельники” – зовсім не новина для автомобільного ринку: численні повені та цунамі, шторми в морі, яким ідуть судна з новими і старими машинами, та й просто сильні дощі завжди породжували незліченну кількість таких “лотів”.

Теоретично, такі автомобілі мають бути утилізовані, але фактично три з чотирьох опиняються в продажу: цілком або по частинах. Їх рідко продають “як є”, оскільки гріш ціна такому товару, але активно розбирають на запчастини і не менш бадьоро намагаються реалізувати під егідою “все в повному порядку”. Найчастіше – вдається. Покупцеві ж слід усвідомити безапеляційну істину: підтоплений автомобіль – це жахливий головний біль і фантастичні вкладення для майбутнього власника, оскільки просушити повністю і повернути до білязаводського стану – неможливо. Ніяк.

Якщо в одному реченні зустрічаються слова “автомобіль” і “морська вода”, то це гримуча суміш: сіль оперативно знищує проводку, виводить з ладу мікросхеми і плати, роз’їдає залізо. Потрапивши всередину вузлів і агрегатів, морська сіль за лічені дні перетворює справні елементи на “брухт”. Салон, елементи оздоблення, кузовні деталі, підвіска – в утиль. Утім, дощова вода – нітрохи не краща. Але ймовірність нарватися на такий екземпляр Україні – набагато вища. Особливо якщо не знати, куди дивитися.

Після сильного дощу

Постраждалі від зливи автомобілі можна умовно розділити на дві практично рівні частини: “нерухомість” і “рухомість”. Почнемо з тих, що зустріли негоду на підземних паркінгах, які планомірно наповнювалися опадами. Іноді – до самого верху. Сучасні житлові комплекси, оснащені підземними парковками, безумовно, зручні, приємні та привабливі. Але рівно доти, доки не трапиться черговий катаклізм: раз по раз, незліченна кількість прикладів щорічно, їхня каналізація виявляється не готовою до потоків води, і зручна стоянка перетворюється на колодязь. Заплативши кілька десятків тисяч, прикро після виловлювати власний автомобіль.

Але мотор же не постраждав? Зміни мастило повсюдно, залий нову гальмівну рідину й антифриз, просуши на дачі під спекотним літнім сонцем – і буде щастя? На жаль, не так все просто: вода призводить до швидкого окислення всіх контактів. Ще раз: усіх контактів. Скільки їх у сучасному автомобілі? Кілька сотень чи кілька тисяч? Кожен треба зачистити і обробити, виходить, кожну колодку продути і висушити. Утім, і це не завжди допоможе, бо на підлозі, де й прокладено основну косу проводів, лежить товстий шар шумо- і віброізоляції, просушити який просто неможливо. Генератор, стартер, котушки запалювання, турбіна, компресор кондиціонера та інші – виживуть “не тільки лише всі”.

Окрема біда – салон. Скільки крісла і килим, стелю і дверні карти не суши – цвіль все одно проявить себе. Вона точно буде у всіх патрубках системи кондиціонування і найпотаємніших куточках, у нішах, порожнинах і підстаканниках, полізе з-під селектора коробки передач і утвориться в плафонах освітлення. Скільки потрібно сил і грошей, щоб зняти все вищеописане, протерти насухо, а потім ще й просушити?

Автомобіль у русі рідко промокає повністю: як правило, водій заїжджає до середини калюжі, де вода накочує на скло, і там зупиняється. Не з власної волі, звісно: мотор глохне. Відбувається це з різних, але завжди об’єктивних причин: “пощастило” – вода заповнила вихлопну систему, гази з камер згоряння не проходять, двигун глохне. Зливши воду, просто заштовхавши машину на гірку капотом догори, можна продовжити рух. Варіант номер два – залило свічки й акумулятор. Просушили і можна їхати далі, теж малою кров’ю. А ось “не пощастило” – це через патрубок повітряного фільтра вода потрапляла в дросель, звідки прямо в циліндри згоряння. У підсумку поршень стиснув не повітряно-паливну суміш, а H2O, що автоматично призвело до надмірних навантажень і того самого гідроудару. Паралельно води набираються і турбіна, і генератор зі стартером, і всі інші “мешканці” підкапотного відсіку. З блоком запобіжників на чолі. Зате салон не сильно страждає зазвичай – втішно.

Фатальні варіанти розвитку подій, за рідкісним винятком, надзвичайно дорогі в ремонті. Звівши дебет і кредит, автовласник часто доходить невтішного висновку: машину треба продавати, ремонт не доцільний. Чесний – продасть на розбірку, щоб кузовні елементи і частина справної електрики ще послужили. Але таких меншість.

Як визначити, що автомобіль був втоплений?

Спритність, досвід і майстри детейлінгу здатні на справжні дива: торнадор і мийний пилосос, пов’язані з якісною автохімією, та в умілих руках, виб’ють всі зовнішні сліди з будь-якого крісла, мийка підкапотного простору прибере розводи, а сушка в малярній камері – візуальні залишки води. “Антикризовий” ремонт здатний змусити “потопельника” нехай недовго, але заводитися і їхати. Та й оксиди, здатні стати непереборною перепоною, за помахом ока не з’являються – тиждень-другий, щоб збути “труп”, є. І цим занадто часто користуються: дилер може і побачити підступ, коли на trade-in привозять такий автомобіль. Та й то не завжди. А ось покупець із палаючими очима, який уночі першим прилетів з іншого кінця міста дивитися надзвичайно привабливий лот, який щойно з’явився у продажу, – точно пропустить. Особливо якщо позаду вже стоять наступні охочі. Ну або ті, які вдають наступних.

Навряд чи він полізе дивитися проводку під приладову панель – треба знімати пластик, відривати кліпси, відкручувати болти. Та й під капотом ніякі з’єднання розмикати не будуть – купиш, тоді й розмикай. А даремно: одночасна поява зеленого нальоту на кількох, розташованих у різних кутах машини колодках – вірний знак потопельника. Скинути клему високовольтного дроту або котушку зі свічки – хвилинна справа, але оксиди на наконечнику зі стовідсотковою впевненістю підтвердять: це підтоплення. Безпрограшний варіант – коса дротів, що виходить з-під капота в салон і постелена через увесь автомобіль: мінімальна вологість на ній має одразу призводити до відмови від купівлі. “Зелень” – тим більше.

До речі, щоб цю саму косу побачити, потрібно зняти пластикове облицювання і відігнути ізоляційні мати. А заодно і помацати їх: мокрі? Треба б задуматися. Далі непогано було б рукою доторкнутися до килима: та не в ногах водія, де його сушили насамперед, а де-небудь у заднього пасажира. Точно буде вологим. Наступна вірна ознака – салонний фільтр. Про нього, точніше, про необхідність його заміни, завжди забувають, тож саме стан елемента дасть змогу досить точно оцінити ставлення власника до автомобіля. А вже якщо він мокрий… Обов’язково потрібно підняти крісла, залізти в нішу запасного колеса, промацати стелю і стійки, оцінити вологість пасків безпеки: передні могли і помити, а ось задні ніхто і ніколи не чистить.

Варто бути вельми уважним під час огляду фар: по-перше, оптика коштує дорого, а будь-яке її пошкодження загрожує серйозними витратами, а по-друге, саме у фарах зазвичай видно сліди перебування води. Конденсат-конденсатом, з усіма буває, але калюжі стояти не повинні. Є? Машина тонула. Чистий підкапотний простір – це прекрасно і технічно грамотно, але мийка прибирає всі сліди несправностей. Втім, оперативна утилізація слідів підтоплення зазвичай обмежується водними процедурами і зміною повітряного фільтра, а ось у турбіну мало хто лізе – не полінуйтеся і скиньте з неї патрубок. Якщо “дуйка” нахлебалася, то це буде видно неозброєним оком.

Документальне підтвердження

Є досить простий спосіб дізнатися, що машина зазнала непоправних втрат. Якщо серед власників раптово опинилася страхова компанія, то в трьох випадках із чотирьох це означає “тотал”: за полісом добровільного страхування за транспортний засіб було виплачено повну вартість, а сам автомобіль перейшов у власність до страхової компанії. Відбувається така зміна власника тільки в одному випадку: відновлення автомобіля вважається фахівцями страховика нерентабельним. На запчастини.

Єдина вірна порада, що дає змогу випадково не придбати собі втоплений автомобіль – це терпіння й акуратність. Квапливість потрібна в інших місцях, а при виборі вживаного автомобіля – тільки спокій і педантична перевірка всіх “гострих кутів”: від юридичної складової до технічного стану. І багато перевірки не буває. Буває мало.

Автосота

Читай U-News в Google News

Читають Коментують
Стало відомо, які продукти різко підвищують рівень цукру в крові
36 527
Робітники випадково відремонтували кухню не в тому будинку: як відреагувала господиня
17 998
Наречений скасував весілля через SMS коханої його 12-річній доньці: що вона написала
15 266
Мільйонер-жартівник склав заповіт, від якого плакало ціле місто
14 162
Російські пропагандисти вчергове зганьбилися, коли хотіли показати “кладовище знищеної української бронетехніки”
14 042
Чому навіть хороші й надійні чоловіки зраджують: психолог назвав 8 причин
12 646
Російська тенісистка люто відгамселила себе ракеткою по голові
11 072
Високий холестерин: ознаки в ногах вкажуть на небезпечний стан
10 849
"Навіть нічого не пила": телеведуча Барбір насмішила конфузом зі штанями
10 098
Які продукти не можна мити перед приготуванням та вживанням у їжу: шкідливо і навіть небезпечно
8 696
Знайдено простий спосіб запобігти розвитку високого артеріального тиску
8 263
Від холестерину і для довголіття: простий, але корисний фрукт
7 699
Названо продукти, які підвищують рівень «поганого» холестерину
7 183
Зеленський розповів про "міст" до закінчення війни
0
Оксана Білозір у центрі подій на Курщині: що привело артистку до рф
0
Чоловік не може продати будинок через сусіда та його "витвір мистецтва": що він зробив
0
Як продовжити термін служби турбованого двигуна: поради механіка
0
4 речі, які не можна залишати на передньому або задньому сидінні автомобіля
0
Мама-красуня, а батько — фанат Трампа: як виглядали в молодості батьки зірки Леді Гаги
0
Друзі Бреда Пітта розповіли, що спільного він має зі своєю новою нареченою
0
Демі Мур здійснила рідкісний вихід із трьома доньками від Брюса Вілліса
0
РФ знала про загрозу вторгнення до Курської області: чому в Кремлі нічого не вдіяли
0
Олександр Будько: як герой шоу "Холостяк" долав втому та виклики на шляху до кохання
0
Краще залишити на весну. Сім фруктових дерев, які не переживуть зиму: що не можна саджати восени
0
Врятуйте врожай: для чого розкидають кавунові кірки на городі
0
30 днів на все про все: як ТЦК обмежує водійські права «ухилянтів»
0
Маша Єфросініна у глибокому декольте влаштувала відверту зйомку в центрі Києва

Українська ведуча Маша Єфросініна поділилась відвертим ...

Фатальні помилки під час сексу, через які партнер може втекти

Під час заняття сексом варто окрім задоволення себе і ...

Кардіолог назвав продукт для сніданку, якого слід уникати гіпертонікам

Ваша дієта може відіграти величезну роль у різних умовах. ...