До головних агрегатів фури відноситься двигун. Визначено різні параметри, за якими оцінюється його якість, надійність. Одним з них є витрата палива фури. Значення сильно залежить від якості палива. Адже чим менше витрачає фури, тим краще для перевізника.
На величину витрати палива фури звертають увагу при покупці або оренді транспортного засобу. Економити на якості палива неприпустимо. Від цього безпосередньо залежить безперебійне функціонування фури. А це, в кінцевому підсумку, позначиться на сумі витрачених коштів.
Норми витрат палива фури
Транспортні компанії ведуть строгий контроль над тим, які витрати палива у фури. На законодавчому рівні розроблені нормативні акти. У них встановлені правила використання пального. Він вимірюється в тонно-кілометрах. Показник визначає витрати фури на 100 км шляху. Його величина багато в чому залежить від типу використовуваного пального.
Традиційні види палива
Продукти нафтопромисловості є традиційними типами пального для ДВЗ фур та іншого транспорту. До них відноситься бензин і дизельне паливо.
Бензин
Бензин використовує рідше з кількох причин:
- Велика витрата фури;
- Слабка тяга двигуна;
- Висока вартість палива.
Двигуни, що працюють на бензині, схильні до частих поломок. Паливо не пристосоване до сильних перепадів температур.
Щоб компенсувати ці недоліки, необхідно використовувати бензин з високим октановим числом. Чим вище детонаційна стійкість, тим паливо стійкіше до займання. Виробники добиваються цього додаванням спеціальних присадок в його склад. Варто відзначити, що при розрахунку витрати палива фури на бензині, необхідно додати додаткових 2 літри на кожну тонну ваги при 100 км пройденого шляху.
Дизельне паливо
Як і у випадку з бензином, якість палива визначається його опірністю до займання. Значення виражається цетановим числом. Дизельне паливо стійке до різких перепадів температур, в тому числі до вкрай низьких.
Двигуни мають велику тяговитість. В результаті витрата солярки у фури менше, що робить їх експлуатацію економічно вигідною. Додаткові витрата палива фури становить 1,3 літра на кожну тонну ваги при 100 км пройденого шляху.
Коли на шляху руху є велика кількість підйомів, витрата фури збільшується. Це наслідок частого використання низьких оборотів двигуна.
Альтернативні види палива
Пошук і перехід на інші види палива пов’язаний з прагненням компаній знизити грошові витрати, особливо витрати палива фури, і підвищити рівень екологічності транспорту. На сьогоднішній день зустрічаються фури, які використовують:
- Природний газ (CNG);
- Зріджений газ (LPG);
- Електрику;
- Біодизель.
Кожен з видів палива має свої переваги. Використання природного газу, пропан/бутан дозволяє заощадити на вартості палива, знизити викиди шкідливих речовин в атмосферу.
Аналогічно на користь підвищення екологічності вантажоперевезень впливає перехід фур на електрику і біодизель. Їх впровадження знаходиться на початковому етапі, але досить перспективно. Необхідно враховувати можливість безперебійної роботи фури на зазначених видах палива.
Витрати фури на 100 км
Існують різні фактори, які впливають на витрати фури. Пояснювати зростаюче споживання палива тривалістю експлуатації, старою моделлю автотранспорту неправильно.
Витрати палива фури можна контролювати. Водій зобов’язаний пам’ятати про різні нюанси:
- Кондиціонер. Установка створює сприятливі температурні умови для водія при негоді (спека, холод, дощ). Однак часте і недоречне використання підвищує витрати палива на фурі.
- При відкритих вікнах знижуються аеродинамічні властивості кабіни, збільшується опір зустрічному потоку.
- Погано працює двигун. Некоректна робота вузлів двигуна збільшує витрати фури.
- Низький тиск в шинах. Такі колеса підлягають підкачування або заміні.
- Перевантаження неприпустимі.
Якщо транспорт пройшов ТО, всі несправності усунені, середня витрата палива фури коливається в районі 30 л на 100 км.
Для суворої звітності існує формула розрахунку енергоспоживання. З її допомогою можна підрахувати які витрати палива у навантаженому фури. Формула ідентична для вантажівок, що перевозить вантаж будь-якої ваги.
Паливні розрахунки мають важливе економічне значення. Вантажоперевезення, в першу чергу, повинні бути рентабельними. Витрати на паливо досягають до 60% від сплаченої суми за виконання робіт.
Європейські фури
У міжнародних перевезеннях широко використовуються вантажівки європейського виробництва. Моделі надійні і безпечні в експлуатації, з вигідною середньою витратою палива у фури.
Mercedes
Лінійка фур «Actros» користується популярністю серед водіїв. Витрата фури на 100 км моделі 1850 з вантажем 18 тонн становить 25,5 літрів. Ідентичні витрати має фура моделі 1853. На новій варіації 2543 інженерам вдалося знизити витрати до 22,6 літрів.
Scania
Фура з Швеції приваблює своєю економічністю. Витрата палива фура Сканія р340 становить 18 літрів на 100 км, моделі р380 з вантажем не перевищує 40 л.
DAF
Компанія з Нідерландів виробляє вантажівки, що володіють високою якістю та низькою витратою палива. Наприклад, витрата завантаженої фури ДАФ 105 405 на 100 км не перевищить 30 літрів. На моделі HF 95 на такій же відстані буде витрачено 34 літра.
Volvo
Ще один представник Швеції в ряду великотоннажних вантажівок. Компанія Volvo представлена широким модельним рядом, який постійно оновлюється.
Витрата палива фури Вольво 850 не перевищує 25 літрів. На значних відстанях економія палива пристойна. Якщо для перевезення вантажу вагою 22-25 тонн вибрати модель FH12 з двигуном 420 кінських сил, витрата палива фури складе 43 літри.
MAN
Хороші показники витрати палива на фурах МАН. Для порожніх вантажівок німецького підприємства він коливається в районі 22-25,2 літрів на 100 км в залежності від моделі. Витрата палива 20-тонної фури MAN складе 41,3 літра.
Середня витрата палива фури змінюється в межах 20-40 літрів на 100 км. Ця величина непостійна і залежить від безлічі факторів (тоннаж вантажу, вид палива, погодні умови, характер місцевості і стан дороги).