Один з головних аргументів на користь електромобілів полягає в тому, що вони потребують меншого обслуговування, ніж традиційні автомобілі, що працюють на бензині.
Не потрібно міняти масло, менше бруду, менше рухомих частин – і все таке інше. Але електромобілі – це, по суті, гігантські комп’ютери на колесах. І чи чули ви колись, щоб будь-який комп’ютер працюв без проблем?.
Вийшло останнє дослідження якості від JD Power, і воно виглядає не дуже добре для електромобілів. І в деякому сенсі це не дивно. Як і в попередніх версіях дослідження, електромобілі з акумуляторними батареями та гібридні транспортні засоби, що підзаряджаються від мережі, показали гірші результати, ніж їхні газові аналоги, майже в кожній категорії ремонту, яку вимірює JD Power.
JD Power вимірює якість на основі повідомлень про проблеми на 100 автомобілів певної марки. Згідно з опитуванням, власники автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння повідомили про 180 проблем на 100 автомобілів (PP100), тоді як покупці електромобілів мають 266 PP100. Проблеми були мало пов’язані з механікою електромобілів – двигунами, батареями тощо – і майже повністю стосувалися технологій. Проблеми мали мало спільного з механікою електромобілів – електродвигунами, батареями тощо – і майже повністю були пов’язані з технологіями.
“Власники найсучасніших, високотехнологічних BEV і PHEV стикаються з проблемами, рівень серйозності яких досить високий, щоб вони забирали свої нові автомобілі в дилерський центр втричі частіше, ніж власники автомобілів з газовим двигуном”, – сказав Френк Хенлі, старший директор з автомобільного бенчмаркінгу в JD Power, у своїй заяві.
Як і у випадку з усіма іншими електромобілями, ви повинні відокремити Tesla від решти електромобілів завдяки значному представництву цього виробника серед людей, які володіють електромобілями. У минулих дослідженнях JD Power Tesla зазвичай показувала кращі результати, ніж електромобілі інших автовиробників. Але зараз цей розрив скоротився, і компанія Ілона Маска має такий самий низький рейтинг, як і решта. JD Power пов’язує це з великими змінами в дизайні Tesla, такими як видалення традиційних елементів керування, таких як поворотник і склоочисники.
Але найбільше нарікань, схоже, викликають технології, що викликає велике занепокоєння, враховуючи, що автомобільна промисловість безсистемно намагається впихнути якомога більше програмного забезпечення у свої моделі. JD Power вже фіксував цю проблему раніше, і, схоже, вона загострюється.
Людей дратують помилкові попередження про небезпеку на задніх сидіннях, а також неточні і дратівливі попередження від сучасних систем допомоги водієві, особливо щодо нових функцій, таких як попередження про перехресний рух ззаду і автоматичне екстрене гальмування заднім ходом. Сенсорні екрани інформаційно-розважальних систем викликають у людей головний біль. У електромобілів на 30% більше проблем з “Функціями, елементами керування та дисплеями”, ніж у автомобілів з ДВЗ.
І коли власники автомобілів намагаються знайти полегшення від жахливого досвіду роботи з рідним програмним забезпеченням, копіюючи свої смартфони, вони стикаються з ще більшими перешкодами. “Клієнти найчастіше натрапляють на труднощі при підключенні [своїх телефонів] до автомобіля або втратою зв’язку”, – повідомляє JD Power. “Понад 50% користувачів Apple і 42% користувачів Samsung отримують доступ до відповідної функції кожного разу, коли сідають за кермо, що свідчить про те, що клієнти хочуть, щоб їхні смартфони працювали в автомобілі, а також бажають, щоб ця функція була інтегрована бездротовим способом”.
Бренди, які реєструють найменше проблем, як правило, приваблюють найбільше постійних покупців. Власники вантажівок надзвичайно лояльні, тому Ram посіла перше місце в опитуванні. Той, хто купує вантажівку Ram кожні кілька років, повідомить про набагато менше проблем, ніж той, хто ризикує з новим брендом – або навіть з новим силовим агрегатом.
Ми перебуваємо в розпалі величезного переходу від традиційних автомобілів, що працюють на бензині, до потужних комп’ютерів, які працюють на величезних акумуляторах. Цей перехід виявляється до біса заплутаним, і клієнти опиняються між двох вогнів.