U-News » Авто-мото » Як в Україні почали виготовляти автомобілі «Богдан»
Всі новини

Як в Україні почали виготовляти автомобілі «Богдан»

Модель А144 “Богдан” була першим представником нового покоління автобусів середнього класу, що випускалися на ВАТ “Черкаський автобус”. Він став першим принципово новою моделлю після 46-річного домінування на вітчизняному ринку ЛАЗ-695.

Базову модель розробиле львівське АТ «Укравтобуспром» – колишній Всесоюзний конструкторсько-експериментальний інститут автобусо-тролейбусобудування. Замовником виступав концерн “Укрпромінвест”, який мав намір виробляти ці машини на АТ “Черкаський автобус”.

Перший публічний показ автобуса відбувся наприкінці серпня 2002 року на Міжнародному автосалоні MIMS, а наступного року розпочалося його серійне виробництво.

Сімейство автобусів середнього класу «Богдан» за задумом мало мати три різновиди кузова – під міські, місцеві та міжміські перевезення.

Базова конструкція каркасу для міської та приміської версій передбачала знижений до 610 мм рівень підлоги з однією сходинкою у салоні. При цьому міська модель мала три пасажирські двері, а приміські – дві. Довжина автобуса становила 9600 мм, ширина 2500 мм та висота 2880 мм.

Нові кузовні технології дозволили надати 6-річну гарантію від корозії, а термін служби кузова до ремонту складав 15 років. Таку довговічність забезпечували мала довжина зварних швів каркасу, застосування труб каркасу, що мають підвищену міцність, клеєні технології кріплення оцинкованих панелей. Підлога була виготовлена ​​з двосторонньо-ламінованої фанери. У вікнах було вставлено вклеєне скло (склопакети).

Автобус представляв максимальні зручності для пасажирів – крок сидінь становив 800 мм, були ефективні опалення та вентиляція, а на замовлення міг встановлюватись й кондиціонер.

Автобуси відповідали чинним і навіть перспективним міжнародним вимогам щодо безпеки. Як стандартне обладнання були система ABS та допоміжне гальмо. Каркас відповідав вимогам Правила ЄЕК ООН №66 на перекидання кузова, яке ще не було запроваджено в нашій країні. Було застосовано додатковий фронтальний захист передньої частини автобуса у разі зіткнення.

Кузов був адаптований під широку агрегатну комплектацію: могли встановлюватись двигуни різних виробників, механічні або гібридні коробки передач, пневматична або ресора-пружинна підвіска (для місцевого сполучення).

Шестициліндровий безнаддувний дизель Isuzu 6HH 1S стандарту Євро 2 мав робочий об’єм 8226 см куб. Номінальна потужність складала 200 к. с., а максимальний крутний момент – 500 Нм при 1700 об/хв. Коробка передач Isuzu була механічна, 6-ступенева, причому шоста передача прискорювала.

Пізніша версія автобуса – А144.2, показана на виставці SIA-2004, мала 5,9-літровий двигун Cummins B215.20 потужністю 215 к. с. та 3-ступеневу механічну коробку передач Praga 6PS90 з пневматичним двоступінчастим розподільником.

На автобусі А144.5 вже стояв двигун Isuzu 6HE1TC Євро 3 робочим об’ємом 7127 см куб. та потужністю 230 к. с. (665 Нм при 1500 об/хв). Коробка передач була вже 7-ступеневою. Пневматична підвіска забезпечувала два регульовані рівні положення кузова.

Витрата пального на швидкості 60 км/год становила 28 л на 100 км, а за 80 км/год – 23,4 л. середній ресурс до капітального ремонту машини становив 600 тис. км. У 2003 – 2006 роках на Черкаському автозаводі випущено загалом 46 машин типу А144 «Богдан». Надалі виробництво моделі передали на Автоскладальний завод №1 до Луцька.

Читай U-News в Google News

Читають Коментують
Стало відомо, які продукти різко підвищують рівень цукру в крові
36 378
Робітники випадково відремонтували кухню не в тому будинку: як відреагувала господиня
17 800
Наречений скасував весілля через SMS коханої його 12-річній доньці: що вона написала
14 981
Мільйонер-жартівник склав заповіт, від якого плакало ціле місто
14 035
Російські пропагандисти вчергове зганьбилися, коли хотіли показати “кладовище знищеної української бронетехніки”
13 791
Чому навіть хороші й надійні чоловіки зраджують: психолог назвав 8 причин
12 560
Російська тенісистка люто відгамселила себе ракеткою по голові
11 016
Високий холестерин: ознаки в ногах вкажуть на небезпечний стан
10 755
"Навіть нічого не пила": телеведуча Барбір насмішила конфузом зі штанями
10 018
Які продукти не можна мити перед приготуванням та вживанням у їжу: шкідливо і навіть небезпечно
8 596
Знайдено простий спосіб запобігти розвитку високого артеріального тиску
8 172
Від холестерину і для довголіття: простий, але корисний фрукт
7 569
Названо продукти, які підвищують рівень «поганого» холестерину
7 126
Борис Джонсон: Україні потрібно надати масштабний пакет допомоги на суму $500 мільярдів або навіть $1 трильйон
0
Колишня наречена Кличка розповіла, чому їхня донька не хоче ходити до школи в Європі
0
Таня Пренткович топлес та на підборах влаштувала відверту зйомку
0
Леді Гага відверто розповіла, як ставиться до чуток про те, що вона чоловік
0
Оксана Білозір розсекретила свої щомісячні доходи
0
Даша Астаф’єва наробила ніжних фото у гортензіях та розповіла, про що мовчить жінка
0
Що має зробити кожна родина перед похолоданням: енергетики опублікували інструкцію
0
Новий цікавий спосіб навчитися насолоджуватися життям від жителів Данії
0
Як відбілити емальовані каструлі за допомогою перекису водню
0
Як спробувати вирішити проблему, не жертвуючи нічним сном
0
Чотири помилки по відношенню до здоров’я припускається переважна кількість людей
0
Вісім способів відрізнити деменцію від природних вікових проблем
0
Лікарі попередили про шкідливі властивості популярних каш
0
Маша Єфросініна у глибокому декольте влаштувала відверту зйомку в центрі Києва

Українська ведуча Маша Єфросініна поділилась відвертим ...

Фатальні помилки під час сексу, через які партнер може втекти

Під час заняття сексом варто окрім задоволення себе і ...

Кардіолог назвав продукт для сніданку, якого слід уникати гіпертонікам

Ваша дієта може відіграти величезну роль у різних умовах. ...