U-News » Авто-мото » Як в Україні почали виготовляти автомобілі «Богдан»
Всі новини

Як в Україні почали виготовляти автомобілі «Богдан»

Модель А144 “Богдан” була першим представником нового покоління автобусів середнього класу, що випускалися на ВАТ “Черкаський автобус”. Він став першим принципово новою моделлю після 46-річного домінування на вітчизняному ринку ЛАЗ-695.

Базову модель розробиле львівське АТ «Укравтобуспром» – колишній Всесоюзний конструкторсько-експериментальний інститут автобусо-тролейбусобудування. Замовником виступав концерн “Укрпромінвест”, який мав намір виробляти ці машини на АТ “Черкаський автобус”.

Перший публічний показ автобуса відбувся наприкінці серпня 2002 року на Міжнародному автосалоні MIMS, а наступного року розпочалося його серійне виробництво.

Сімейство автобусів середнього класу «Богдан» за задумом мало мати три різновиди кузова – під міські, місцеві та міжміські перевезення.

Базова конструкція каркасу для міської та приміської версій передбачала знижений до 610 мм рівень підлоги з однією сходинкою у салоні. При цьому міська модель мала три пасажирські двері, а приміські – дві. Довжина автобуса становила 9600 мм, ширина 2500 мм та висота 2880 мм.

Нові кузовні технології дозволили надати 6-річну гарантію від корозії, а термін служби кузова до ремонту складав 15 років. Таку довговічність забезпечували мала довжина зварних швів каркасу, застосування труб каркасу, що мають підвищену міцність, клеєні технології кріплення оцинкованих панелей. Підлога була виготовлена ​​з двосторонньо-ламінованої фанери. У вікнах було вставлено вклеєне скло (склопакети).

Автобус представляв максимальні зручності для пасажирів – крок сидінь становив 800 мм, були ефективні опалення та вентиляція, а на замовлення міг встановлюватись й кондиціонер.

Автобуси відповідали чинним і навіть перспективним міжнародним вимогам щодо безпеки. Як стандартне обладнання були система ABS та допоміжне гальмо. Каркас відповідав вимогам Правила ЄЕК ООН №66 на перекидання кузова, яке ще не було запроваджено в нашій країні. Було застосовано додатковий фронтальний захист передньої частини автобуса у разі зіткнення.

Кузов був адаптований під широку агрегатну комплектацію: могли встановлюватись двигуни різних виробників, механічні або гібридні коробки передач, пневматична або ресора-пружинна підвіска (для місцевого сполучення).

Шестициліндровий безнаддувний дизель Isuzu 6HH 1S стандарту Євро 2 мав робочий об’єм 8226 см куб. Номінальна потужність складала 200 к. с., а максимальний крутний момент – 500 Нм при 1700 об/хв. Коробка передач Isuzu була механічна, 6-ступенева, причому шоста передача прискорювала.

Пізніша версія автобуса – А144.2, показана на виставці SIA-2004, мала 5,9-літровий двигун Cummins B215.20 потужністю 215 к. с. та 3-ступеневу механічну коробку передач Praga 6PS90 з пневматичним двоступінчастим розподільником.

На автобусі А144.5 вже стояв двигун Isuzu 6HE1TC Євро 3 робочим об’ємом 7127 см куб. та потужністю 230 к. с. (665 Нм при 1500 об/хв). Коробка передач була вже 7-ступеневою. Пневматична підвіска забезпечувала два регульовані рівні положення кузова.

Витрата пального на швидкості 60 км/год становила 28 л на 100 км, а за 80 км/год – 23,4 л. середній ресурс до капітального ремонту машини становив 600 тис. км. У 2003 – 2006 роках на Черкаському автозаводі випущено загалом 46 машин типу А144 «Богдан». Надалі виробництво моделі передали на Автоскладальний завод №1 до Луцька.

Читай U-News в Google News

Читають Коментують
Тромбоз: 6 ознак, що в організмі може бути потенційно смертельний згусток крові
46 925
Ескортниць приїхало в рази більше: економічний форум у Давосі поставив оригінальний рекорд
28 273
У Росії переписали підручник з історії: як пояснили війну в Україні
21 719
Стюардеси заклеїли рот 69-річній п'яній пасажирці: що вона утнула
21 329
Чоловік повернувся додому із заробітків й потрапив на власний похорон: як це сталося
18 640
У Сполучених Штатах планують депортувати мігрантів в СРСР
17 363
Розкрито секрет краси Шарліз Терон: що дозволяє акторці виглядати на 10 років молодшою
13 109
За 5 років мама тричі народила близнюків: лікарі кажуть, що це диво
12 342
Три можливих причини інсульту, про які багато людей не здогадуються
11 209
Жінка повернулася з відпочинку і знайшла у своїй валізі "непрошеного гостя"
11 010
Абонент недоступний: на які номери телефонів краще не відповідати і чому
10 538
Подружжя взялось за відновлення 135-річного будинку, а потім побачило, що під ним
10 346
Буданов відповів на вкиди про «загрозу для існування України» анекдотом
9 717
Зірка "Емілі в Парижі" Лілі Коллінз вперше стала мамою та показала новонароджену доньку
0
Шість звичайних продуктів, які вбивають віруси і бактерії
0
Правила паркування будуть змінені: що очікує водіїв
0
Несподіване хобі довгожителів: чим займаються люди, які живуть до 100 років
0
Вживання цих продуктів призводить до захворювань простати
0
Відволікся на розмову за кермом - плати: водіїв в Україні чекають жорсткі покарання
0
Розкрито 5 щоденних звичок, які покращують здоров’я мозку
0
Лікар-отоларинголог вказала на основні помилки в лікуванні нежитю
0
Названо кращі продукти, які пригнічують апетит: що додати в раціон
0
37-річна Саша Шульгіна в бікіні похизувалася спортивним тілом після двох пологів
0
Головний військовий священик РПЦ злякався українських солдатів -“квадроберів»
0
Оля Цибульська показала рідкісні фото з чоловіком та сином: як вони всі змінилися
0
Каменських у шкіряному міні пояснила, для чого бере паузи від соцмереж
0
Медики розповіли, які жінки більш схильні до ризику циститу

Медики з Німеччини розповіли, які жінки схильні до ризику ...

Синусит: причини виникнення, промивання мигдаликів для лікування та запис у Львові

  Синусит – це запалення придаткових пазух носа, яке може ...

Експерти розрахували ідеальну тривалість статевого акту для жінок

Датські експерти розрахували, яка ідеальна тривалість ...