U-News » Авто-мото » Як в Україні почали виготовляти автомобілі «Богдан»
Всі новини

Як в Україні почали виготовляти автомобілі «Богдан»

Модель А144 “Богдан” була першим представником нового покоління автобусів середнього класу, що випускалися на ВАТ “Черкаський автобус”. Він став першим принципово новою моделлю після 46-річного домінування на вітчизняному ринку ЛАЗ-695.

Базову модель розробиле львівське АТ «Укравтобуспром» – колишній Всесоюзний конструкторсько-експериментальний інститут автобусо-тролейбусобудування. Замовником виступав концерн “Укрпромінвест”, який мав намір виробляти ці машини на АТ “Черкаський автобус”.

Перший публічний показ автобуса відбувся наприкінці серпня 2002 року на Міжнародному автосалоні MIMS, а наступного року розпочалося його серійне виробництво.

Сімейство автобусів середнього класу «Богдан» за задумом мало мати три різновиди кузова – під міські, місцеві та міжміські перевезення.

Базова конструкція каркасу для міської та приміської версій передбачала знижений до 610 мм рівень підлоги з однією сходинкою у салоні. При цьому міська модель мала три пасажирські двері, а приміські – дві. Довжина автобуса становила 9600 мм, ширина 2500 мм та висота 2880 мм.

Нові кузовні технології дозволили надати 6-річну гарантію від корозії, а термін служби кузова до ремонту складав 15 років. Таку довговічність забезпечували мала довжина зварних швів каркасу, застосування труб каркасу, що мають підвищену міцність, клеєні технології кріплення оцинкованих панелей. Підлога була виготовлена ​​з двосторонньо-ламінованої фанери. У вікнах було вставлено вклеєне скло (склопакети).

Автобус представляв максимальні зручності для пасажирів – крок сидінь становив 800 мм, були ефективні опалення та вентиляція, а на замовлення міг встановлюватись й кондиціонер.

Автобуси відповідали чинним і навіть перспективним міжнародним вимогам щодо безпеки. Як стандартне обладнання були система ABS та допоміжне гальмо. Каркас відповідав вимогам Правила ЄЕК ООН №66 на перекидання кузова, яке ще не було запроваджено в нашій країні. Було застосовано додатковий фронтальний захист передньої частини автобуса у разі зіткнення.

Кузов був адаптований під широку агрегатну комплектацію: могли встановлюватись двигуни різних виробників, механічні або гібридні коробки передач, пневматична або ресора-пружинна підвіска (для місцевого сполучення).

Шестициліндровий безнаддувний дизель Isuzu 6HH 1S стандарту Євро 2 мав робочий об’єм 8226 см куб. Номінальна потужність складала 200 к. с., а максимальний крутний момент – 500 Нм при 1700 об/хв. Коробка передач Isuzu була механічна, 6-ступенева, причому шоста передача прискорювала.

Пізніша версія автобуса – А144.2, показана на виставці SIA-2004, мала 5,9-літровий двигун Cummins B215.20 потужністю 215 к. с. та 3-ступеневу механічну коробку передач Praga 6PS90 з пневматичним двоступінчастим розподільником.

На автобусі А144.5 вже стояв двигун Isuzu 6HE1TC Євро 3 робочим об’ємом 7127 см куб. та потужністю 230 к. с. (665 Нм при 1500 об/хв). Коробка передач була вже 7-ступеневою. Пневматична підвіска забезпечувала два регульовані рівні положення кузова.

Витрата пального на швидкості 60 км/год становила 28 л на 100 км, а за 80 км/год – 23,4 л. середній ресурс до капітального ремонту машини становив 600 тис. км. У 2003 – 2006 роках на Черкаському автозаводі випущено загалом 46 машин типу А144 «Богдан». Надалі виробництво моделі передали на Автоскладальний завод №1 до Луцька.

Читай U-News в Google News

Читають Коментують
Хлопець прийшов на весілля та випадково зустрів свого «двійника» 
57 988
Фото Зеленського з іноземними дипломатами стало мемом: найкращі жарти
24 016
Американка натиснула не ту кнопку і виграла мільйон доларів
23 542
Чоловік найняв приватного детектива, щоб викрити кохану на зраді, але вона обдурила його теж
23 101
Мама доручила чоловіку одягнути дитину: з того дня вона не може перестати сміятися
19 239
Жінка почула шум у будинку й несподівано "застукала" своїх 55-річних батьків
17 745
Чому краще зняти магніти з холодильника: народні прикмети та логічні пояснення
17 591
Ледве тримався на ногах: п'яний священник влаштував "незабутню" весільну церемонію
15 483
Які квіти не можна тримати вдома: 5 небезпечних рослин
13 679
Жінка купила на розпродажі втрачену валізу й подумати не могла, що на неї чекає
13 611
Чоловік побудував невелике село для 16 дружин і 104 дітей
13 603
"Вона нєрвна крикуха": Полякова знову висловилася про Кароль, а Тіна не змовчала у відповідь
11 453
Експерти вказали на п’ять найбільш непотрібних ліків в домашній аптечці
9 758
Ознаки інсульту: кардіолог назвав три симптоми, які з'являються за декілька днів до хвороби
0
Чому не можна садити поруч чорну, червону та білу смородину
0
Медики назвали три типи продуктів, які збільшують вісцеральний жир на животі
0
Фахівці вказали на ризики для здоров’я від надмірного вживання заморожених продуктів
0
Коли садити картоплю: найбільш сприятливі дні у березні, квітні та травні
0
Яку чергу обрати під час походу до магазину, щоб не зависнути біля каси
0
Турист виявив загадкові літери на своєму квитку: це стало причиною запізнення на рейс
0
Фон дер Ляєн представить план з переозброєння Європи
0
У сукні з мереживом і шубі: дівчина Леонардо Ді Капріо відвідала вечірку в стильному вбранні
0
Вчені повідомили, хто з чоловіків має більший ризик облисіти з віком
0
Названо 5 шкідливих видів сніданку, що здатні позбавити енергії на весь день
0
Потап відповів, чому виступає сам, а не з Настею Каменських
0
Чотири незвичайних способи застосування в побуті фольги від шоколадки
0
Лікарі вказали на 16 проблем зі здоров’ям, які найбільше стосуються жінок

Зарубіжні медики представили увазі 16 проблем зі здоров’ям, ...

Зварка оптичних волокон: технологія, переваги та особливості

  Оптоволокно – це основа сучасних телекомунікаційних ...

Навіщо перед приготуванням дряпати картоплю виделкою

Королевою святкового та повсякденного меню більшості ...