У липні 2024 року ринок дизельних автомобілів в Україні показав неоднозначні результати. Згідно з даними «Укравтопрому», українці купили за минулий місяць понад 6,3 тисячі автомобілів із дизельними двигунами.
Незважаючи на ці цифри, ринок пережив помітний спад: кількість нових реєстрацій знизилася на 17% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Це свідчить про те, що дизельні авто втрачають популярність, особливо серед вживаних моделей, пише «Твоя машина».
У той час як загальні обсяги знизилися, сегмент нових автомобілів з дизельними двигунами демонструє позитивну динаміку. У липні було продано 1,6 тис. нових автомобілів, що на 20% більше порівняно з липнем 2023 року. Важливо зазначити, що частка дизельних автомобілів серед усіх нових легковиків склала 26%, що збігається з показником минулого року.
Лідером серед нових дизельних автомобілів став Renault Duster, який розійшовся в кількості 439 одиниць. За ним слідують Toyota Hilux (143 одиниці), Volkswagen Touareg (109 одиниць), Mitsubishi L200 (106 одиниць) і BMW 3 серії (77 одиниць). Ці моделі отримали визнання завдяки своїй надійності, прохідності та економічності.
Ситуація з уживаними дизельними автомобілями на ринку дещо інша. Імпорт таких авто впав на 25% порівняно з липнем минулого року, досягнувши позначки в 4,7 тис. одиниць. Частка дизельних машин серед ввезених уживаних автомобілів становила 23%, що на 10 процентних пунктів менше, ніж минулого року. Середній вік ввезених дизельних автомобілів становив 10,2 року, що може свідчити про перевагу більш старих, але перевірених часом моделей.
У топі імпортованих старих дизельних авто впевнено лідирує Renault Megane з 425 одиницями. За ним слідують Volkswagen Passat (352 одиниці), Skoda Octavia (338 одиниць), Nissan Qashqai (229 одиниць) і Volkswagen Golf (160 одиниць). Ці моделі залишаються популярними серед українських автомобілістів, які цінують економічність і надійність.
Що очікувати в майбутньому?
Поточна динаміка на ринку дизельних автомобілів може сигналізувати про поступове зміщення вподобань українців у бік екологічніших та економніших рішень, як-от гібриди та електромобілі. Однак, з огляду на зростання продажів нових дизельних автомобілів, цей сегмент все ще залишається затребуваним, особливо серед тих, хто цінує потужність і довговічність дизельних двигунів.
Важливо відзначити, що на попит впливають не тільки економічні чинники, а й регуляторні зміни, такі як можливі обмеження на використання дизельних автомобілів у майбутньому. Це підштовхує покупців до більш усвідомленого вибору та адаптації до нових реалій автомобільного ринку.