Станом на жовтень 2024 року український ринок вживаних автомобілів відчуває значне уповільнення через зміни в державних нормах. Кабінет міністрів запровадив нові заходи, які реформують порядок продажу вживаних автомобілів, зокрема зосередивши увагу на комісійній торгівлі.
Ці нові правила покликані усунути поширену практику штучного заниження вартості автомобіля під час угод, що призвело до значних збитків державного бюджету у вигляді несплачених податків, повідомляє Автосота.
До цієї зміни дилери, які продають кілька автомобілів на рік, зазвичай декларували нереально низьку ціну продажу, часто від 5 000 до 10 000 грн, щоб мінімізувати свої податкові зобов’язання. Тепер, згідно з новим законодавством, продавці зобов’язані декларувати фактичну ринкову вартість автомобіля, з якої мають бути сплачені податки. Ця зміна викликала паніку на ринку, особливо серед тих, хто раніше покладався на ці методи, щоб уникнути повної сплати податків.
Нові правила в першу чергу стосуються продавців, які здійснюють більш ніж один продаж автомобіля на рік. Дилери, які звикли мінімізувати податки, тепер стикаються з підвищеним тиском, і багато хто зараз не бажають завершувати операції за оновленими правилами. Наразі це не торкнеться лише тих, хто вперше продає автомобілі за рік, оскільки їм дозволено продовжувати без цих посилених обмежень. Через невизначеність щодо того, наскільки суворо застосовуватимуться ці нові податкові заходи, багато представників промисловості вживаних автомобілів не знають, як діяти далі.
Тепер оцінку транспортних засобів проводить експертна служба МВС та інші уповноважені суб’єкти оцінки. Ці експерти оцінюють справжню ринкову вартість автомобіля, беручи до уваги такі фактори, як пробіг, стан, історія технічного обслуговування та будь-які пошкодження. Мета полягає в тому, щоб податки, сплачені з кожного продажу, точно відображали вартість автомобіля.