U-News » Здоров'я » Популярний напій підвищує ризик деменції в три рази
Всі новини

Популярний напій підвищує ризик деменції в три рази

У тих, хто п’є його щодня, гірша пам’ять, менший обсяг мозку і обсяг гіпокампа – відділу, який відповідає за пам’ять і когнітивні здібності.

Ви знаєте, що потрібно робити для профілактики вікової деменції і недоумства? Тренувати мозок, вчитися новому, більше спілкуватися. А ще-правильно харчуватися, займатися спортом і обов’язково багато пити. Рідина розчиняє небезпечні білки, які створюють небезпечні бляшки, що блокують діяльність нейронів — основну причину хвороби Альцгеймера. Але важливо пити тільки корисні напої, тому що деякі «перевертні в пляшках» не тільки не захищають нас від хвороби, але і сильно підвищують ризик.

Така смачна, така небезпечна

Вже багато років лікарі попереджають про небезпеку надмірного захоплення солодкими газуваннями: цукор або фруктоза, якими вони буквально набиті, дуже погано позначаються на здоров’ї серця і судин, серйозно підвищують ризик діабету другого типу і навіть впливають на ризик остеопорозу. А так звані низькокалорійні напої, в яких замість цукру додані різного роду замінники, можуть ще й підвищити ризик розвитку раку.

Але недавнє дослідження, опубліковане в журналі Alzheimer’s & Dementia, підтверджує: цукру і навіть фруктоза в солодких напоях може бути небезпечна для здоров’я мозку. Автори дослідження, команда вчених з університету Бостона, виявила, що у людей, регулярно вживають солодкі напої — соки або газовану воду — частіше відзначаються проблеми з пам’яттю, у них менше обсяг мозку і обсяг гіпокампу, відділу мозку, що відповідає за когнітивні здібності і пам’ять.

Ще одне дослідження, опубліковане в журналі Stroke, підтвердило, що у людей, які щодня п’ють солодкі газовані напої, ризик розвитку старечого недоумства майже в три рази вище.

Як газовані напої впливають на мозок?

Автори першого дослідження вивчили дані сканування магнітно-резонансної томографії( МРТ), а також результати когнітивних тестів 4 тисяч добровольців. Була створена група з “високим споживанням”: люди, які вживали більше двох солодких напоїв в день будь-якого типу, включаючи фруктові соки та інші безалкогольні напої, або більше трьох на тиждень тільки газованих напоїв. У цій групі дослідники визначили кілька ознак прискореного старіння мозку, у тому числі менший загальний обсяг мозку, погану епізодичну пам’ять і скорочення гіпокампу — все це фактори ризику ранньої стадії хвороби Альцгеймера. Вони також виявили, що більш високе споживання дієтичних напоїв — принаймні одного на день — було пов’язано з меншим обсягом мозку.

У другому дослідженні основна увага була зосереджена на тому, чи перенесли учасники інсульт або їм був поставлений діагноз деменції через хворобу Альцгеймера. Дослідники вимірювали споживання напоїв добровольцями в трьох точках протягом семи років, потім спостерігали за добровольцями протягом 10 років, шукаючи докази інсульту у 2888 осіб старше 45 років і деменції у 1484 учасників старше 60 років. В результаті було виявлено, що у людей, які випивали хоча б одну дієтичну газовану воду в день, ймовірність розвитку інсульту і недоумства була майже в три рази вище.


Читають Коментують
Названі найгірші чоловіки за знаком зодіаку: життя з ними буде складним
59 498
Онколог назвав головні симптоми, що вимагають негайного звернення до лікаря
27 315
Він був ошелешений: дівчина за допомогою купальника оригінально розіграла коханого
17 168
Побачили померлих уві сні: психологи розкрили, що це означає насправді
11 655
Лікарі розповіли, від яких продуктів слід відмовитись при високому холестерині
11 558
«Заливайте в баки "Орєшнік"»: у Криму зник бензин, окупанти панікують, а мережа вибухнула мемами
11 515
Кардіологи назвали симптоми тихого інфаркту
11 499
Названий ідеальний овоч для захисту від смертельних порушень серця
11 425
Онколог назвала симптоми раку в області голови та шиї, які люди часто ігнорують
11 172
Науковці виявили несподіваний вплив кави на печінку
10 353
Абсурд пробив чергове дно: у РФ зліпили дитячий атракціон «Орєшнік» і миттєво зганьбилися
10 136
Кардіологи назвали явні ознаки смерті, що наближається
9 972
Медики назвали популярні продукти, які небезпечні для серця
9 648
Стало відомо, на яких умовах Європа готова замирити Україну з Росією
0
Камалія опинилася у кареті "швидкої" й назвала причини погіршення здоров’я
0
Саме вони найчастіше знаходять справжнє кохання: рейтинг знаків Зодіаку
0
"Лицемірка": Єфросиніна оригінально прокоментувала зустріч з Поляковою після скандалу
0
Жінка вийшла заміж за незнайомця заради розваги: через 27 років вона розповіла про наслідки
0
Названо ознаки, які можуть вказувати на наближення удачі: на що радять звернути увагу
0
Могилевська випадково засвітила чоловіка на відео та показала сюрприз для нього
0
Зірка "МастерШефа" Мартиновська різко відреагувала на критику її нової зовнішності: фото до та після
0
Довге бадилля у картоплі: добре це чи погано і навіщо раніше його притоптували
0
Як безпечно та ефективно позбутися плісняви на стінах і стелі в квартирі
0
«Святі каченята!»: мережу підірвав кумедний випадок з 6-річною дівчинкою, яка епічно вилаяла повітряну тривогу
0
Мережа палає: Лесю Нікітюк неочікувано атакували в коментарях, але відповідь зірки була нищівною
0
Вимивають увесь пісок та солі: 3 копійчані трав'яні напої, які врятують ваші нирки від каміння
0
Смачна і свіжа полуниця: найкраще закручування на зиму, яке варто зробити вже сьогодні

Якщо ви любите ласувати полуницею не лише в сезон, таке ...

Закохатися, перебуваючи у шлюбі: чому це стається навіть у щасливих стосунках

Багатьом здається, що справжнє кохання автоматично захищає ...

Чому інтим у басейні може бути небезпечним: пояснення експертів

Інтим у воді може здаватися привабливою ідеєю, однак ...