Двоє американських програмістів виклали на сайті Github відкритий вихідний код і документацію до створеної ними операційної системи, яку вони назвали Minoca OS.
Еван Грін (Evan Green) і Кріс Стівенс (Chris Stevens) розповідають, що написали Minoca OS «з нуля», оскільки вбачали необхідність переглянути основи розробки ядра, які не змінювалися з 80-90-х років минулого століття.
Модульна, гнучка і сумісна – так стисло описують розробники своє рішення. Minoca OS написана в основному на C із застосуванням C++ і Асемблера. Вихідний код складається з 625 тис. рядків. Розмір ядра для архітектури x86 становить близько 750 Кб. Для всієї системи з драйверами і відеобуфером потрібно лише від 5 до 7 МБ оперативної пам’яті. Minoca OS працює з архітектурою x86, ARMv6 і ARMv7 з підтримкою віртуальної пам’яті.
Система має інтерфейс типу POSIX (переносимий інтерфейс операційних систем), через який працює з додатками. Деякі популярні пакети вже встановлені. Взаємодія між драйверами пристрою і ядром забезпечується завдяки спеціальній моделі драйверів. Така модель дає можливість записувати драйвери з висхідною сумісністю, що дозволяє провести оновлення компонентів ядра без перекомпіляції всіх драйверів пристрою.
Minoca OS орієнтована на малопотужні гаджети, у першу чергу – пристрої інтернету речей, оскільки потребує для роботи порівняно невеликих ресурсів, наприклад, всього декількох мегабайтів оперативної пам’яті. Однак при цьому пристрій отримує широкі функціональні можливості, наприклад, багатопоточність, підтримку файлових систем та інші компоненти високого рівня.
У той самий час у Minoca OS закладено можливість масштабування, що робить її придатною для комп’ютерів з багатоядерними процесорами і великими обсягами оперативної пам’яті.