U-News » Здоров'я » Виявлено незвичайний вплив кави на стан нирок
Всі новини

Виявлено незвичайний вплив кави на стан нирок

Кава вважається одним із найкорисніших напоїв у світі. Вчені продовжують відкривати у нього нові властивості і тепер виявили, що кава може запобігти хворобі, яка торкається 15% світового населення.

Згідно з дослідженням, опублікованим у журналі American Journal of Kidney Diseases (AJKD, офіційне видання національного фонду дослідження нирок у США – National Kidney Foundation), понад 500000 людей щорічно опиняються в лікарні через сечокам’яну хворобу. Проте вчені встановили, що регулярне вживання кави знижує ризик утворення каменів у нирках. Зокрема, лише одна чашка напою щодня зменшує ймовірність розвитку стану на 40%.

У дослідженні було проаналізовано дані про здоров'я майже 572 000 учасників з Великобританії та Фінляндії. "Наші результати переконливо свідчать про те, що регулярне вживання кави знижує ризик утворення каменів у нирках", - заявила керівник дослідження, епідеміолог та доктор наук з Інституту екологічної медицини Каролінського інституту (Швеція) Сюзанна Ларссон (Susanna C. Larsson).

На думку вчених, такий ефект можна пояснити кількома причинами. Насамперед, кофеїн має сечогінну дію на рецептори аденозину в нирках. Крім того, він може знижувати адгезію кристалів оксалату кальцію на апікальній поверхні епітеліальних клітин ниркових канальців. "Інші біологічно активні сполуки в каві без кофеїну, такі як тригонеллін, також можуть мати аналогічну захисну дію, як і кофеїн", – йдеться у дослідженні.

Проте вчені заявили, що необхідні додаткові дослідження на цю тему, оскільки кілька попередніх робіт показали, що кава може збільшити ймовірність утворення каменів у нирках. Водночас фахівці зазначили, що це може бути пов'язане з некоректними даними та факторами ризику.


Читають Коментують
Названі найгірші чоловіки за знаком зодіаку: життя з ними буде складним
59 587
Онколог назвав головні симптоми, що вимагають негайного звернення до лікаря
27 375
Він був ошелешений: дівчина за допомогою купальника оригінально розіграла коханого
17 262
«Святі каченята!»: мережу підірвав кумедний випадок з 6-річною дівчинкою, яка епічно вилаяла повітряну тривогу
12 772
Лікарі розповіли, від яких продуктів слід відмовитись при високому холестерині
11 590
«Заливайте в баки "Орєшнік"»: у Криму зник бензин, окупанти панікують, а мережа вибухнула мемами
11 553
Кардіологи назвали симптоми тихого інфаркту
11 536
Названий ідеальний овоч для захисту від смертельних порушень серця
11 460
Онколог назвала симптоми раку в області голови та шиї, які люди часто ігнорують
11 204
Науковці виявили несподіваний вплив кави на печінку
10 386
Абсурд пробив чергове дно: у РФ зліпили дитячий атракціон «Орєшнік» і миттєво зганьбилися
10 205
Кардіологи назвали явні ознаки смерті, що наближається
10 015
Медики назвали популярні продукти, які небезпечні для серця
9 656
Аліна Гросу вперше показала обличчя сина: на кого схожий Марк-Габріель
0
Де категорично не можна садити фруктові дерева: 5 місць, які занапастять ваш сад
0
Стало відомо, на яких умовах Європа готова замирити Україну з Росією
0
Камалія опинилася у кареті "швидкої" й назвала причини погіршення здоров’я
0
Саме вони найчастіше знаходять справжнє кохання: рейтинг знаків Зодіаку
0
"Лицемірка": Єфросиніна оригінально прокоментувала зустріч з Поляковою після скандалу
0
Жінка вийшла заміж за незнайомця заради розваги: через 27 років вона розповіла про наслідки
0
"Це помилка": соліст відомого гурту відповів, чому шкодує про участь в "Х-Факторі"
0
Покійний чоловік “залишив” родині майже 60 млн гривень: неймовірна історія виграшу в лотерею
0
Названо ознаки, які можуть вказувати на наближення удачі: на що радять звернути увагу
0
Могилевська випадково засвітила чоловіка на відео та показала сюрприз для нього
0
Зірка "МастерШефа" Мартиновська різко відреагувала на критику її нової зовнішності: фото до та після
0
Довге бадилля у картоплі: добре це чи погано і навіщо раніше його притоптували
0
Смачна і свіжа полуниця: найкраще закручування на зиму, яке варто зробити вже сьогодні

Якщо ви любите ласувати полуницею не лише в сезон, таке ...

Закохатися, перебуваючи у шлюбі: чому це стається навіть у щасливих стосунках

Багатьом здається, що справжнє кохання автоматично захищає ...

Чому інтим у басейні може бути небезпечним: пояснення експертів

Інтим у воді може здаватися привабливою ідеєю, однак ...