Бездоріжжя – це дуже загальний термін. Він може означати все, що завгодно – від доглянутих ґрунтовок до величезного каміння, від піщаних дюн до боліт і річкових бродів.
Відповідно різняться і типи позашляховиків. Наприклад, автомобіль з короткою колісною базою і великими кутами в’їзду-з’їзду, більше підійде для пересування по камінню, а для швидкісного бездоріжжя, на рівних, але слизьких поверхнях, ідеально щось з довгою колісною базою, що сприяє стійкості та правильному розподілу ваги.
Звичайно, деякі позашляховики пропонують універсальні можливості, але якщо ви серйозно ставитеся до будь-якого напрямку, то вам приклади заводських автомобілів для кожного з них.
1. Продумане повзання по камінню (Rock Crawling) Jeep Wrangler Rubicon
Компанія Jeep дещо знає про їзду камінням, і найкращим інструментом для цієї роботи в її лінійці є дводверний Wrangler Rubicon. Його колісна база і звиси досить короткі, щоб не сісти на пороги і не впертись у каміння бампером, а конструкція дозволяє встановити 33 або 35 колеса.
Артикуляція підвіски чудова, а передаточне число складає 4:1. Плюс, блокування переднього та заднього диференціалів. Wrangler Rubicon оснащений надійним 3.6-літровим V6 Pentastar, потужністю 285 к. с. з крутним моментом 352 Нм. Додатково пропонується менш потужний 2.0-літровий турбомотор потужністю 270 к. с., але з великим моментом (майже 400 Нм).
2. Експедиції та подорожі Land Rover Defender 110
Land Rover завжди розумівся на створенні універсальних позашляховиків. Моделі Defender, з довгою 110-ю колісною базою, є фаворитами експедицій по пересіченій місцевості. Як їх головний конкурент виступає Toyota Land Cruiser, але особисто нам більше подобається Land Rover. У всьому світі Defender 110 цінують за його напрочуд комфортну поведінку на дорозі та бездоріжжі.
Сьогодні він доступний з потужним V8, але ми б віддали перевагу невеликому, але надійному чотирициліндровому двигуну з турбонаддувом, що забезпечує збалансовану витрату палива. До нього потрібно додати розширений офф-роуд пакет і пневмопідвіску, щоб автомобіль міг впоратися з чим завгодно. Крім того, Land Rover вистачає місця для зберігання спорядження.
3. Перегони по піску Ford F-150 Raptor
Якщо вам доведеться ганяти пустелею, то найкраще підійде Ford F-150 Raptor. Автівка має чимало й інших талантів, але насамперед вона створена для їзди пустелею. Цей Ford ширший, ніж стандартний F-150, що підвищує стійкість на вибоїстому ландшафті, та до того ж оснащений регульованою підвіскою Fox Racing, з великими ходами.
На F-150 Raptor стоїть 3.5-літровий V6 із подвійним турбонаддувом потужністю 450 к. с., з’єднаний із десятиступінчастою автоматичною коробкою передач. Можна використовувати V8 Raptor R, але нам здається, що немає необхідності. Існуючий V6 досить потужний, а економія палива в пустелі може стати важливим фактором.
4. Лісові ґрунтовки Subaru Outback
Ви здивовані чи не згідні? Даремно! У Subaru давно навчилися знаходити ідеальний баланс між легковою манерою їзди та позашляховими здібностями. Це дуже важливо, оскільки багато з нас витрачають більше часу на дорогу, добираючись до лісів та полів, ніж на бездоріжжя. При цьому, далеко не всі прагнуть тотального офф-роуду, зате багато хто любить покататися лісовими просіками (в Америці їх ще називають Fire Roads – буквально, «пожежні просіки»), щоб відпочити, насолодитися природою та пейзажами. Існує безліч автомобілів з комфортною підвіскою, але нам подобається Subaru Outback, тому що у нього підходящий дорожній просвіт, що дозволяє долати складні ділянки, і система повного приводу, що рятує у важких погодних умовах.
В ідеалі, добре б отримати Outback в версії Wilderness, що продається в Америці, із захистом двигуна, посиленою підвіскою і атешними шинами в базі, але у нас вона ніколи офіційно не продавалася. Втім, зараз все можна привезти.
5. Все і одразу (універсальний варіант) Ford Bronco Raptor
Якщо вам потрібна іграшка, яка добре справляється з усіма функціями, то замовляйте Bronco Raptor. Bronco – найкращий позашляховик для всіх видів офф-роуду. Він гарний на скелях, має здатність штурмувати пустелі і класичне українське бездоріжжя.
Потужність його 3.0-літрового шестициліндрового двигуна складає 418 к с., а глибина броду, що долається, майже метр. Загалом, він майстер на всі руки і справляється з усім напрочуд добре.