Ці поради допоможуть продовжити термін служби вашої машини на кілька років.
1. Заправлятися на великих АЗС
Автомобіль потрібно заправляти на великих мережевих АЗС. Паливо на таких станціях коштує дорожче, але є контроль якості. Якщо планується далека дорога, то заздалегідь потрібно вибрати великі заправки на маршруті. Якщо їх немає, краще взяти з собою каністру з паливом.
Низькоякісний бензин призводить до проблем з форсунками та детонації, яка шкодить двигуну (ДВЗ). Якщо заправили контрафакт, то елементи та механізми паливної системи доведеться промивати. Для сучасних автомобілів потрібно використовувати бензин із октановим числом 95, а для турбованих ДВЗ – 98 або 100.
Із дизельними двигунами все складніше. Навіть одна заправка неякісним паливом може вивести з ладу форсунки та паливний насос високого тиску. Тоді буде потрібен дорогий ремонт. Також через низькоякісне паливо у фільтрі накопичується вода, яка на морозі може замерзнути. Тоді двигун не вдасться запустити.
2. Частіше обслуговувати машину
Деякі автовиробники вказують інтервал регламентного обслуговування двигуна 15 000 км. У наших умовах експлуатації це забагато. Щоб продовжити термін служби ДВЗ, потрібно міняти мастило та фільтри (масляний та повітряний) кожні 8000–10 000 км.
Також потрібно міняти масла та фільтри в механізмах трансмісії — коробці передач, редукторах, мостах та роздатці (якщо ці агрегати передбачені). Коробку передач слід обслуговувати кожні 50 000–60 000 км. Інші механізми трансмісії – кожні 30 000-40 000 км.
Кожні два-три роки експлуатації машини потрібно міняти антифриз, гальмівну рідину та паливний фільтр.
Перед кожним літнім сезоном потрібно мити радіатори та інтеркулери (якщо він передбачений). На цих елементах накопичуються пил, бруд та пух. Так можна захистити двигун від перегріву.
Також при кожному регламентному обслуговуванні необхідно проводити діагностику автомобіля. Тоді можна виявити неполадки на ранніх стадіях, і їхнє усунення обійдеться дешевше.
3. Вибирати якісні розхідники та запчастини
Мастильні матеріали захищають елементи агрегатів від прискореного зношування. Дешеві рідини та підробки не відповідають заявленим характеристикам. Це означає, що при використанні таких матеріалів деталі механізмів стануть непридатними швидше.
Неякісні фільтри не можуть затримувати продукти зносу, пил та бруд, тому ці частинки потрапляють у механізми та прискорюють зношення елементів.
Дешеві запчастини служать менше, тому їх частіше доводиться міняти. Буває так, що роботи із заміни коштують у кілька разів дорожче за деталь. Тоді вигідніше одразу придбати оригінальний елемент чи якісний аналог.
Низькоякісні деталі виробляють маловідомі компанії. Їх можна відрізнити за низькою ціною. Якщо немає досвіду, то при підборі краще порадитись з майстрами у сервісі або почитати відгуки про деталі.
Підробки можна відрізнити за заниженою ціною, неякісним друком або упаковкою. Найчастіше підробки зустрічаються на маркетплейсах, у невеликих магазинах автозапчастин та на авторинках.
4. Уникати підвищених навантажень
До прискореного зношування деталей механізмів призводять підвищені навантаження. Наприклад, агресивна їзда скорочує ресурс двигуна, коробки передач та механізмів трансмісії. Також частіше доводиться міняти гальмівні колодки та диски.
Їзда по бездоріжжю призводить до виходу з ладу компонентів підвіски. А часті пробуксування шкодять агрегатам трансмісії. Також на бездоріжжі вода може потрапити на компоненти електросистем та вивести їх з ладу.
5. Обслуговувати та ремонтувати автомобіль у профільних сервісах
Якість обслуговування та ремонту автомобіля залежить не тільки від обраних розхідників та запчастин, а й від професіоналізму майстрів. Якщо сервісмени працюють неакуратно або не мають спеціального обладнання, то машину можуть не відремонтувати, а зламати.
Навіть таку просту операцію, як заміна олії у двигуні, можна виконати неправильно. Наприклад, якщо залити менше мастила, ніж потрібно, то ДВЗ голодуватиме і його деталі швидше зношуватимуться. Якщо залити дуже багато мастила, то тиск усередині системи підвищиться і сальники та прокладки видавить. Тоді почнеться витікання олії, її рівень знизиться, і почнеться голодування ДВЗ.
6. Прогрівати машину
Прогрів двигуна – це його робота на холостих обертах протягом декількох хвилин після старту. Якщо давати навантаження силовому агрегату відразу після запуску, відбувається прискорене зношення його деталей. Особливо актуальною є ця проблема при мінусовій температурі. Взимку потрібно дати ДВЗ попрацювати на холостих обертах п’ять-сім хвилин. Потім слід розпочати плавний рух без різких прискорень і гальмування в перші 10-15 хвилин. Недовгий прогрів потрібнен і влітку. Перед виїздом потрібно дати двигуну попрацювати дві-три хвилини.
Також узимку потрібно прогрівати автоматичну коробку передач. Для цього затискають педаль гальм і переводять селектор в положення Drive. Потім потрібно дати машині три-п’ять хвилин постояти. Тоді робоча рідина коробки прогріється і зможе захистити елементи від підвищеного зносу.
Щоб не прогрівати машину, необхідно ставити її на теплому паркінгу. Також можна встановити автозапуск або передпусковий підігрівач. При цьому, якщо встановили підігрівач, теплим буде тільки двигун. Тому перші 10–15 хвилин потрібно проїхати у щадному режимі — без різких прискорень та гальмувань.
7. Частіше мити автомобіль
На кузові автомобіля накопичуються бруд та технічні рідини, які можуть бути на дорозі. А взимку до них додаються солі та реагенти. Агресивні речовини шкодять лакофарбовому покриттю кузова. Якщо на деталях є сколи та подряпини до металу, то на них через реагенти може з’явитися корозія.
Якщо стоїть тепла суха погода, мити машину потрібно хоча б раз на місяць. Взимку краще відвідувати мийку кожні два тижні. Після зимового сезону незайвим буде провести миття днища та підвіски. На елементах ходової також накопичуються бруд, солі та реагенти.
8. Обклеїти кузов плівкою
Поліуретанові захисні плівки можна наклеїти на кузовні деталі, скло та оптику. Цей матеріал захистить деталі від піскострую, ударів гравію та дорожнього сміття. Також у плівок є водозахисні властивості, тому волога та рідкий бруд не затримуватимуться на поверхнях.
Можна обклеїти весь кузов або так звані зони ризику – передній бампер, крила, капот, фари, бічні дзеркала, лобове скло та передню кромку даху. Якщо використали якісний матеріал і правильно його нанесли, то він прослужить три-чотири роки.
9. Провести антикорозійну обробку
Антикорозійна обробка – це нанесення захисного складу на нижню частину кузова та порожнини деталей. Насамперед така обробка потрібна машинам, які часто їздять пересіченою місцевістю — наприклад, ґрунтовими дорогами. Захисні сполуки перешкоджають прямому контакту металу з вологою та брудом. Якщо правильно нанести якісний склад, він прослужить три-п’ять років.
10. Встановити сигналізацію
Деякі моделі мають штатну охоронну систему. Але найчастіше вона не створює серйозних перешкод для викрадачів. Тому краще встановити додаткову сигналізацію. Головне для зловмисників – швидко вимкнути охоронну систему. Якщо це зробити не вдалося, часто вони залишають спроби викрасти машину, бо ризикують привернути увагу.
На колісні диски потрібно встановити так звані секрети. Це спеціальні гайки, які неможливо відкрутити звичайним ключем. У комплекті йде спеціальна насадка, яку надягають на ключ. Такі елементи коштують не дуже дорого, але допомагають захистити колеса від крадіжки.