Спеціаліст з автомобільної галузі окреслив основні характеристики, які визначають традиційний позашляховик, підкресливши, що ці параметри не підлягають обговоренню, щоб автомобіль міг оптимально працювати в складних умовах.
Очолює список міцна рамна конструкція. На відміну від суцільнометалевих конструкцій, які можуть похитнутися під сильним навантаженням, рама шасі є незамінною для позашляховика, який буде регулярно долати бездоріжжя.
Віктор Волошин зазначає, що тільки рама може витримати навантаження і запобігти таким проблемам, як деформація кузова або тріщини на склі, які часто трапляються при їзді по нерівній місцевості.
Крім того, справжній позашляховик повинен мати повний привід на всі колеса, доповнений системою трансмісії, яка може забезпечити підвищений крутний момент, коли це необхідно.
Зазвичай це досягається за допомогою дводіапазонної роздавальної коробки, яка пропонує стандартний режим руху для шосе і знижене передавальне число для позашляхових пригод, які називають “джипінгом”. В ідеалі така роздавальна коробка повинна забезпечувати блокування або пряме з’єднання обох мостів для покращення зчеплення з дорогою.
Що стосується силового агрегату, експерт рекомендує дизельний двигун у поєднанні з автоматичною коробкою передач як найкращий вибір для позашляховика. Причини зрозумілі: дизельні двигуни забезпечують низький крутний момент, необхідний для маневрів на бездоріжжі, а автоматичні трансмісії забезпечують плавну передачу потужності без необхідності постійного перемикання передач.
Крім того, справжній позашляховик повинен бути оснащений блокуванням диференціалу та мостами, призначеними для жорсткої експлуатації. Хоча масивні мости можуть погіршити керованість на дорозі, їх цінують за довговічність і вони мають вирішальне значення для чудових характеристик на бездоріжжі.
Останнім штрихом для класичного позашляховика, за словами фахівця, є спеціалізоване позашляхове обладнання. Такі аксесуари, як лебідки, піщані драбини та буксирувальні ремені, є незамінними інструментами, які можуть витягнути позашляховик з найскладніших ситуацій, зміцнюючи його статус автомобіля, створеного для дикої природи.