Якщо ви вважаєте себе справжнім автофанатом, то напевно чули про легендарні японські автомобілі 90-х років. Своєю популярністю вони частково завдячують тим, що знаходиться у них під капотом.
Багато з цих моторів народилися в ті часи, коли всі японські автовиробники вирішили обмежити максимальну потужність двигунів на позначці 280 к.с.
Це рішення виявилося гарним технологічним поштовхом, оскільки автовиробники щосили намагалися перехитрити своїх конкурентів: мотори можна було досить легко доопрацювати і отримати набагато більшу потужність, ніж початкові 280 к.с.
Експерти розповіли про 10 найкращих японських моторів 90-х років.
Mitsubishi 6G72
6G72 – це серія двигунів V6, що виробляються Mitsubishi в трьох різних варіантах: 12-клапанний SOHC, 24-клапанний SOHC і 24-клапанний DOHC.
Останній має два варіанти: без наддуву потужністю 225 кінських сил та варіант з подвійним турбонаддувом, потужність якої становить 320 кінських сил.
Робочий об’єм 6G72 становить 3,0 літри. Цей двигун використовувався на Mitsubishi Debonair та знаменитому 3000GT VR4.
Honda B16B
Двигуни серії B від Honda – це чотирициліндрові мотори з подвійним верхнім розподільним валом (DOHC), що випускаються в період з 1989 по 2001 рік. Саме на них дебютувало перше покоління легендарної системи VTEC.
Зокрема, B16B є атмосферним мотором об’ємом 1,6 л і потужністю 180 кінських сил. Він використовувався тільки для Civic Type-R EK9, але блок циліндрів ідентичний моделі Integra Type-R.
Nissan SR20DET
SR20DET є наступником CA18DET, і використовувався на різних моделях Nissan, включаючи 180SX, Nissan Sunny, Pulsar GTI-R та Silvia.
Цей чотирициліндровий 2-літровий турбомотор видає близько 200 кінських сил.
SR позначає сімейство двигунів, 20 позначає робочий об’єм 2 літри, D означає DOHC, E означає, що у нього електронне упорскування, а T означає турбо. Досить просто, чи не так?
Mitsubishi 4G63T
Двигуни Sirius під кодовою назвою 4G6 відносяться до сімейства чотирициліндрових моторів Mitsubishi. Моторна гама включає 10 силових агрегатів, але нас цікавить 4G63T, тому що він знаходиться під капотом останнього Lancer Evo IX.
Цей 2-літровий рядний турбомотор був оснащений системою MIVEC – фірмовою системою зміни фаз газорозподілу з електронним керуванням. Система є еквівалентом VTEC від Honda чи VVT-i Toyota.
Потужність двигуна була приблизно 290 к.с.
Honda K20A
Серія K була представлена в 2001 році як заміна серії B. K20A – це 2-літровий атмосферний двигун, який можна знайти під капотом Civic Type-R 2001 по 2011 рік випуску.
Він також використовувався на легендарному DC5 Integra Type-R. Двигун видає близько 220 кінських сил і досягає 8400 об/хв.
Mazda 13B-REW
На початку 1960-х німецький інженер Фелікс Ванкель розробив двигун нового типу. Двигун Ванкеля, відомий також як роторний двигун, це також ДВЗ, але він працює зовсім по-іншому.
Останні новини: 5 ознак того, що настав час міняти гальмівну рідину: не чекайте біди
Замість того, щоб кожен поршень виконував свій цикл Отто, все це відбувається всередині однієї камери згоряння.
Роторні двигуни чудово звучать, але не відрізняються особливою надійністю та абсолютно неекологічні.
Проте саме такий двигун стояв під капотом Mazda RX-7. Це був 1,3-літровий двигун із подвійним турбонаддувом, який видавав 280 кінських сил. Він відомий не лише своєю високою вихідною потужністю, але й малою вагою.
Subaru EJ20
Як Honda і Nissan, Subaru також має власну родину чотирициліндрових двигунів. EJ20 випускався з 1989 року до березня 2020 року, а останньою моделлю, яка отримала цей двигун, став Subaru WRX STI EJ20 Final Edition.
Варіант з турбонаддувом має неофіційний індекс EJ20T – саме так його називають власники Subaru та механіки.
Цей 2-літровий чотирициліндровий опозитний двигун із турбонаддувом видавав близько 250 кінських сил.
Toyota 4A-GE
Чотирьохциліндрові мотори Toyota серії А мали робочим об’ємом від 1,3 до 1,8 літра. 4A випускався з 1980 до 2002 року. Усі варіанти були 1,6-літровими. Модельний ряд включав версії з 8, 16 або 20 клапанами, а також SOHC або DOHC.
Але найвідомішим став мотор, який ставився на легенадрний Toyota AE86 Sprinter Trueno.
Цей двигун є 1,6-літровим атмосферним силовим агрегатом з 16 клапанами, який видає 130 кінських сил.
Nissan RB26DETT
RB26DETT – це серце легендарного Nissan Skyline GT-R, а також основа для RB28DETT. Код двигуна дійсно легко читається: RB – сімейство двигунів, 26 – робочий об’єм 2,6 літра, D – DOHC, E – електронне упорскування, а TT – подвійний турбонаддув.
Двигун використовувався у R32 GT-R, R33 GT-R та R34 GT-R з деякими відмінностями. Перший RB26DETT мав потужність 280 кінських сил, а наприкінці виробництва він видавав 320 кінських сил.
RB26 відомий не лише своїми високими технологіями та вихідною потужністю, але й тим, що він може витримувати більшу потужність на стандартних внутрішніх компонентах.
Toyota 2JZ-GTE
2JZ-GTE, можливо, є одним з найкращих двигунів, коли-небудь створених. І це головна причина, через яку Toyota Supra 4-го покоління є такою відомою і затребуваною моделлю.
Це 3-літровий рядний шестициліндровий силовий агрегат із подвійним турбонаддувом потужністю від 280 до 320 кінських сил. Варіант для Японії був обмежений 280 силами. Мотори для експортних ринків отримали турбокомпресор з нержавіючої сталі, змінені розподільні вали і більші форсунки, які збільшували потужність до 320 кінських сил.
Ще одна причина, через яку цей двигун такий гарний — це його чавунний блок. Він може витримувати до 1200 к.с. із стандартними внутрішніми компонентами.