Ринок вантажівок (повна маса понад 3,5 тонни) у 2023 році зріс на 56,5% і перевищив довоєнні показники.
Про це повідомив AUTO-Consulting, розповідає thepage. Результат у 4853 одиниці став найкращим за останні 10 років, у довоєнному 2021 році було реалізовано менше – 4794 штуки.
У 2023 році на ринку домінували європейські марки, їх обирали перевізники (транспортні компанії). Але в останні місяці року почали зміцнювати позиції інші виробники. Це пов'язано зі зменшенням закупівель тягачів і збільшенням придбання техніки для комунального господарства та енергетики. Тому в грудні відбулося значне збільшення продажів Ford, JAC, Dayun, Isuzu.
За підсумками року європейські виробники утримали лідерство. Номером один стала Scania, якій вдалося реалізувати рекордну кількість вантажівок (710 одиниць). Дилери MAN поставили клієнтам 651 вантажівку. Значні обсяги 2023 року реалізували в Україні Volvo, Mercedes, Iveco, Renault, DAF.
Однак у сегменті комунальної техніки, де більшість закупівель відбувається на тендерах та вартість відіграє головну роль, лідирували компанії з Азії.
У січні 2024 року на ринку вантажівок відбулися значні зміни. Загальний обсяг продажів зріс на 11,7%, але відвантаження клієнтам важких тягачів зменшилося на 28%. Зростання ринку відбулося за рахунок легших вантажівок.
Лідером продажів став китайський JAC. У AUTO-Consulting вважають, що цьому сприяла активна співпраця з українськими виробниками спецтехніки та оновлений модельний ряд. У січні вантажівки та шасі JAC обрали 17% клієнтів. Друге місце у Renault (14%), дилери якого запустили програму співпраці з українськими виробниками кузовів.
Європейські виробники важких вантажівок почали рік досить мляво. Це пов'язано зі зниженням попиту в сегменті вантажівок понад 16 т, а у тендерних закупівлях ці бренди поступаються за ціною китайським.
До позитивних новин ринку можна віднести те, що минулого року не припинялися зусилля щодо локалізації виробництва вантажівок. Так, розпочалося SKD-складання (великовузлове) кількох моделей вантажних автомобілів DAYUN на потужностях кременчуцького підприємства «Альфатекс». Днями «Буддормаш», дистриб'ютор вантажівок JAC, досяг домовленості про ліцензійне складальне виробництво їх в Україні.