Багато звичайних велосипедів можна перетворити на електровелосипеди за допомогою спеціалізованого електронабору. Зазвичай такий набір включає мотор-колесо, акумулятор, контролер, ручку газу, а також можливо додаткові компоненти, такі як датчик педалювання, РК-дисплей і гальмівні датчики.
У цій статті ми надаємо детальну інформацію про процес перетворення звичайного велосипеда на електровелосипед з використанням електронабору. Ви дізнаєтеся про різні способи модифікації, їх переваги та недоліки. Крім того, ви можете звернутися до наших фахівців для отримання професійної консультації та допомоги у виборі відповідного набору.
Розташування мотор-колеса: спереду чи ззаду?
Вибір місця встановлення двигуна залежить від характеристик велосипеда: Якщо встановлена планетарна втулка і мотор розміщується ззаду, втулка буде видалена. Установка заднього мотор-колеса не рекомендується, якщо на велосипеді встановлено заднє ножне гальмо, оскільки це забере у велосипеда його гальмівну систему.
Якщо велосипед оснащений тріскачкою або касетою, а також ободними або дисковими гальмами, то обмежень на встановлення заднього двигуна немає. Задній двигун ідеально підходить для забезпечення максимальної тяги та стійкості, особливо при використанні потужних моторів. З іншого боку, передній двигун робить велосипед повнопривідним, але може погіршити керованість, особливо при збільшенні ваги і потужності двигуна.
Для передніх мотор-колес потужністю понад 350 Вт потрібні якісні вилки та часто підсилювачі дропаутів. Рекомендується встановлювати на переднє колесо двигуни потужністю не більше 350 Вт. Встановлення та обслуговування переднього мотор-колеса зазвичай простіше ніж заднього, а деталі зазвичай знайти простіше простого, для ознайомлення можете перейти на сайт: https://velomotor.ua/ та подивитися ціни та асортимент.
Особливості установки двигуна на переднє колесо
Бюджетні велосипеди, вартістю до 7000 грн, зазвичай оснащені базовими передніми вилками, які не відрізняються високою якістю та міцністю. Важливо знати, що навіть середньобюджетні та дорогі виделки, вартістю від 5000 грн, також не підходять для потужних моторів через їхню легку конструкцію.
Рекомендується встановлювати передні колеса з двигунами потужністю не більше 350 Вт. Перед покупкою переднього мотор-колеса важливо ретельно перевірити вилку на:
- наявність тріщин,
- товщину та якість дропаутів,
- діаметр посадкового місця осі (10 мм),
- відстань між дропаутами (100 мм).
Визначити відповідний розмір мотор-колеса без примірки може бути складно. У разі сумнівів у міцності вилки або неможливості самостійно оцінити її стан, рекомендується проконсультуватися з експертами, надіславши фото вилки. Установка підсилювача дропаутів рекомендується для редукторних мотор-колес потужністю 500 Вт і більше.
Особливості установки двигуна на заднє колесо
Задні місця рами зазвичай більш міцні в порівнянні з вилками, оскільки призначені для витримування великих навантажень. Вони можна встановлювати редукторні мотор-колеса до 500 Вт. Перед покупкою заднього мотор-колеса необхідно перевірити дропаути рами на:
- наявність тріщин,
- товщину, глибину та якість дропаутів,
- діаметр посадкового місця осі (10 мм),
- відстань між дропаутами (135-145 мм).
Вплив діаметра колеса на характеристики електровелосипеда
Діаметр колеса прямо впливає на характеристики велосипеда: менші колеса забезпечують меншу швидкість, але більшу тягу, що робить їх ідеальними для маневреності та підйомів. Колеса більшого розміру, від 26 до 29 дюймів, дозволяють розвивати вищі швидкості та підходять для швидкої їзди.
З іншого боку, колеса меншого розміру, близько 20-24 дюймів, кращі для тих, хто шукає кращу тягу та керованість на малих швидкостях.
Вибір обода для мотор-колеса
При виборі обода для мотор-колеса враховуються не тільки розміри, а й висота профілю обода. Це впливає на довжину потрібних спиць, які можуть відрізнятися залежно від розміру двигуна. Спеціалізовані виробники часто пропонують послуги з нарізування та накочування спиць на замовлення, що дозволяє використовувати подвійні алюмінієві обода з мотор-колесами різної потужності.
Важливо відзначити, що більшість двигунів призначені для ободів з 36 отворами для спиць. У разі нестандартного ободу або невпевненості в сумісності рекомендується звертатися до фахівців із фотографією обода для визначення його придатності.
Вплив конструкції рами велосипеда
Форма рами велосипеда впливає на можливість встановлення акумулятора та контролера. Стандартні трикутні рами дозволяють розміщувати акумулятори всередині трикутника рами, що забезпечує зручність використання та естетичний вигляд. Однак вартість таких акумуляторів у корпусах зазвичай вища.
У випадках, коли контролер не поміщається в корпус разом з акумулятором, потрібен додатковий корпус для встановлення. Альтернативою є розміщення акумулятора та контролера у спеціальній велосипедній сумці, хоча це може призвести до певних незручностей та ризиків, пов'язаних з мобільністю батареї та можливим нагріванням.
Для нестандартних велосипедів або рам з незвичайною конструкцією доцільно проконсультуватися з фахівцями, надавши фотографії велосипеда для визначення найкращого способу встановлення обладнання.
Вибір контролера для електровелосипеда
При виборі контролера для мотор-колеса найкраще віддати перевагу тому, що вже входить у комплект для електровелосипеда. Зазвичай, максимальний струм таких контролерів на 50% вищий за номінальну потужність двигуна, що дозволяє повністю використовувати його потенціал.
При виборі мотор-колеса окремо від набору важливо враховувати його характеристики і не використовувати контролери з надмірною потужністю. Також важливо, щоб напруга контролера відповідала напруги двигуна. Вибір потужнішого контролера може збільшити продуктивність двигуна, але також підвищує ризик перегріву та зносу його компонентів.
Вибір системи керування для електровелосипеда
Існують два основні способи керування електровелосипедом:
- Керування за допомогою ручки газу: Цей метод керування аналогічний скутеру, де ручка або важіль на кермі регулює швидкість і тягу. Це зручний спосіб керування, який не вимагає педалювання та підтримується більшістю контролерів.
- Система допомоги педалювання (PAS): Ця система активує електромотор при педалюванні завдяки спеціальному датчику. Для роботи PAS необхідний контролер, який підтримує цю систему, а також дисплей LCD для налаштування рівня допомоги та швидкості.
Вибір одного з цих способів керування залежить від переваг велосипедиста та умов експлуатації електровелосипеда.