Головне — вчасно виявити проблему та якомога швидше її усунути.
Сторонній гуркіт у автомобілі — справа така, яка насторожує будь-якого водія. Скрегіт і стукіт у підвісці або двигуні найчастіше сигналізує про появу технічних проблем, які слід вирішити якнайшвидше. В іншому випадку безпека автомобіля під загрозою та ймовірність серйозної поломки висока як ніколи.
"Телеграф" підготував для водіїв поради, як виявити стукіт у підвісці та яким саме чином можна усунути проблему. Так, причинами більшості таких проблем є несправності підвіски та амортизаторів.
Які механізми можуть зламатися
Найуразливішими вузлами вважаються: сайлентблоки, стійки стабілізаторів, рульова система, гальма та кульові опори. Перші три механізми видають сторонні шуми найчастіше, а рульова система та гальма починають стукати, якщо водій продовжує вперто ігнорувати брязкіт, що виникає під час руху.
Що стосується сайлентблоків, то для початку потрібно перевірити сайлентблоки у важелях підвіски. Для цього використовується плоске монтування: її переміщають у поперечному та поздовжньому напрямках. Коли гумові складові шарнірів у тріщинах, слід виконати заміну всієї деталі. Важелеві сайлентблоки піддаються значним навантаженням та термічним дисбалансам, тому не дивно, що їх зараховують до розхідників, які часто змінюють.
У багатьох підвісках використовуються кульові опори, які з'єднують амортизаторну стійку і важіль. Щоб визначити, чи проблема тут, варто вивісити одну сторону автомобіля і похитати колесо вправо-вліво, поспостерігати за кульовою. Якщо є люфт, то кульову треба міняти. У опори здатний прийти в непридатність підшипник: під час їзди прямою дорогою він видає звук, а в процесі повороту зникає. Заміна підвіски буває частковою та повною. Другий випадок передбачає зміну тягово-швидкісних характеристик автомобіля, коли ставлять запчастини, здатні додати комфорт чи агресивність під час керування автомобілем.
Якщо у вас стукають стійки стабілізаторів, то глухий стукіт говорить про те, що проблема полягає в дефекті однієї з деталей стійки. Діагностика поломки дуже проста — потрібно просто похитати передню частину машини, оперши долоню на верхню частину стійки. Стуки відразу відчуваються рукою.
Також існують проблеми й в задній частині авто. Це означає, що гримить задня підвіска. Проблема може полягати з фіксаторами в глушнику. Амортизатори, які час змінювати, з недостатнім ступенем кріплення також причетні до шумів. Коли шумовий ефект формується у зоні покришок, потрібне регулювання розвал/сходження. Принагідно вдасться підвищити маневреність, збільшити період використання шин, покращити курсову стійкість та оптимізувати витрати пального.
Більшість водіїв одразу звертають увагу на причину несправності. Це правильне рішення, оскільки будь-яке зволікання може спричинити серйозні грошові витрати. Але не лише фінансова частина має турбувати водія. Причинами поломки може бути багато факторів. Не варто ігнорувати шуми передньої частини автомобіля і відкладати огляд на потім. Варто відразу ж зайнятися пошуками проблеми або довірити вирішення цього завдання спеціалісту сервісного центру.