Коли двигун автомобіля раптово глухне на ходу, це може викликати подив і навіть страх у водія. Незалежно від типу коробки, така ситуація може виникнути з будь-яким авто.
Однак, якщо з механічною коробкою передач все більш-менш зрозуміло, то з машинами з АКПП не все так очевидно. Керівник автосервісу з ремонту трансмісій в інтерв’ю порталу mmr.net.ua пояснив, які наслідки може мати подібна поломка.
ДВЗ може заглухнути з різних причин, наприклад, через клапан EGR (рециркуляції відпрацьованих газів) або через проблеми з паливоподачею, викликаних накопиченням бруду на сітці паливного насоса.
На авто з механічною коробкою передач, якщо двигун заглух на ходу, інерція автомобіля продовжуватиме обертати колінчастий вал через зчеплення до повної зупинки машини. У цьому випадку процеси згоряння паливоповітряної суміші в двигуні припиняться, що запобігає серйозним ушкодженням як для двигуна, так і для коробки передач.
Але що якщо двигун заглухне на машині з автоматичною коробкою передач? У такому разі авто продовжить рух, а коробка перейде в режим “нейтраль”. Однак сам водій може зашкодити трансмісії своїми неправильними діями.
Якщо автомобіліст, особливо початківець, панікуватиме, є ймовірність, що, випадково натискаючи на гальмо і смикаючи селектор КПП, він може включити режим “паркінг” замість “драйв”. У такій ситуації з’явиться гучний металевий скрегіт фіксатора, який блокує трансмісію у режимі паркування. Це може призвести до поломки деталей коробки передач, утворення металевої стружки та виходу з ладу АКПП.
Тому в разі раптової зупинки двигуна на ходу, водієві машини з “автоматом” слід акуратно з’їхати на узбіччя, зупинитися і лише після цього перевести селектор КПП у режим “паркінг”.