Світлина люксової автівки викликала змішані реакції: від обурення тим фактом, що власники Bentley також можуть претендувати на соціальну допомогу, до кпинів з приводу фінансових спроможностей українців
Днями у Facebook вибухнув скандал, який спровокувала публікація світлини Bentley Bentayga з київською реєстрацією у одному з курортних міст на Балканах, передає Інформатор.
Її виклали відомі мандрівники зі США, підписавши фото: "чомусь майже усі українські транспортні засоби, що ми бачимо на Балканах, - завжди суперкласні, наприклад, Lamborghini, Ferrari, Range Rover та Bentley". Сторінка має десятки тисяч підписників, тож реакція не забарилася. Більшості коментаторів не сподобалося, що у Європі є чимало українських "люксових" авто.
180 тисяч доларів за тригер
Автівку сфотографували та виклали адміністратори сторінки The Budget Savvy Travelers ("Економні мандрівники") - проєкту подружньої пари зі США, Одрі та Гаррі, які змінили стиль життя на постійну подорож. Самі вони, доречі, непогано заробили на цьому - їхні соцмережі з лайфхаками та маршрутами мають сотні тисяч підписників. Проте оце конкретне фото з Bentley Bentayga викликало зливу у соцмережі.
Знайомтеся, Bentley Bentayga 2017 року випуску, зареєстровано власником у 2019 році, тож або автвіку перепродали, і нею користується вже другий водій, чи, що більше ймовірно, два роки вона стояла у автосалоні. Колір бежевий, і, згідно з записами реєстру, автівку було перефарбовано (яким був перший колір, невідомо). Bentley зареєстрований у Києві, в Шевченківському районі міста.
Цей Bentley має 6.0-літровий двигун twin turbo W12 608 к.с. 900 Нм, автоматичну 8-ступеневу трансмісію, повнопривідну компоновку. Автівка не нова, тож, оцінюючи її, треба зважати на ринок: в Україні прайс на такі предмети розкошів наразі стартують із 114 тис доларів, і сягають 220 тисяч (конкретно цю комплектацію деякі майданчики з продажу вживаних авто виставляють за 180 тис доларів).
"Буде сумно, якщо постраждає, поки власник воює"
Тепер, власне, до реакції: її можна умовно поділити на три групи. Перша, невелика, явно кпинить з ситуації, насолоджуючись моментом і можливістю проявити красномовність. Власне, за спостереженням Інформатора до неї належить не більше за 5% коментаторів: реакція інших користувачів значно більш в'їдлива.
"Власник лише релокував свою машину. Буде сумно, якщо машина постраждає під час війни, коли власник - на полі бою", - насміхається Rasmus Sirgi.
"Я рада з того, що була спроможна допомогти комусь, хто може дозволити собі Bentley", - дошкуляє Kirce Stoyanovski, а ще один коментатор, Besar Dzemali, шуткує - мовляв, "це тому, що у Європі вони працюють на нічних змінах".
А користувач із містечка Жабаль у Сербії, Драган Самарджич, наводить давню місцеву приказку: коли війна починається, багатії віддають корів, бідняки - своїх синів, а держава - гармати.
"Коли війна скінчується, держава забирає свої гармати, багатії - корів, а матері доглядають за могилами", - сумно констатує Самарджич.
"У Німеччині отримають допомогу на таких автах"
Друга категорія коментаторів фокусується на соціальному аспекті. По-перше, пишуть, що з України напочатку війни було значно простіше виїхати - і найпершими це зробили саме багатії. По-друге, обурюються тим фактом, що "грошові мішки" з України також отримують соціальну допомогу, яку надають країни ЄС.
"У Німеччині вони приймають соціальну допомогу саме в таких автівках", - пише Radek Wojciechowski у коментарі під постом.
"Усі багатії чкурнули подалі від стрілянини, хлопці сховались, і їх не мобілізували. Вони чекають, коли осяде пил", - вважає Jan Triska.
Ще одне цікаве спостереження роблять мешканці південних та сусідніх з Україною країн: так, румуни і болгари ствержують, що на їхніх вулицях чимало люксових автівок саме з нашою реєстрацією. Натомість, нарід "побідніше" намагається від'їхати якнайдалі у пошуках кращого життя.
"У Бухаресті, Румунія я не бачив українських автівок за ціною нижче 20-25 тис євро - а румунська держава сплачує близько 700 євро на місяць кожному українцеві", - стверджує Florin Dragomir (насправді, допомога становить 200 євро на дорослого і 300 євро на дитину - Ред.)
А користувачка Milena Georgieva пише, що, будучи громадянкою Болгарії, проживає у Великій Британії. І там, за її словами, дійсно є чимало бюджетних українських автівок - на відміну від чорноморського узбережжя у самій Болгарії, де "є лише дорогі машини - і їх там чимало".
"Ніхто не робить фото 30-річної "Лади"
Втім, були й голоси на захист наших співгромадян. Вони звучать, власне, з боку самих українців: Юлія Ромалійська зазначає у коментарі, що нарід звертає увагу лише на шикарні автівки - вони, дійсно, можуть належати і багатіям. А можуть - і тим, хто непогано жив до війни, а тепер має гарне авто за останній скарб.
"В мене тут двоє друзів - обидва приїхали на кросоверах. Одна втратила усе, що мала - її будинок спалили дотла, і вона зберігає авто, проживаючи у віддаленій частині Європи. Інший приїхав з Харкова, в нього двоє дітей молодші за 5 років", - пише Ромалійська, додаючи, що пост є маніпулятивним - адже ніхто не робить фото 30-річної "Лади" її сусіда.
А Владислав Палій пише: так, у 40-мільйонній країні дійсно є люди, які стали багатими, і таким, дійсно, простіше залишити країну. "І - так, в нас уряд був корумпований роками, але гляньте правді у вічі, в кого це не так?" - пише Палій.
"У Польщі ми бачимо цілий спектр - від новісіньких Porsche до іржавих Lada", - зазначає Marek Stelmasik.
Готуємо авто до дальньої подорожі та перевіряємо кондиціонер: які етапи треба пройти
Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, як підготувати власний автомобіль до далекої поїздки. Так, водієві треба перевірити справність деяких вузлів, а якщо треба, - то й замінити зношені запчастини. Деякі з них було б корисно покласти до багажника, щоб не сталося ситуації, коли посеред траси ви маєте шукати СТО з потрібними запчастинами чи викликати евакуатор.
А ще, днями ми зазначали, що вже завершується перший місяць весни, стовпчики термометрів невпинно повзуть догори, значить, саме час перевірити, чи справна у автівці система кондиціонування. За лічені тижні з режиму "обігрів" автовласники переведуть системи у "охолодження", а сюрпризи у вигляді струменю теплуватого повітря з кондиціонера - річ зайва. Інформатор розібрався у питанні: коли і як часто потрібно заправляти кондиціонер в автомобілі.