У мережі невпинно точаться суперечки між автомобілістами про те, які обороти двигуна вважати ідеальними. Одні наполягають, що занадто низькі оберти можуть завдати шкоди, тоді як інші попереджають про можливі проблеми при підвищених навантаженнях, коли стрілка тахометра упирається в червону зону.
Експерти з’ясували у моториста профільного автосервісу, які оберти ДВЗ насправді можуть стати джерелом неприємностей із силовим агрегатом.
Багато водіїв-початківців відчувають занепокоєння з приводу збільшення обертів двигуна, але подібні побоювання часто необґрунтовані. Навіть якщо стрілка тахометра наближається до червоної зони, вбудований захист допоможе запобігти перевантаженню двигуна. Проте важливо пам’ятати, що високі обороти слід підтримувати лише тимчасово, наприклад, під час обгонів.
Разом з тим підтримка високих оборотів, наближених до червоної зони, протягом тривалого часу значно збільшує навантаження на двигун і коробку передач. Це може призвести до збільшення витрат оливи та ризику перегріву ДВЗ.
З іншого боку, низькі обороти також не приносять користі вузлам силового агрегату. Якщо ви прагнете до економії палива, підтримуючи позначку на тахометрі в районі 1000-1500 оборотів, це також може спричинити проблеми. У такому режимі рівень тиску в системі змащування та заряд акумулятора знижується. Двигун працює на межі масляного голодування, особливо якщо мастило давно не змінювалося.
Фахівець порадив для продовження терміну служби силового агрегату підтримувати середні оберти двигуна в діапазоні від 1800 до 3000 обертів на хвилину. Якщо оберти падають нижче за цей рівень, варто переключити передачу на МКПП або перевести автоматичну трансмісію в спортивний режим, який дозволяє підтримувати двигун на оптимальних оборотах. При цьому кілька разів на тиждень варто збільшувати оберти до червоної зони, щоб зробити чищення камер згоряння та свічок запалювання від нагару.