Російський “АвтоВАЗ” затаїв образу на Китай. Ціна на імпортні машини прийнятна для росіян, а їхня якість — значно краща. За даними Автостату, наприкінці минулого року частка придбаних з КНР авто перевищила 60%.
Близько третини ринку зайняв “АвтоВАЗ”, а решта припала на інші російські бренди, що залишилися на складах після відходу західних марок. Тепер “АвтоВАЗ” заявляє, що Китай може обвалити виробництво вітчизняних авто, повідомляє FREEДОМ.
Після початку агресивної війни Росії проти України й санкцій, що виникли, з РФ пішла більшість закордонних автовиробників. Ринок заповнила продукція Китаю. За минулий рік китайські компанії продали в Росії щонайменше вп’ятеро більше автомобілів порівняно з 2022-м. За даними Автостату, кожен другий проданий у країні автомобіль був китайським. Подібна конкуренція не припала до смаку монопольному російському автоконцерну “АвтоВАЗ”.
“Як грім серед ясного неба вони випустили заяву про результати “Лади” за першим кварталом у себе на сайті та процитували главу “АвтоВАЗу”, який накинувся в таких виразах на Китай, як у нас не заведено. Він каже, що вони проводять агресивну цінову політику і, увага, найголовніше — не зацікавлені в локалізації виробництва”, — повідомив економіст Володимир Мілов.
Простими словами, Китай не зацікавлений у будівництві заводів у Росії, а лише продає там свою продукцію. У доповіді “АвтоВАЗу” зазначено, що через китайську експансію і зниження попиту на російський автопром обсяги вітчизняного автовиробництва можуть впасти до 50%.
“Насправді, що стосується конкуренції, звичайно, “АвтоВАЗ” складно назвати конкурентним, тому що він такої якості не може забезпечити. Його ніша тільки в бюджетному сегменті. Китай дешеві машини до нас поставляти не збирається — це невигідно”, — пояснив Мілов.
“АвтоВАЗ” пропонує вирішити проблему збільшенням утилізаційного збору для виробників з Китаю. Інакше через скорочення попиту російським заводам доведеться перейти на однозмінний режим роботи. За словами економіста, російський автомобільний концерн обрав тактику шантажу.
“Як ось неефективне пострадянське виробництво завжди собі вибивало ринкові ніші — воно шантажувало. Як хтось жартував: “АвтоВАЗ” — це не бізнес із виробництва автомобілів, це бізнес із шантажу уряду робочими місцями”. Тобто якщо ви не створите нам тепличні протекціоністські умови, не закриєте кордони, то ми розоримося, і у вас два мільйони людей опиниться на вулиці. Ось як заява Соколова перекладається російською мовою: щоб нам збільшити частку ринку, треба закривати його від китайців і дозволяти нам продавати дорожче”, — зазначив Володимир Мілов.
Загалом, за підсумками минулого року, внутрішнє виробництво автомобілів у РФ становило 537 тис. Якщо порівнювати з першим роком війни, обсяг випуску зріс, але порівняно з довоєнним 2021-м Росстат зафіксував обвал на 60%. Водночас Китай не бачить вигоди у вкладеннях у розвиток російського виробництва, йому необхідно позбавлятися надлишків власної продукції.