Китай не поспішає допомагати Російській Федерації з поставками комплектуючих для літаків, оскільки побоюється вторинних санкцій.
Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів експерт з питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долінце.
“Ми бачимо, що в принципі, Китай, зокрема, не поспішає допомагати Російській Федерації обходити санкції, тому що вони, зокрема, розуміють, що є ризик потрапити під так звані вторинні санкції. Тому все-таки ті чи інші компанії в різних країнах хоч і є частиною цих ланцюжків постачань Росії, але загалом не можна сказати, що ці дії системні, щонайменше, вони максимально приховуються. І під час розкриття тих чи інших каналів поставок усе-таки їхня кількість зменшується, тому діставати запчастини складно”, — сказав експерт.
Він також зазначив, що росіянам порівняно легше знаходити б/в запчастини для Airbus та Boeing, тому що їх досить багато на ринку. Водночас їм дуже складно знайти запчастини для літаків російських проектів, наприклад, на Sukhoi Superjet 100.
“Західні запчастини до них купити практично неможливо, тому що кожен завод розуміє, що вона піде не на якийсь Airbus чи Boeing, а вона піде конкретно на російський літак Sukhoi Superjet, який використовує тільки Російська Федерація. Тому з понад 100 літаків, які вироблені, ми бачимо, що більш ніж половина на сьогодні практично не використовуються або використовуються в дуже обмеженому форматі”, — сказав Долінце.
Експерт звернув увагу, що авіаційний двигун для цих літаків вироблявся спільно з французькими корпораціями, і зараз ресурс цих двигунів закінчується.
“Росіяни самі не здатні в принципі виробляти критичні елементи до цього двигуна, хоча якісь запчастини все-таки навчилися робити. Але цього недостатньо для того, щоб повністю цей двигун можна було експлуатувати без участі Франції”, — сказав він.
Водночас Долінце зазначив, що в Китаю є власні певні розробки, якими він поки що не має наміру ділитися з іншими країнами, зокрема і з РФ.