Кабінет Міністрів на своєму засіданні підтримав законопроєкт №11024, який передбачає заборону поїздок на автомобілях по територіям та об'єктам природно-заповідного фонду зі збільшенням штрафів для порушників.
Про це повідомило Міністерство захисту навколишнього середовища та природних ресурсів.
Законопроєкт №11024 зареєстрували у Верховній Раді 19 лютого 2024 року. У березні 2024 року профільний парламентський Комітет з питань екологічної політики та природокористування рекомендував народним депутатам прийняти цей документ за основу (у першому читанні).
У пояснювальній записці до законопроєкту №11024 йдеться пр те, що активне використання транспортних засобів на територіях і об'єктах природно-заповідного фонду негативно на них впливає, знищуються тварини і рослини, у тому числі занесені до Червоної книги.
Тому автори цього законопроєкту пропонують заборонити проїзд транспортних засобів по заповідним районам, крім доріг загального користування, вулиць та доріг населених пунктів, автошляхів на приватних територіях. Але є винятки у певних межах. Наприклад, для місцевих мешканців та для туристів, які рухаються туристичними маршрутами.
Порушників штрафуватимуть. Для фізичних осіб штраф становитиме від 8500 до 17 000 грн, а для юридичних осіб – від 17 000 до 25 000 грн.
Законопроєкт №11024 зараз готують до другого читання. Коли його вдруге розглянуть народні депутати – ми наразі не знаємо. Майже з упевненістю можна сказати, що народні депутати ухвалять цей документ.
В Україні "зелені" активісти давно просять заборонити "джипінг" у Карпатах та інших заповідних районах. У 2022 роцє президент Володимир Зеленський доручив прем'єр-міністрові Денису Шмигалю опрацювати питання, порушені в електронній петиції №22/163240-еп "Про регулювання джипінгу в Україні".
За офіційними даними, у 2023 році сума збитків заповідним районам України становила близько 7 млн грн. Компенсовано збитків приблизно на 900 тисяч гривень. Тобто, збитки для заповідних районів навіть не компенсуються.
Потрібно сказати, що джипінг не тільки завдає шкоди природі, але є дуже небезпечним заняттям. У Карпатах не так вже й рідко буває (особливо до війни), коли позашляховики зриваються з гори, внаслідок чого люди гинуть і отримують травми різного ступеня тяжкості.
Нагадаємо, раніше ми склали ТОП-10 брендів, які випускають найбільш надійні SUV (кросовери та позяшляховики).