Методи цифрового маркетингу дають виняткові результати. Можливості інструментів для просування бізнесу онлайн постійно вдосконалюються, як і способи аналізу їх ефективності.
Кожен digital-майданчик виконує свої завдання. Наприклад, в Instagram і TikTok простіше залучати клієнтів в B2C, тоді як LinkedIn створений переважно для B2B. Крауд-маркетинг та нативна реклама — популяризують бренди та збільшують їх впізнаваність, а SEO нарощує органічний трафік.
«2024 рік став роком наймасштабнішого впровадження штучного інтелекту і це змінило SEO та контекстну рекламу — Google став більш прискіпливим до питань експертності, безпечності даних, тому що тепер у нього є ресурси для контролю.
Особливий тренд швидкість, що тепер впливає прямо не лише як фактор в SEO, але і як показник якості цільової сторінки в Google Ads, що прямо впливає на ціну за клік, й відповідно на рентабельність та ROAS чи CPL.
Також акцент на безпеку даних, відповідність всіх бізнес даних. Зараз вже не запустив рекламу і є замовлення, а перевірка чи є реквізити, чи індексується сайт, чи відображається на усіх пристроях, в інших країнах, чи той самий платник в Google Ads й на сайті, а в Ecommerce проєктах й в Google Merchant Center. Ризик блокування не лише за не той індекс, але й за різні дані доставки тощо.
В соціальних мережах ШІ також вплинув на модерацію, як і ціна помилки налаштування чи оптимізації реклами значно виросла.
Поріг входу виріс, виросла необхідність додаткової цінності клієнту, необхідність роботи по декількох каналах та збільшився час на окупність», — зауважує керівник Marketing Link Микола Лукашук.
На різних етапах воронки продажів варто використовувати певні методи. Зокрема, підтримувати онлайн-зв'язок з клієнтською базою зручно за допомогою електронних розсилок, блогів на сайтах та влогів на YouTube. А якщо мова йде про запуск нового продукту чи потребу в розпродажі залишків, то цілком логічно застосувати контекстну рекламу.
Основні переваги цифрового маркетингу
Розглянемо кілька загальних переваг цифрового маркетингу.
-
Є безліч варіантів, які підходять для мінімального бюджету, тому базовий цифровий маркетинг легко розпочати.
-
Контент легко стає вірусним. Якщо на старті добре попрацювати над самим продуктом та подати кілька ідей, клієнти можуть почати самостійно створювати контент для вас.
-
Відсутність географічних бар'єрів — можна виходити на нові ринки.
-
Необмежене охоплення цільової аудиторії. За даними дослідників кількість інтернет-користувачів на підконтрольній Україні території складає близько 18 млн людей. До війни цей показник був ще більшим.
-
Більшість форм цифрового маркетингу дозволяють відстежувати перегляди контенту, залученість і інші показники.
-
Високий потенціал повернення інвестицій (ROI) при правильному використанні рекламних інструментів.
-
Власник бізнесу економить на утриманні фізичної точки продажів, друкові рекламних матеріалів і т. д.
Завдяки перерахованим вище характеристикам ви можете розробити досконалу стратегію просування та постійно її коригувати, адаптуючись до потреб споживачів і зовнішніх умов. Цифровий маркетинг передбачає продуману взаємодію з клієнтами, довірливі стосунки з ними завдяки наданню корисної інформації та релевантним пропозиціям. Досягти цього в офлайні практично нереально.
Популярні види діджитал-маркетингу у 2024 році
Цифровий маркетинг мінливий, адже алгоритми платформ постійно оновлюються, з'являються нові тренди, спостерігається напружена конкуренція, а запити користувачів час від часу змінюються. Виділимо ключові способи просування в інтернеті, які підходять майже для всіх галузей бізнесу та найбільш ефективно працюють у різних поєднаннях.
Маркетинг у соціальних мережах (SMM)
Згідно з останніми дослідженнями майже 5 млрд людей у світі користуються соціальними мережами, і ця цифра постійно зростає. Станом на 2024 рік домінує Facebook з його 2,9 мільярда зареєстрованих осіб. Друге місце посідає YouTube (2,5 млрд користувачів), за ним — WhatsApp та Instagram (по 2 млрд прихильників).
Не варто забувати і про такі популярні, хоч і більш вузькоспеціалізовані, платформи як LinkedIn (понад 900 млн користувачів), TikTok, Snapchat, Twitter і Pinterest (по 450 млн). Кожен майданчик дозволяє створити обліковий запис безкоштовно, а отже, ділитися контентом можна без інвестицій в рекламу. Звісно, таргетовані кампанії сприяють швидшому охопленню цільової аудиторії та роблять профілі прибутковими.
Понад 76% споживачів купують товар після того, як побачили його в соціальних мережах. Радимо зосередитися на одному чи двох майданчиках, де найчастіше перебуває ваша ЦА, при цьому активно взаємодіючи з підписниками.
Пошукова оптимізація (SEO)
Оптимізація вебсторінок для пошукових систем виводить сайт на вищі позиції в результатах пошуку. Це призводить до нарощування органічного трафіку, тобто до збільшення кількості відвідувачів, які приходять безпосередньо з пошукових систем за посиланнями в результатах пошуку, без платної реклами.
Контекстна реклама
Контекстна реклама — це оголошення, які відображаються на основі контексту вебсторінки або ключових слів, що використовуються в пошукових системах. Серед її особливостей слід виділити точність спрямованості, адже ви можете вибирати ключові слова, які найкраще відповідають вашій цільовій аудиторії.
Така реклама розрахована на оплату за клік, що дозволяє контролювати витрати та отримувати більше конверсій за менший бюджет. Специфіка методу полягає також у тому, що реклама максимально точно відповідає запитам користувачів, а це підвищує лояльність аудиторії.
До того ж контекстна реклама здатна використовувати дані про попередні відвідування користувачів для показу спеціальних оголошень тим, хто вже був на вашому сайті. Ретаргетинг допомагає повернути втрачених потенційних клієнтів. Інструменти аналітики реклами дають змогу аналізувати конверсії, ROI та інші метрики.
Контент-маркетинг
Просувати бізнес в інтернеті за допомогою цього методу можна через тексти, аудіо, візуальні зображення, відеоролики, електронні книги, інфографіку та ін. Актуальність форми контент-маркетингу залежить від напрямку вашої діяльності та потреб ЦА. Платформ для поширення цінної інформації, пов'язаної з торговою пропозицією, безліч, та в основному це блоги на сайтах компаній та сторінки у соціальних мережах.
Інфлюенс-маркетинг
Цей метод можна вважати різновидом крауд-маркетингу, тобто користувацького контенту. У такому випадку інформація про бренд чи конкретний продукт поширюється лідерами думок, зірками, блогерами. Якщо ви тільки починаєте просуватися в інтернеті, спробуйте звернутися до мікроінфлюенсерів — людей, що розділяють цінності компанії, із невеликою кількістю підписників. При цьому аудиторія повинна бути активною і зацікавленою у ваших товарах чи послугах.
Відеомаркетинг
Відео — найпопулярніший вид контенту вже кілька років поспіль. Ви можете розміщувати пояснювальні ролики (експлейнери), промо-відео, відгуки клієнтів, огляди товарів чи сервісів у форматі відео на сайті, в соціальних мережах, на власному YouTube-каналі. На сьогодні переважна кількість блогерів публікують reels та stories у вигляді коротких відео для демонстрації свого життя, а магазини та виробники за допомогою цієї функції показують процес виготовлення товарів чи надання послуг.
Email-маркетинг
Електронні розсилки — один із перших методів взаємодії з клієнтською базою. Він дотепер не втрачає своєї актуальності. Для автоматизації та повноцінної аналітики email-кампаній вам знадобиться спеціалізований онлайн-сервіс. Великі компанії використовують для цього системи управління CRM.
У 2024 році для розсилки повідомлень активно використовуються месенджери, функцію автоматизації в яких виконують чат-боти. Повідомлення у Telegram, Viber і ін. відкривають і читають частіше, ніж електронні листи, адже отримувач постійно бачить сповіщення і позначки «Не прочитано» на своєму телефоні.
Маркетплейси
Маркетплейсами називають онлайн-платформи, які об'єднують різних продавців і покупців для здійснення торгівлі товарами та послугами. Однією з їх найважливіших переваг є доступ до великої аудиторії. В Україні найпопулярнішими платформами є OLX.ua, «Розетка», Hotline.ua.
Якщо ви хочете підвищити свої продажі в інтернеті та створити стратегію просування бізнесу, зверніться в агенцію Marketing Link.