У сучасних автомобілях турбомотори стали стандартом завдяки своїй ефективності та потужності. Однак тривала робота на «холостих» обертах може негативно позначитися на таких двигунах. Розглянемо, чому це відбувається і які проблеми можуть виникнути.
Вплив тривалої стоянки на «холостих» на турбіну Турбокомпресор починає працювати одразу після запуску двигуна, оскільки через нього проходять вихлопні гази, що приводять вал турбіни в рух. Однак на холостому ходу турбіна працює з мінімальним навантаженням і не досягає своїх робочих режимів. Оптимальний режим роботи турбіни досягається за 2000-2500 обертів на хвилину, а пікова ефективність – за 3000-4000 обертів. На холостому ходу турбіна фактично просто функціонує без значних навантажень.
Незважаючи на це, тривала робота двигуна на холостому ходу може призвести до інших проблем, не пов’язаних безпосередньо з турбіною. Однією з таких проблем є підвищена витрата моторної оливи.
Підвищена витрата оливи на «холостих» Бензинові та дизельні двигуни з турбокомпресором під час тривалої роботи на холостому ходу стикаються зі збільшеною витратою моторної оливи. Це особливо помітно в холодну пору року, коли автомобіль довго прогрівається, або влітку, коли ввімкнено кондиціонер для охолодження салону. Річ у тім, що під час тривалої роботи без навантаження моторне мастило може просочуватися через ущільнення вала турбіни.
На холостому ходу турбіна генерує низький тиск, і пари оливи можуть проникати через різні з’єднання в каталітичний нейтралізатор. Це призводить до того, що на початку руху з вихлопної труби може виходити сизий дим, який свідчить про згорання оливи, що просочилася через турбокомпресор. Внаслідок цього шкоди завдається не турбіні, а голівці блоку циліндрів, клапанам і впускному колектору двигуна.
Рекомендації автовиробників Щоб уникнути подібних проблем, автовиробники рекомендують не залишати автомобіль з турбодвигуном на холостому ходу понад 20-30 хвилин. Це допомагає знизити ризик підвищеної витрати оливи та запобігти можливим пошкодженням двигуна.