Кожен автолюбитель знає, що автомобіль може повідомити про свої проблеми різними звуками, але не кожен розуміє, що ці звуки можуть означати.
Одним із найбільш дратівливих і часто ігнорованих звуків є скрип під капотом. Однак механіки попереджають: нехтування цим сигналом може призвести до набагато серйозніших наслідків.
Знаменитий механік і автоексперт Скоті Кілмер, з більш ніж 50-річним досвідом роботи, нещодавно розповів на своєму YouTube-каналі, що скрипучий звук може бути пов’язаний зі зносом або неправильним натягом ременя вентилятора. Цей ремінь, виготовлений із синтетичної гуми з внутрішніми зубцями, є важливим елементом двигуна, який синхронізує роботу кількох валів, включно з тим, що приводить у рух охолоджувальний вентилятор.
Що спричиняє скрип?
Скрип під капотом часто свідчить про те, що ремінь вентилятора починає зношуватися або втрачати натяг. У цьому випадку багато власників автомобілів можуть інстинктивно захотіти скористатися універсальним мастилом, наприклад WD-40, щоб усунути скрип, подібно до того, як вони чинять із дверними петлями. Однак, як попереджає Кілмер, цей підхід може виявитися фатальним для двигуна.
«Ремені вентиляторів повинні працювати насухо», – пояснює експерт. «Якщо ви нанесете мастило, ремінь може почати прослизати, що не вирішить проблему, а лише посилить її».
Небезпеки змащення ременя
Основна проблема в тому, що змащений ремінь може почати прослизати по вальних шківах, що призводить до порушення синхронізації роботи двигуна. Це не тільки може призвести до погіршення продуктивності автомобіля, а й до потенційно дорогого ремонту двигуна. Скоті наголошує, що ремені вентиляторів спеціально спроектовані для роботи в сухому стані, і будь-які спроби їх змастити можуть призвести до їхнього передчасного зносу або навіть пошкодження.
Як усунути проблему правильно?
Для власників старіших автомобілів проблема може вирішитися шляхом простого підтягування ременя за допомогою гайкового ключа. Однак сучасні автомобілі, як правило, оснащені автоматичними натягувачами, і в цьому разі скрип може бути спричинений або розтягуванням самого ременя, або несправністю одного з валів, які він приводить у рух.
Рекомендоване рішення – заміна ременя вентилятора. Якщо після цього проблема не зникає, є сенс звернутися в автосервіс для більш детального огляду.