Дощ — це одна з найнебезпечніших умов для водіїв. Водіння в дощ потребує особливої уваги та дотримання правил безпеки. Але багато водіїв все ще ігнорують ці ризики, що може призвести до аварій.
“Твоя МАШИНА” розповідає про п’ять головних помилок, яких варто уникати під час їзди в дощ.
1. Їзда на зношених шинах
В дощ одна з найбільших проблем — аквапланування, коли шини втрачають зчеплення з дорогою через воду. Якщо шини зношені, це відбувається частіше, бо протектор не може ефективно відводити воду. Щоб їздити безпечно в сильний дощ, глибина протектора має бути не менше 4 мм. Якщо не слідкувати за станом шин, ризик заносу та втрати керування значно зростає.
В дощ багато водіїв не знижують швидкість, хоча це дуже важливо. Мокра дорога робить гальмування довшим, а висока швидкість ускладнює контроль над машиною, особливо коли видимість погана. Експерти рекомендують зменшувати швидкість на 20-30% під час дощу. Наприклад, якщо ви їдете по сухій дорозі зі швидкістю 100 км/год, то в дощ краще їхати 70-80 км/год.
3. Використання круїз-контролю
Круїз-контроль зручний для тривалих поїздок, але його не слід використовувати на мокрій дорозі. Коли дороги слизькі і виникає аквапланування, круїз-контроль продовжить підтримувати швидкість, що може призвести до втрати контролю над машиною. Краще самому контролювати прискорення і гальмування в дощ, щоб швидко реагувати на зміну дорожніх умов.
4. Ігнорування погодних умов
Деякі водії недооцінюють навіть легкий дощ і не змінюють стиль водіння. Проте навіть невеликий дощ може зробити дорогу слизькою, особливо спочатку, коли волога змішується з брудом і мастилом. Небезпека зростає, коли дощ переходить у мокрий сніг, що може призвести до заносу. Перед поїздкою перевірте прогноз погоди, щоб бути готовим до погіршення умов.
5. Неправильне використання фар
У дощ видимість на дорозі погіршується, тому важливо правильно користуватися фарами. Багато водіїв включають лише денні ходові вогні, але в дощ потрібно вмикати ближнє світло, а в сильний дощ – задні протитуманні фари. Це допоможе вам краще бачити і бути помітнішим для інших. Дальнє світло використовувати не можна, оскільки воно створює відблиски і ще більше погіршує видимість.