Індикатори на панелі приладів – це не завжди правильний сигнал до початку серйозних проблем.
Наприклад, лампочка Check Engine може раптово схвилювати водія, створюючи ілюзію, що попереду загрожує масштабний та дорогий ремонт двигуна. Але, як пояснив експерт порталу ampercar.com, перш ніж терміново їхати в автосервіс і готуватися до значних фінансових витрат, варто зробити паузу.
Індикатор “Check Engine” вмикається, коли комп’ютер автомобіля виявляє збій у роботі двигуна та зберігає код помилки у своїй пам’яті. Проте це не обов’язково сигналізує про щось катастрофічне. Наприклад, лампа може увімкнутися, якщо кришка бензобака була не до кінця закрита на АЗС, що порушило герметичність системи.
Щоб з’ясувати причину включення індикатора, можна здійснити діагностику самостійно. Для цього потрібно встановити спеціальну програму на смартфон і скористатися адаптером, який підключається до сервісного роз’єму транспортного засобу і з’єднується з вашим телефоном через Bluetooth. Одним із популярних виборів є адаптери OBD-II, оснащені процесором ELM327. Ці пристрої дозволяють зчитувати коди помилок та детально визначати джерело проблеми, що допомагає уникнути передчасного візиту до сервісу та можливих непотрібних витрат.
Після цього все не так складно. Навіть водієві без глибоких технічних знань цілком під силу замінити свічки запалювання, датчик масової витрати повітря або лямбда-зонд.
Індикатор Check Engine також включається, наприклад, через засмічений клапан EGR – системи рециркуляції вихлопних газів. Це не призведе до негайного погіршення роботи автомобіля, надаючи автовласнику достатній запас часу для зняття та очищення клапана. Такий підхід дозволяє продовжити термін служби компонента та відстрочити його заміну.
Крім цього, є ще один тривожний індикатор на панелі приладів – лампа тиску мастила. Коли він спалахує, це може свідчити про різні проблеми: від несправності датчика тиску мастила до збою в роботі масляного насоса. Крім того, якщо двигун споживає оливу, це може бути ознакою нестачі мастила. Якщо рівень мастила виявився низьким, панікувати не варто. Потрібно акуратно додати оливу до рівня, який повинен перебувати між відмітками min та max на щупі. Якщо після цього індикатор” гасне і мотор працює стабільно, швидше за все, візит в автосервіс не буде потрібен. Але якщо індикатор ще світиться, потрібно заглушити ДВЗ і терміново відвідати автомайстерню.