Деякі звички водія призводять до передчасного зносу автомобіля, змушуючи власників часто відвідувати СТО. Ось шість поширених помилок, які роблять водії, і які завжди приносять дохід механікам.
1. Очікування на світлофорі з вичавленим зчепленням
Однією з типових помилок є утримання педалі зчеплення натиснутою під час очікування зеленого світла. Це призводить до швидкого зношування зчеплення, особливо в автомобілях з двомасовим маховиком, ремонт якого коштує дорого. Краще відпускати зчеплення, перемикаючи автомобіль на нейтраль, щоб уникнути надмірного навантаження.
2. Їзда на низьких оборотах
Деякі водії гадають, що їзда на низьких оборотах економить паливо. Однак при цьому двигун працює в неефективних умовах, що прискорює знос підшипників, колінвалу та поршнів. Низькі обороти також сприяють нагромадженню нагару, особливо в дизельних моторах, і можуть засмічити фільтр сажових частинок.
3. Різкий набір обертів на холодному двигуні
Багато водіїв не замислюються над важливістю прогріву двигуна перед поїздкою. Відразу після запуску двигуна моторна олива ще не встигла досягти всіх робочих вузлів, а його в’язкість вища, ніж у прогрітому стані. У цей момент робота на високих оборотах може призвести до серйозного зношування деталей. Різкі прискорення на холодному двигуні призводять до швидкого зношування циліндрів, поршнів і колінчастого валу, що скорочує термін служби двигуна. Особливо схильні до цього автомобілі з ланцюгом ГРМ, яка розтягується при регулярній експлуатації холодного двигуна на високих оборотах. Щоб цього уникнути, рекомендується розпочинати рух на середніх оборотах і дати двигуну можливість прогрітися до робочої температури.
4. Регулярна їзда на низькому рівні палива
Багато водіїв вважають за краще їздити з майже порожнім баком, що сприяє накопиченню води в паливній системі. Це може призвести до утворення льоду в холодну пору року або засмічення паливного фільтра. Крім того, насос може почати втягувати осад із дна бака, що знижує термін його служби.
5. Рука на важелі коробки
Оперши руку на важіль коробки передач, водій створює тиск на синхронізатори, що прискорює їх знос. Це призводить до проблем з перемиканням передач і може вимагати дорогого ремонту коробки.
6. Поворот керма на стоячій машині
Багато водіїв повертають кермо, коли автомобіль стоїть на місці. Це створює значний тиск на кермо, особливо в автомобілях з гідропідсилювачем керма. Постійна практика такого маневру може призвести до пошкодження насосів або розгерметизації системи.