Автомобільний ринок Європи переповнений компактними кросоверами, але знайти правильний варіант не так вже й просто.
Британське видання Autocar, як пише Motorcar, створило рейтинг топ-10 найкращих варіантів, виходячи зі свого досвіду та місцевого ринку.
Були враховані, як привабливість моделей, так й комфорт за кермом. Хоча деякі сучасні кросовери мало чим відрізняються від хетчбеків зі збільшеним кліренсом, багато покупців все ж обирають перший варіант.
Отже, найкращі компактні кросовери:
10: BMW X1
Всі вже звикли, що BMW X1 з віком стає все більшим. Фактично, версія третього покоління, яка дебютувала в 2022 році, тепер лише на трохи коротша за оригінальний X3 – автомобіль, який теоретично класом вище. Тим не менш, такий ріст є гарною новиною для тих, у кого зростає сім’я, оскільки це означає, що всередину можна помістити більше людей і речей.
Побудований на тій самій платформі UKL, що й BMW 2 серії Active Tourer MPV, X1 отримав широкий спектр двигунів, від м’яких гібридів бензину та дизеля до пари гібридів і навіть повністю електричного BMW iX1.
Кросовер пропонує пристойне зчеплення та контроль над кузовом, але кермо глухе та нервове. Він також недостатньо добре їздить, щоб вибачити відсутність керованості.
Але до чого доведеться звикнути найбільше, так це до мультимедійної системи. BMW позбувся свого фірмового контролера в компактних моделях, таких як X1, і разом з ним багато інших фізичних кнопок перекочували на екран. Це не було б такою проблемою, якби це було логічно використовувати, але, на жаль, це не так.
9: Audi Q3
У своєму другому поколінні Audi Q3 є лідером у своєму класі та має широкий вибір силових агрегатів: бензиновий, дизельний і гібридний.
Існує також варіант кузова Sportback із похилим дахом, хоча краще мати більший внутрішній простір зі звичайною версією.
Загалом, Q3 є сильним суперником із чудовою керованістю та достатньою кількістю простору, але в лінійці є деякі примхи. З одного боку, PHEV є напрочуд хорошим за ціною. З іншого боку, постійне витончення не завжди є таким сильним, як могло б бути.
Силові агрегати досить гарними, але краще не переборщити з розміром коліс і не зіпсували їзду. Останнім версіям також не вистачає лише преміальності з точки зору якості салону.
8: Mercedes-Benz GLA
У той час як перший GLA був просто хетчбеком А-класу зі збільшеними кліренсом, ця друга ітерація більше схожа на справжній кросовер. Він все ще трохи менший, ніж BMW X1, оскільки Mercedes також має більший семимісний GLB, який стоїть на тій же платформі.
У GLA можна обрати бензинові, дизельні та гібридні силові агрегати, а також є навіть електрична версія у вигляді EQA.
Бензиновий GLA 200 отримав переваги від оновленої гібридної моделі, а гібрид GLA 300e нещодавно отримав додатковий запас ходу лише на електриці.
Більшість GLA мають досить міцну, спортивну підвіску, але справляються з нею достатньо добре. 300e отримав м’якшу підвіску та їзду трохи комфортнішу. Але на автомагістралі все трохи шумно.
Інтер’єр знайомий з A-Class, і хоча він не має такого рівня технологічної мішури, як X1, він набагато простіший у використанні та такий же надійний.
7: Nissan Qashqai
Попередній Qashqai вперто тримався на вершині рейтингів продажів у цьому класі, але модель третього покоління має вже набагато більше конкурентів.
Продуктивність і керованість — це не те, що означає Qashqai. Його 1,3-літровий м’який гібридний бензиновий двигун та новий гібрид e-Power не дуже сильно вже й захоплюють.
Інтер’єр виглядає не так стильно, як у конкурентів, але матеріали приємні, надійні і дуже прості у використанні. Приблизно через два роки версії топових комплектацій отримали нову систему, яка зберегла всі зручності використання, але виглядає набагато краще.
Nissan дуже добре знає своїх клієнтів й не прагне перемогти преміальних суперників.
6: Citroën C5 Aircross
Як і багато інших продуктів Stellantis, C5 Aircross хотів пропонувати справді хороший двигун – і тепер це саме те, що він отримав. Звичний 1,2-літровий трициліндровий двигун має допомогу від електродвигуна та замінив восьмиступінчасту автоматичну коробку передач на семиступінчасту коробку передач з подвійним зчепленням.
Якщо для родини не потрібен спортивний автомобіль, C5 Aircross саме для цього: м’які сидіння та гнучка підвіска створюють досить комфортну атмосферу. Він також місткий і має пристойну вартість.
Мультимедіа досить незграбна, і містом їзда може погіршитися. Базові комплектації також не вражають, тоді як плагін-гібрид не має тих потужностей, які були обіцяні разом із 221 к.с.
5: Kia Sportage
З огляду на те, що Sportage став таким великим бестселером для Kia, було дивно побачити в автомобілі п’ятого покоління сміливий дизайн.
Проте за привабливим екстер’єром все ще стоїть вишуканий та насичений технікою пакет. Він не такий просторий, як конкуренти, але в ньому достатньо місця для більшості сімейних потреб, а також є широкий вибір двигунів, від бензинових і дизельних двигунів із м’яким гібридом до плагін-гібрида.
Кросовер також поставляється зі стандартним комплектом, його можна легко підключити до смартфона і, звичайно ж, користуватись найкращою на ринку семирічною гарантією Kia.
Водіння ж Sportage викликають змішані відчуття. Керування безпечне та передбачуване, але він досить інертний в прискоренні, тоді як погане покриття доріг швидко порушує його спокій. Він досить досконалий, але їздить не так добре, як багато конкурентів, переміщуючи пасажирів навіть на менших нерівностях. Досвід показує, що вибір менших 17-дюймових коліс покращує ситуацію, але лише трохи.
Загалом Sportage — це розумний, добре оснащений і легкий сімейний кросовер, але тим, хто хоче трохи емоційного піднесення, слід шукати деінде.
4: Hyundai Tucson
оява Tucson четвертого покоління стала переломним моментом для Hyundai. Стилістично це був різкий відхід від його красивих, але трохи нудних попередників, і його салон також досяг нових висот з точки зору привабливості матеріалів. Hyundai вже давно намагається ребрендингувати себе як преміального конкурента в Європі, і Tucson допоміг перемістити марку набагато ближче до німців.
Динамічно він грає досить безпечно, з балансом керованості, який віддає перевагу простоті використання, а не динамічності, але все одно достатньо приємно тиснути педалі по звивистій дорозі. Він найкращий у простіших специфікаціях: гібридний бензиновий двигун 1,6 добре працює як з механічною, так і з автоматичною коробкою передач, тоді як гібриди потенційно дуже ефективні, але трохи повільні.
Більш ніж будь-коли раніше, це вражаюче досконалий компактний позашляховик, який абсолютно вартий уваги. Незабаром відбудеться капітальний рестайлінг салону, який позбавить його унікальності, але все одно має зберегти зручність використання, в якій Hyundai дуже добре розуміється.
3: Mazda CX-5
Mazda CX-5 є одним із старожилів цього класу. І все ж це один із найкрасивіших кросоверів на ринку, і в правильних характеристиках він має пристойну економію палива та незвичайний рівень керованості.
Інтер’єр CX-5 міцний, стильний і гарно зроблений, і має таку зручність у використанні, якій могли б повчитися багато інших автовиробників. Він також пропонує багато пасажирського та багажного простору.
Хоча зараз він трохи застарілий, CX-5 не втратив бадьорості керованості, яка зробила його одним із улюблених компактних кросоверів.
З двигунів краще обрати немодний 2,2-літровий дизель, який поєднує потужність середнього класу та пристойну ефективність, що робить його ідеальним для CX-5. Бензин трохи плавніший, але без примусової індукції, 2,0-літровий двигун виглядає трохи перевантаженим досить громіздкою рамою автомобіля, тоді як двигун 2,5 з “автоматом” не є дивом економії. Механічні коробки передач чудові, але автомати досить плавні.
CX-5 пропонує здорове поєднання веселощів, економності та сімейного простору, тому він заслуговує серйозної уваги з боку покупців, які хочуть автомобіль для більшості потреб.
2: Volvo XC40
Перша спроба Volvo створити компактну версію для позашляховиків XC60 і XC90 стала справжнім успіхом. Кросовер XC40 став миттєво привабливим.
Завдяки достатньо харизматичному та привабливому дизайну, створеному для залучення молодих покупців, XC40 продовжує дивовижний екстер’єр у комфортному та якісному інтер’єрі.
Незважаючи на те, що це не найпрактичніший автомобіль у класі малих позашляховиків, він, безумовно, має багато атмосфери преміального автомобіля, не кажучи вже про всі вбудовані технології.
XC40 існує з 2017 року, і за цей час модельний ряд змінився. Раніше були механічні, дизельні, повнопривідні та гібридні варіанти, але на 2024 рік залишилася лише пара передньопривідних бензинових двигунів на автоматі і пара електромобілів (нещодавно перейменованих на EX40).
Замість того, щоб гнатися за іншими брендами преміум-класу, XC40 із задоволенням демонструє комфортний, вишуканий, зручний і простий у використанні варіант – і він ефективний. Якщо місія кросовера полягає в тому, щоб підняти свого водія над суєтою та відфільтрувати біль від повсякденної роботи, мало хто впорається з цим краще.
1: Dacia Duster
Duster завжди пропонував мінімалістичні рішення за доступні кошти. У новому поколінні з’явились деякі додаткові дрібниці: дисплеї та допомога у дотриманні смуги руху, що забезпечують рівень технологій, який декому може здатися непотрібним. Тим не менш, тепер це вимоги ЄС до безпеки.
Duster принаймні такий же хороший, як Hyundai Kona, але коштує на кілька тисяч менше. І з цим важко сперечатися.
Інтер’єр досить великий і практичний для невеликої сім’ї (в ньому також є фізичні кнопки!), а їзда м’яка та витончена. Він може навіть долати бездоріжжя.
Є три двигуни на вибір, але тепер не має дизеля. Найнижчим є 1,0-літровий двопаливний трициліндровий, який працює на бензині та зрідженому газі. Наступним є 1,2-літровий м’який гібрид, який можна опціонувати з повним приводом. Крім того, є повний гібрид – 1,6-літровий автомобіль. Краще обрати 1,2-літровий двигун із гібридом, яка принесе економію палива.