Експерти поділилися переліком обов’язкових до перевірки деталей та вузлів, який грунтується на статистиці звернень до сервісних центрів.
Що ще відомо
Аналітики повідомляють, що в зимовий сезон у 20 разів зростає попит на роботи із заміни та заряду акумуляторів у порівнянні з літнім сезоном. Для того, щоб акумуляторна батарея служила довше, експерти рекомендують перевіряти її заряд разів у 10 тис. кілометрів, але не рідше 1 разу на рік, перед початком зимового сезону, оскільки рідкий електроліт навіть у сучасних кальцієвих свинцево-кислотних акумуляторних батареях в процесі розряду. свою густину, разом з якою знижується і температура замерзання електроліту.
Щоб не допускати зайвого розряду акумулятора в зимовий період не рекомендується слухати музику, а також заряджати пристрої від бортової мережі автомобіля при вимкненому двигуні. Короткі поїздки розряджають акумулятор, після запуску двигуна потрібно проїхати приблизно 20 км., щоб відновити витрачений заряд.
Якщо акумулятор систематично недозаряджати під час зимової експлуатації автомобіля, це може призвести до замерзання електроліту, деформації та руйнування пластин всередині акумуляторної батареї.
Крім того, важливо заздалегідь залити зимову склоомиваючу рідину, щоб лобове скло залишалося чистим. Також експерти сервісного центру рекомендують розробити личинки замків і змастити їх, причому це стосується не тільки власників автомобілів, необладнаних системами безключового доступу, оскільки при сильному розряді акумулятора безключовий доступ може не спрацювати і доведеться використовувати ключ. Окрім запобігання замерзанню мастила дозволить захистити механізм замку від корозії. Найбільш оптимальний варіант – силіконове мастило, яке створює на поверхні захисний шар.
Автолюбителям рекомендується перевірити автомобіль на підйомнику на течі або запотівання. При їх виявленні важливо коректно діагностувати джерело витоку і своєчасно його усунути, оскільки в ряді випадків це може призвести до виходу з ладу основних вузлів автомобіля, а в інших зробити експлуатацію автомобіля неможливою (паливо, гальмівна рідина, рідина гідропідсилювача керма).
На дизельних автомобілях рекомендується заміна паливного фільтра, оскільки навіть зимове дизельне паливо на морозі загусне і при його перекачуванні через забруднений фільтр паливний насос працює з підвищеним зношуванням, що веде до його передчасної поломки.
За даними ДІБДР, щорічно відзначається дворазове зростання кількості ДТП у період другого та третього тижнів після заморозків. Це, у свою чергу, збільшує кількість звернень щодо кузовного ремонту до сервісних центрів. Щороку відзначається зростання 10% на цей вид робіт у листопаді порівняно з жовтнем. Експерти компанії пов’язують це із невчасною зміною літньої гуми на зимову. Заміна гуми по сезону допомагає забезпечувати краще зчеплення та керованість автомобілем – це знижує ризик аварій.
Також причиною ДТП може стати сильне зношування протектора. Відповідно до статті 5 ПДР, залишкова глибина протектора зимових шин повинна становити не менше 4 мм. При цьому важливо перевірити мінімальну висоту протектора, при якій сам виробник рекомендує робити заміну, так для деяких типів фрикційних шин з більш глибоким протектором із заводу залишкова висота 6 мм вже є критичною і шини необхідно замінити.
Якщо через знос шини цей показник опускається нижче допустимого значення, шина вважається непридатною до використання, і власник ТЗ наражає на небезпеку як себе, так і всіх учасників дорожнього руху. Адже глибокий і складний малюнок зимової автомобільної шини – один із гарантів безпечного водіння при ожеледиці або засніженому дорожньому покритті, що забезпечує гарне зчеплення з дорогою.