Незважаючи на розвиток технологій, безліч автомобілів, як і раніше, комплектуються традиційним ручним стоянковим гальмом, що активується важелем в салоні. Водії нерідко забувають зняти “ручник” перед початком руху, що може мати серйозні наслідки.
Існує поширена думка, що рух з включеним гальмом стоянки неможливий через блокування задніх коліс. Однак це твердження не зовсім вірне. Насправді, автомобіль може рушити з місця, особливо якщо передні колеса є ведучими. Якщо гальмо затягнуте не надто сильно, колеса продовжуватимуть обертатися, що, у свою чергу, призведе до швидкого зношування гальмівних колодок. Причому деякі автомобілісти практикують так зване спортивне водіння і пускають машину в занос за допомогою гальма стоянки.
Для передньопривідних автомобілів рух з активованим “ручником” може призвести до блокування задніх коліс, що посилює знос шин. Взимку це не так критично, але в теплу погоду шини можуть зноситися набагато швидше, і їхня заміна стане необхідністю. Крім того, це створює додаткове навантаження на двигун та трансмісію, що може призвести до потенційних поломок, зазначив фахівець сервісного центру у розмові з ampercar.com.
Коли задні колеса заблоковані гальмом стоянки, силовий агрегат автомобіля отримує підвищене навантаження, що неминуче призводить до збільшення витрати палива і погіршення динамічних характеристик. В результаті гальмівні механізми перегріваються, що може вимагати заміни дисків, колодок та тросів.
Однак для задньопривідних та повнопривідних автомобілів ситуація дещо інша. Водій може не відразу відчути опір, але це може призвести до серйозних поломок гальмівної системи, включаючи диски, колодки і супорти.
Таке явище пояснюється тим, що крутний момент передається на заблоковані колеса. Водій може не помітити, що автомобіль рухається під навантаженням. На сучасних автомобілях цю проблему вирішено – система виводить на панель приладів попередження, яке складно ігнорувати при старті руху.